کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعتراض شدید کريمی قدوسی به محل دفن هاشمی


کد خبر : ۳۴۱۸۳یکشنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳:۰۶۶۶۱۵ بازدید

«جواد کريمي‌قدوسي»، نماينده مشهد، روز جمعه سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه مشهد بود؛ نماينده‌اي نزديک به جبهه پايداري که اين روزها ...

جواد کريمي‌قدوسي

«جواد کريمي‌قدوسي»، نماينده مشهد، روز جمعه سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه مشهد بود؛ نماينده‌اي نزديک به جبهه پايداري که اين روزها ادعاهايش درباره وزارت خارجه و همچنين هاشمي‌رفسنجاني تکذيب مي‌شود؛ حالا مشابهت‌سازي تاريخي کرده است. او از تريبون نماز جمعه مشهد، مي‌گويد: «کساني که منشأ اصلي انحراف بودند بعد از فوتشان جايي دفن مي‌شوند که امام آنجا دفن شده است». هرچند او از کسي نام نبرده، ولي منظورش واضح‌تر از اين است که نياز به توضيح داشته باشد؛ مرحوم آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني.

او به جريان «اعتدال»؛ يعني جرياني که در صحبت‌هاي مرحوم هاشمي‌رفسنجاني و حسن روحاني مشهود است، حمله کرده و گفته: «جريان اعتدال همان انحراف است». به گزارش «ايسنا»، کريمي‌قدوسي گفته: «شما صدها هزار دليل، مدرک و سند ديده‌ايد مخصوصا در اين چند سال اخير، مخصوصا در اين روزها و نياز به توضيح ندارد، جريان اعتدال همان انحراف است. جالب است همان کساني که منشأ انحراف بودند، موقعي که از دنيا رفتند کنار ملجأ صاحب رسالت و انقلاب الهي اسلام ناب دفنشان کردند که مسلمانان هرکجا نام پيامبر را مي‌شنوند نام آنها را از خاطر نبرند، مي‌بينيد در کشور ما هم همين اتفاق افتاد و کساني که منشأ اصلي انحراف بودند بعد از فوتشان جايي دفن مي‌شوند که امام آنجا دفن شده است». 

کريمي‌قدوسي با اشاره به اينکه اين اولين چالشي بود که بعد از انقلاب اسلامي به وجود آمد، گفت: «تا امروز اگر چالش، بحث و حديثي در کشور مي‌بينيد ريشه آن همان جريان غرب‌گراست که مقابل جريان انقلابي ايستاده است. جريان غرب‌گرا در اين ٣٨ سال بي‌کار نبود، همان‌گونه که لحظه انحراف در صدر اسلام آن‌گونه رقم خورد که مردم را از صحنه بيرون کردند و سقيفه‌اي با حضور پنج نفر تشکيل دادند و جو رعب و وحشت پيش آوردند و عِده و عُده‌ای به وجود آوردند تا اين زمان آخرين عِده و عُده آنها داعش است، داعش بود، القاعده بود، جريان وهابيت بود». 

او ادامه داد: «در انقلاب ما هم بي‌کار ننشستند، اين جريان يک پرچم به دستش گرفت و شعاري داد که هرکه بشنود، اعتراض نکند، مانند شعاري که در صدر اسلام دادند «تداوم رسالت پيامبر خليفه پيامبر شده است»، ولي چه خلافتي، اينجا هم يک پرچم گرفتند و رمز عبور و کلمه‌شان اعتدال است، اعتدال همان مخ و ريشه انحراف است». 
نماينده مشهد و کلات در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه امام يک‌بار نگفت جريان اعتدال بايد در کشور گسترش پيدا کند، گفت: «ايشان هميشه بر اسلام انقلابي تأکيد مي‌کرد و در مقابل اسلام انقلابي، اسلام آمريکايي را معرفي مي‌کرد. هرجا کلمه اعتدال را از زبان اين جريان شنيديد آن را مساوي با اسلام آمريکايي بدانيد». 

هاشمي همچنان زير حمله

پس از فوت هاشمي‌رفسنجاني، يک جريان تندرو حملاتي را به او آغاز کردند؛ يکي از آنها همين کريمي‌قدوسي است و ديگري سعيد قاسمي. قاسمي که بابت قولي که انجام نداد بيش از سخنانش معروف شده، در سخناني به مرحوم هاشمي‌رفسنجاني حمله و رواياتي درباره نحوه فوت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني بيان کرد که آنها هم با واکنش و البته تکذيب روبه‌رو شد. چند روز پيش هم کريمي‌قدوسي در ادعاهايي که منبع آن معلوم نبود، صحبت‌هاي «ياسر»، «محسن» و «فائزه» هاشمي در يک جلسه خانوادگي را مطرح کرد؛ ادعاهايي که «محسن هاشمي» از نقطه آغاز تا پايانش را کذب و دروغ دانست.

البته اين بار اول نيست که ادعاهاي کريمي‌قدوسي تکذيب مي‌شود. او در يکي، دو ماه گذشته ادعاهايي کرده که هردفعه وزارت خارجه آنها را تکذيب کرده؛ از نقل‌قول ناقص از ظريف در جلسه کميسيون امنيت ملي گرفته تا ادعاي تلاش ظريف براي ارتباط با وزير خارجه جديد آمريکا، همه اينها تکذيب شده‌اند و او برخي از آنها را باز هم تکرار مي‌کند؛ او باز هم ادعايش درباره نامه‌نويسي ظريف به وزير خارجه جديد آمريکا را تکرار کرده و گفته: «امروز جناب آقاي ظريف به وزير امور خارجه آمريکا نامه مي‌نويسد و در نامه خود چهار درخواست مي‌نويسد که متأسفانه کار اينها تکذيب‌کردن است، مگر بنده کارخانه توليد خبر کذب دارم؟ بنده ٤٠ سال است که براي مردم حرف مي‌زنم و آنها حرف مرا مي‌شنوند». 

دنبال تجزيه قدرت رهبري بودند

کريمي‌قدوسي در ادامه با اشاره به اينکه دوران، دوران نهج‌البلاغه است، گفت: «دنبال تجزيه قدرت رهبري بودند و مخالف با رهبري و نفوذ کلام و مديريت او را طرح‌ريزي کردند، از غائله ٩ خرداد مشهد بگيريد که در آن زمان رهبري فرمودند اگر انقلاب ٢٠ ضربه لازم داشت که از پاي بيفتند يکي از اين ضربه‌ها همين غائله‌اي بود که اراذل‌ و اوباش در مشهد به وجود آوردند و هسته پنهان آن جريان منحط غرب‌گرا بود تا غائله‌هاي ديگري که به وجود آوردند که اوج آن فتنه ٨٨ بود». 

آنچه کريمي‌قدوسي مي‌گويد مربوط به خرداد ١٣٧١ است؛ آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در کتاب خاطرات سال ١٣٧١ درباره اين ماجرا نوشت: «عصر، شوراي‌عالي امنيت ملي جلسه داشت. طرح مبارزه با تهاجم فرهنگي در دستور بود. درخصوص برخورد با عوامل آشوب و شرارت که در شيراز و اراک و ديروز در مشهد اتفاق افتاده، تأکيد شد. با استاندار خراسان، تلفني مذاکره کردم». هاشمي يکشنبه، ١٠ خرداد هم نوشت: «به دفترم آمدم. اوضاع مشهد را پرسيدم. گفتند ديشب شرارت تا ساعت يک‌ونيم بعد از نيمه‌شب ادامه داشته و با دخالت سپاه تمام شده و جمعي را بازداشت کرده‌اند. خرابي‌هاي زيادي بار آورده‌اند. در جلسه هيأت دولت، وقت زيادي صرف مذاکره درباره مسئله مشهد و کيفيت برخورد با آن به‌منظور جلوگيري از تکرار اين‌گونه حوادث شد. رهبري هم امروز با احضار وزراي مربوطه، دستور سخت‌گيري داده‌اند». 



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها