کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مبلغ جریمه غایبان سربازی برای صدور کارت معافیت در سال 96


کد خبر : ۳۳۹۳۷شنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰:۰۸۹۶۴۱ بازدید

نمایندگان ملت در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی با بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 96 با بند ب تبصره ...

نمایندگان ملت در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی با بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 96 با بند ب تبصره ۱۱ با ۱۴۶ رأی موافق، ۲۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس بند مذکور؛ به دولت اجازه داده می‌شود کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از هشت‌سال غیبت دارند را با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت به‌صورت نقد و اقساطی که تا پایان سال ۱۳۹۶ تسویه می‌شود، معاف کند.

تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیف ۱۵۰۱۲۸ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود

میزان جریمه مشمولان غایب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه به شرح جدول زیر می‌باشد:

مدرک تحصیلی

پایه ریالی جریمه مشمولان غایب

زیردیپلم

۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

دیپلم

۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ریال

فوق دیپلم

۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

لیسانس

۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

فوق لیسانس

۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

دکترای عمومی علوم پزشکی

۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

دکترای تخصصی غیرعلوم پزشکی

۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

دکترای تخصصی رشته‌های علوم پزشکی و بالاتر

۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

 

۱- به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، ده‌درصد (۱۰%) به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش‌ماه، یک‌سال محسوب می‌شود.

۲- برای مشمولان متأهل، پنج‌درصد(۵%) و برای مشمولان دارای فرزند نیز به‌ازای هر فرزند، پنج‌درصد(۵%) از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود.

در جریان بررسی این بند علیرضا رحیمی نماینده تهران اظهار داشت: تصویب این موضوع سبب می شود تا افرادی که به خدمت وظیفه عمومی نرفته اند، برای ادامه جرم خود ترغیب شوند.

براساس این گزارش علی مطهری که ریاست جلسه علنی را به عهده داشت در این زمینه گفت: به نظر من این بند سبب تبعیض می شود و فقط فقرا باید به سربازی بروند که خلاف قانون اساسی است ولی نظر نمایندگان ملاک است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سال گذشته مشمولین این قانون از حقوق اجتماعی مانند نماینده مجلس شدن محروم می شدند ولی در حال حاضر این محدودیت ها برداشته شده است.

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی نیز در موافقت با این بند اظهار داشت: سلسله مراتب برای تهیه این بند طی شده و نمی توان گفت که سربازی فقط برای فقرا است زیرا افرادی که تحت پوشش کمک های حمایتی هستند از تخفیف برخوردار هستند، از طرف دیگر سرپرست خانواری که برخلاف میلش به سربازی برود، آسیب های اجتماعی، اقتصادی برای خانواده اش ایجاد می شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها