کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز سه شنبه 17 اسفندماه 95


کد خبر : ۳۴۲۸۱سه شنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۱۹۶۵۵ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز سه‌شنبه نیز با تغییر چندانی روبرو نشده است.

گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست مارس و انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه فوریه مهمترین عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده خواهد بود.

بر اساس این گزارش وزارت کار آمریکا قرار است روز جمعه آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری در ماه فوریه را منتشر کند. نظرسنجی رویترز نشان می دهد که اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته 190 هزار فرصت شغلی جدید ایحاد کرده است.

در حالی که نشست فدرال رزرو آمریکا قرار است هفته آینده برگزار شود، تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا در این نشست نرخ بهره را افزایش خواهد داد. موسسه سرمایه گذاری سان گلوبال در این باره تاکید کرد: انتظار داریم که قیمت جهانی طلا تا پایان هفته جاری مسیر پرچالشی خواهد داشت. انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا می تواند مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا باشد.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز به 1226 دلار رسیده است. قیمت طلا روز جمغه برای لحظاتی به کمتر از 1222 دلار رسید که این پایین ترین رقم از 15 فوریه بوده است.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا و سایر مقام های ارشد بانک مرکزی این کشور از افزایش نرخ بهره در نشست مارس حمایت کرده اند البته به نظر می رسد انتشار آمارهای اشتغال از سوی وزارت کار می تواند تاثیر زیادی بر نتایج نشست فدرال رزرو داشته باشد.

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال بازارهای بین المللی نیز پیش بینی کرده است که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1223 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1213 دلار کاهش خواهد یافت. سطح مقاومتی قیمت طلا نیز د ر شرایط کنونی 1230 دلار خواهد بود.

افزایش نرخ بهره آمریکا معمولا موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت حهانی طلا می شود. تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری ای بی سی بولیون نیز بر این باورند که لحن بیانیه نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

نتایج نشست روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی کشورهای نوظهور و در حال توسعه نیز بر روند نوسانات قیمت طلا موثر باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها