کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سرمایه‌گذاری دونالد ترامپ در امارات/ گلف‌بازی در دوبی


کد خبر : ۳۳۸۳۵چهارشنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰:۴۸۲۹۱۴ بازدید

دونالد ترامپ،رئیس جمهور آمریکا که اخیراً با تصمیم ها و مواضع خود جنجال زیادی به پا کرده است همواره در سخنان خود طی مبارزات انتخاباتی‌اش و ...
سرمایه‌گذاری دونالد ترامپ در امارات/ گلف‌بازی در دوبیسرمایه‌گذاری دونالد ترامپ در امارات/ گلف‌بازی در دوبی

دونالد ترامپ،رئیس جمهور آمریکا که اخیراً با تصمیم ها و مواضع خود جنجال زیادی به پا کرده است همواره در سخنان خود طی مبارزات انتخاباتی‌اش و همچنین پس از ورود به کاخ سفید از فعالیت شرکت های آمریکایی در خاک این کشور حمایت کرده و آن دسته از شرکت های تجاری آمریکایی را که در کشورهای دیگر سرمایه گذاری می کنند به دریافت مالیات بیشتر تهدید کرده است.

وی که پس از ورود به کاخ سفید و استقرار دولت خود از شرکت های خودروسازی فورد و تویوتا به سبب سرمایه گذاری در مکزیک انتقاد کرده بود، قصد دارد تا سرمایه داران آمریکایی را به سرمایه گذاری در کشور خود و استخدام شهروندان آمریکا تشویق کند. ناگفته نماند که همین وعده ها و مواضع آقای ترامپ بود که آرای بسیاری را به سوی وی سرازیر و در نهایت زمینه را برای ورود ش به کاخ سفید هموار کرده است.

با این وجود و به رغم تمامی شعارهای اقتصادی عوام گرایانه رئیس جمهور جدید آمریکا، وی به زودی مجموعه زمین های گلف ترامپ را در شهر دوبی راه اندازی می کند. به این منظور و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته توسط مقامات شهر دوبی، پسران آقای ترامپ قرار است آخر هفته جاری به دوبی سفر کرده و در افتتاح مجموعه ورزشی Trump International Golf Club Dubai حضور داشته باشند.

دونالد جونیور و اریک فرزندان آقای ترامپ مهمانان ویژه افتتاح مجموعه ورزشی پدرشان در امارات خواهند بود. این مجموعه ورزشی با مشارکت و سرمایه گذاری رئیس جمهور آمریکا و شرکت Damac Properties امارات که مسئول احداث و توسعه مجموعه زمین های گلف ترامپ است صورت می گیرد. گفتنی است مدیران شرکت Damac Properties در دعوت نامه خود برای فرزندان رئیس جمهور آمریکا قول برگزاری یک مراسم باشکوه و به یادماندنی را داده اند.

شایان ذکر است که پسران بزرگسال آقای ترامپ این روزها و در غیاب پدرشان مسئول اداره امور شرکت های تجاری رئیس جمهور آمریکا هستند که به عقیده منتقدان عملکرد آنها بدون شک تحت تأثیر شرایط آقای ترامپ در کاخ سفید بوده و به باور منتقدان فاصله بسیاری با شعارهای اقتصادی رئیس جمهور آمریکا دارد.

در دوبی مقامات این شهر با خوشحالی بسیار در آمادگی کامل برای افتتاح مجموعه گلف ترامپ بوده و تابلوهای تبلیغاتی این اقتتاحیه در سراسر شهر به چشم می خورد. مقامات اماراتی که از ابتدای ورود ترامپ به کاخ سفید و به رغم رویکرد نه چندان دوستانه وی نسبت به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با ذوق زدگی فراوان از تمامی اقدامات وی استقبال کرده اند، امیدوارند با حضور تجاری رئیس جمهور آمریکا در دوبی فصل جدیدی از روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور رقم بخورد.

مجموعه گلف ترامپ که قرار است به زودی در دوبی به بهره برداری برسد، توسط شرکت Damac و با مشارکت یکی از معماران برجسته جهان با سرمایه گذاری مشترک این شرکت اماراتی و هلدینگ سرمایه گذاری ترامپ احداث شده و طبق توافق صورت گرفته قرار است از برند ترامپ در این مجموعه ورزشی استفاده شود.

6براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت Damac این مجموعه شامل زمین های ورزشی گلف، ویلا و آپارتمان های لوکس است که طبق پیش بینی های صورت گرفته مجموعا به مبلغ 5/9 میلیون دلار به فروش خواهد رسید.

در همین راستا Niall McLoughlin ،یکی از مشاوران ارشد اقتصادی شرکت اماراتی Damac می گوید:«همکاری ما با هلدینگ سرمایه گذاری ترامپ از چهارسال قبل آغاز شده و با توجه به علاقه شدید آقای ترامپ به ورزش گلف به دنبال آن بودیم  با ساخت یک مجموعه گلف بی نظیر و بین المللی در جایگاه متمایزی نسبت به سایر مجموعه های گلف در سراسر جهان قرار داشته باشیم.»

لازم به ذکر است که شرکت هلدینگ سرمایه گذاری دونالد ترامپ از ارائه هرگونه پاسخ به پرسش رسانه ها در رابطه با حضور پسران آقای ترامپ در مراسم افتتاحیه مجموعه گلف ترامپ در دوبی خودداری کرده است. دونالد ترامپ که شرکت سرمایه گذاری وی در صدها کسب و کار در سراسر جهان سرمایه گذاری کرده و صاحب سهم است، اعلام کرده که تمامی سرمایه و فعالیت های تجاری خود را به هنگام حضور در کاخ سفید به فرزندانش واگذار می کند.

این در حالی است که کارشناسان و ناظران اقتصادی این ادعا را رد کرده و می گویند واگذاری فعالیت های اقتصادی آقای ترامپ به پسرانش تنها یک مانور تبلیغاتی بوده و به هیچ عنوان ضامن عدم استفاده آقای ترامپ از قدرت و اختیارات خود برای توسعه و گسترش کسب و کارش نخواهد بود.

با این حال اریک و دونالد جونیور فرزندان آقای ترامپ پیشتر در ماه جاری میلادی در مصاحبه با نیویورک تایمز اعلام کردند که برای اداره کسب و کار پدرشان نیازی به کمک و مساعدت وی نخواهند داشت؛ موضوعی که کارشناسان با تردید نسبت به آن می نگرند. اریک ترامپ در بخشی از گفت وگوی خود با نیویورک تایمز می گوید:« DNA پدرم در سراسر فعالیت های شرکت تجاری اش جاری و قابل لمس است. در واقع DNA او این شرکت بزرگ تجاری و همچنین ما را ساخته و شکل داده است. ما در حقیقت ادامه دونالد ترامپ در زمان حال و آینده هستیم.»

به منظور جلوگیری از بروز هرگونه درگیری و کشمکش سیاسی در آمریکا، آقای ترامپ اعلام کرده است که در زمان حضورش در کاخ سفید و فعالیت به عنوان رئیس جمهور آمریکا هیچ قرارداد تجاری جدیدی به امضا نخواهد رساند. با این وجود وی در جریان یک مهمانی خصوصی در املاکش در نیویورک از آقای Hussain Sajwani،مدیرعامل شرکت اماراتی Damac و فعالیت های آن تمجید و شریک اماراتی اش را تحسین کرد.

بررسی های دقیق تر نشان می دهد که روابط رئیس جمهور عوام گرای آمریکا و شرکای اماراتی اش بسیار عمیق تر از تحسین و تمجید است.

وی در آستانه حضور در کاخ سفید و پیش از برگزاری مراسم تحلیفش اعلام کرد که پیشنهادی 2میلیارد دلاری از سوی شرکای اماراتی خود در دوبی دریافت کرده که به دلیل آغاز فعالیت های سیاسی اش آن را نپذیرفته است؛ادعایی که با توجه به افتتاح مجموعه گلف ترامپ در دوبی چندان قابل قبول به نظر نمی رسد. 0



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها