کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آرامش قبل از طوفان در بازارهای بین‌المللی


کد خبر : ۳۴۳۵۰چهارشنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸:۴۳۲۲۹۰ بازدید

در حالی که آرامش نسبی در بازارهای بین‌المللی در آستانه انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا برقرار شده، تحلیلگران بر این باورند که این آرامش قبل از طوفان خواهد بود.

قیمت جهانی کالاهای راهبردی به خصوص طلا در شرایط کنونی در دامنه ناچیزی در نوسان بوده و به نظر می رسد پیش از انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا به خصوص وضعیت بازار اشتغال، و اعلام نتایج نشست بانک مرکزی اروپا، قیمت طلا با نوسان چندانی روبرو نخواهد شد.

بر اساس این گزارش با بررسی تحولات بازارهای جهانی در روزهای آینده می توان به این جمع بندی رسید که آرامش فعلی که برقرار شده مقدمه ای برای یک طوفان بزرگ خواهد بود.

طی هفته جاری گزارش وزارت کار آمریکا درباره وضعیتد اشتغال در ماه فوریه منتشر خواهد شد. انتشار آمارهای اشتغال می تواند تاثیر زیادی بر وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو در نشست هفته آینده داشته باشد.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که کاهش قیمت طلا در شرایط کنونی می تواند فرصت مناسبی برای خرید باشد. فدرال رزرو آمریکا قصد دارد امسال 3 بار نرخ بهره را افزایش دهد. ولی سئوال مهم این است که افزایش نرخ بهره تا چه حدی بر تحولات بازار طلا موثر خواهد بود.

آمارهای جدید نشان می دهد که رشد اقتصادی چین امسال به 6.5 درصد خواهد رسید که پایین ترین رقم طی سال های اخیر خواهد بود. فرمان جنجالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای ممنوعیت سفر اتباع و مهاجران 6 کشور مسلمان بار دیگر تاثیر زیادی بر بازارهای بین المللی خواهد داشت.

ترامپ همچنین دولت باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا را به شنود مکالمات تلفنی اش در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری متهم کرده است.

آزمایش های موشکی کره شمالی نیز موجب تشدید تنش های سیاسی و نظامی در منطقه شده است. آمریکا و کره جنوبی همچنان در حال برگزاری رزمایش هستند و واشنگتن استقرار سامانه های موشکی تاد در کره جنوبی را آغاز کرده است.

گزارش سایت طلاحاکیست، 15 مارس یعنی چهارشنبه هفته آینده ضرب الاجل سقف بدهی های دولت آمریکا به پایان خواهد رسید و ممکن است این مساله موجب بروز تنش بین دولت و کنگره آمریکا شود.

سیاست های مالی و اقتصادی ترامپ نیز در هفته های آینده به طور تفصیلی اعلام خواهد شد و این عامل نیز می تواند موجب بروز نوسانات زیادی در بازارهای بین المللی شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها