کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افت 2.5 درصدی قیمت جهانی طلا


کد خبر : ۳۴۱۴۴شنبه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۱۹۵۷۶ بازدید

قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته روند نزولی خود را ادامه داد و با افت 2.5 درصدی روبرو شده است.

اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا طی روز جمعه تاثیر زیادی بر ادامه روند نزولی قیمت طلا و افزایش ارزش دلار داشته است.

بر اساس این گزارش رئیس فدرال رزرو آمریکا در سخنان مهمی تاکید کرد: احتمال افزایش نرخ بهره در نشست آتی فدرال رزرو بسیار بیشتر شده است. قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 0.5 درصد کاهش به 1234 دلار رسیده است. قیمت جهانی این فلز زرد در پایان مبادلات هفته گذشته با کاهش 2.5 درصدی روبرو شده است.

یلن تصریح کرد: افزایش نرخ بهره در نشست مارس فدرال رزرو مناسب خواهد بود اگر اشتغال و تورم در اقتصاد آمریکا مطابق با انتظارات بانک مرکزی باشد.

قرار است آمارهای مهم اشتغال آمریکا در ماه فوریه 10 مارس منتشر شود و این آمارها می تواند تاثیر زیادی بر نرخ بهره فدرال رزرو داشته باشد.

به طور سنتی، افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا شود. شاخص ارزش دلار در هفته گذشته با افزایش 0.4 درصدی روبرو شده است.

بسیاری از مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا طی روزهای گذشته از افزایش نرخ بهره در نشست مارس حمایت کرده اند. این مساله موجب شده است تا گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره با رشد چشمگیری روبرو شود.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، نرخ تورم منطقه یورو و آمریکا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد و این مساله موجب رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا خواهد شد.

برخی فعالان و سرمایه گذاران نیز بر این باورند که سیاست های نگران کننده اقتصادی و مالی دولت ترامپ می تواند موجب افزایش تقاضای طلا شود.

گزارش سایت طلا حاکیست، در پیش بودن انتخابات مهم و سرنوشت ساز فرانسه آلمان و هلند و آغاز مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز عوامل مهمی هستند که بر قیمت طلا تاثیرگذار خواهد بود.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا منطقه یورو و چین نیز عامل مهم تعیین کننده ای در نوسانات قیمت جهانی طلا به شمار می رود. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته باشد. ترامپ قول داده است تا مالیات ها را کاهش داده و میلیاردها دلار برای توسعه زیرساخت های اقتصادی سرمایه گذاری کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها