کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مسئولان مراقب اعتماد مردم به نظام بانکی باشند


کد خبر : ۳۴۳۷۸پنجشنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰:۲۶۳۰۹۷ بازدید

انتظار مردم از مسئولان دولتی حل مشکلات اقتصادی است و نه اینکه مشکلات را بیان کنند؛ مطرح کردن مشکلات سیستم بانکی آن هم توسط مسئولان ...

انتظار مردم از مسئولان دولتی حل مشکلات اقتصادی است و نه اینکه مشکلات را بیان کنند؛ مطرح کردن مشکلات سیستم بانکی آن هم توسط مسئولان دولتی نه تنها گره ای باز نمی کند، بلکه اعتماد مردم به سیستم بانکی را خدشه دار و سرمایه گذاران خارجی را برای ورود به ایران مردد می کند.

به عنوان نمونه برخی از مسئولان در روزهای گذشته در مورد بانک ها اظهار نظر کرده اند که بانک ها نزول خوار هستند و کار آنها برکت ندارد؛ بله، بانک ها مشکل دارند؛ دارایی های مسموم و دارایی غیرجاری بالایی دارند؛ بهره وری شان پایین، منابع شان منجمد و نیروی انسانی شان مازاد است؛ اما  انتظار می رود این مشکلات را مسئولان حل کنند نه اینکه در رسانه ها بیان کنند.

تاکید من روی انتقاد از سیستم بانکی است؛ بانک ها خودشان مشکلات زیادی دارند و اگر بیش از اندازه روی بانک ها و مشکلات آنها تاکید کنیم، به نوعی می شود گفت اعتماد مردم به نظام بانکی از بین می رود؛ این اعتماد اهمیت بالایی دارد، چرا که عمده اقتصاد کشور ما بانک محور است.

این کار هم اعتماد داخلی را از بین می برد و هم چهره ای که از خودمان در دنیا منعکس می کنیم چهره ای ناخوب خواهد بود؛ در این شرایط و وقتی مسئولان خودمان نسبت به نظام بانکی این طور صحبت می کنند، دیگران نسبت به کشور ما چه قضاوتی می کنند؟ اگر اعتماد به نظام بانکی با این حجم منابع از بین برود و مردم برای دریافت پول شان به بانک ها مراجعه کنند، آن موقع نظام بانکی با توجه به انجمادی که در منابع بانکی است، جوابگوی چند درصد از مردم خواهند بود؟

عباس آرگون/ عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها