کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اولین خودروی فراری پلاک شده بعد از انقلاب


کد خبر : ۳۳۹۱۲شنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹:۰۳۶۷۵۹ بازدید

علی‌رغم قوانین خاص همچون ممنوعیت خودروهای 6 و 8 سیلندر، سرانجام اولین فراری در سال 2012 وارد ایران شد.
اولین خودروی فراری پلاک شده بعد از انقلاباولین خودروی فراری پلاک شده بعد از انقلاب

علی‌رغم قوانین خاص همچون ممنوعیت خودروهای 6 و 8 سیلندر، سرانجام اولین فراری در سال 2012 وارد ایران شد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از ایلنا، پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا مدت‌ها کسی به فکر وارد کردن خودروهای لوکس به کشور نبود. شرایط جنگ و سیاستهای اقتصادی آن دوران باعث شد که تا مدتها خودرویی مانند فراری به کشور وارد نشود. در آن دوران، خودروهای لوکسی که در کشور باقی مانده بودند نیز به صورت قاچاق از کشور خارج شدند تا عملا جاده‌های کشور در اختیار خودروهای داخلی باشد.

 سرانجام در سال 2012 اولین فراری که توانست از مبادی قانونی، وارد کشور بشود و پلاک ملی دریافت کند در در خیابان‌های تهران دیده شد.

 فراری 458 ایتالیا با برخی مجوزهای خاص پس از 14 ماه انتظار توانست از دبی وارد کشور شده و سپس پلاک ملی شود.

 این فراری تا به امروز نزدیک 6 هزار کیلومتر مسافت پیموده است این درحالی است که یک فراری 485 دیگر مدل اسپایدر در تبریز وجود دارد که پلاک آن منطقه ای است.

مشخصات این خودرور عبارت است از :حجم موتور 4.5 لیتر،قدرت موتور 560 اسب بخار،شتاب صفر تا صد 3.4

حداکثر سرعت 325 کیلومتر،وزن 1340 کیلوگرم، 540 نیوتن متر گشتاور و جعبه دنده 7سرعته

فراری 458 ایتالیا یک خودروی اسپرت موتور وسط است و در آن زمان  جانشین فراری اف430 شد. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در 15 سپتامبر 2009 به صورت رسمی رونمایی شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها