کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معرفی یک آندرویدی جمع و جور از سونی


کد خبر : ۳۳۶۹چهارشنبه، ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۶:۱۰۷۱۱۵ بازدید

یکی از کوچک‌ترین اعضای خانواده اکسپریاها است. گوشی هوشمند زیبایی که به دلیل تازه‌وارد بودن بسیار منتظر بررسی‌های دقیق فنی درباره آن هستند. این گزارش یکی از همان بررسی‌ها است.
معرفی یک آندرویدی جمع و جور از سونیمعرفی یک آندرویدی جمع و جور از سونی

پس از کش و قوس‌های فراوان سونی سرانجام نسخه کوچک پرچم‌دار جدید خود یعنی اکسپریا Z1 کامپکت را معرفی کرد. مدل مینی اکسپریا Z1 یک محصول خاص است. چراکه برخلاف دیگر مدل‌های مینی، گوش اکسپریا Z1 Compact به مشخصات سخت‌افزاری نسخه اصلی خود مجهز شده است.

با این‌که جثه‌ اکسپریا Z1 کامپکت کوچک است، اما بسیاری از مشخصات سخت‌ افزاری خوب اکسپریا Z1 برروی این گوشی آمده و فقط در برخی موارد از جمله رزولوشن پیکسل تصویر و صفحه نمایش کوچک‌تر با یک‌دیگر تفاوت دارند.به‌طور خلاصه باید گفت که اکسپریا Z1 کامپکت، یک محصول بسیار خوب و رنگارنگ است. این سوی مجهز به پردازنده 4 هسته‌ای قدرتمند، تکنولوژی ارتباط LTE و دوربین 20 مگاپیکسلی است. صفحه نمایش 4.3 اینچی آن در مقایسه با برادرش Xperia Z1 با صفحه نمایش 5 اینچی تجربه کاربری راحت‌تری را به ارمغان می‌آورد.در مقابل آیفون 5S ، اگر خواهان یک گوشی اندرویدی با امکانات بالا هستید، اکسپریا Z1 کامپکت انتخاب شماست!


طراحی و کیفیت ساخت

به غیر از اندازه، اکسپریا z1 کامپکت تقریبا مشابه برادر بزرگ‌تر خود از اب درآمده است. پشت و روی گوشی تماما شیشه بوده و یک نوار آلومینیومی دور تا دور آن را احاطه کرده است. کلید پاور در کنار گوشی طراحی شده و کلید شاتر دوربین در کنار آن قرار دارد.

حس در دست گرفتن این گوشی دست همانند ظاهر آن خوشایند است.

طراحی یک‌پارچه و انحنای نوار آلومینیومی دور گوشی حس خوبی را به کاربر القا می‌کند. البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که پنل‌های شیشه‌ای در جلو و پشت گوشی، بدنه آن را در معرض خش و شکستگی احتمالی قرار می‌دهد.اگر ظاهر بدون خش گوشی برای شما اهمیت دارد، بهتر است آن را همراه دسته کلید خود در جیبتان قرار ندهید.اکسپریا z1 کامپکت در چندین رنگ متنوع مانند صورتی روشن و سبز لیمویی موجود است. اگر چه چنین رنگ‌هایی مطابق سلیقه همگان نیست با این حال ظاهر گوشی شما را نسبت به دیگران متمایز خواهد کرد. در نهایت اگر به چنین رنگ‌هایی علاقه ندارید، گزینه‌های سفید و مشکی هم‌چنان موجود است.این گوشی تا عمق 1 متر و به مدت 30 دقیقه ضد آب است. می‌توانید بدون نگرانی از ریختن آب و مایعات از گوشی استفاده کرده و یا حتی در زیر آب عکاسی کنید!

کلید شاتر دوربین بدین معناست که در هنگام گرفتن عکس در زیر آب نیازی به لمس کردن صفحه نمایش ندارید. پورت شارژ و درگاه سیم کارت توسط درپوش‌های لاستیکی پوشانده شده‌اند ولی درگاه سوکت هدفون جهت راحتی استفاده, ضد آب طراحی شده است.اکسپریا z1 کامپکت 17 میلی‌متر کوتاه‌تر و 9 میلی‌متر باریک‌تر از نمونه معمولی z1 است. شاید در نگاه اول اعداد بزرگی به نظر نرسند. اما هنگامی که هر دو گوشی را با هم در دست بگیرید تفاوت را احساس خواهید کرد. در دست گرفتن مدل کامپکت ساده‌تر بوده و برآمدگی آن در جیب شما نمایان نخواهد بود!مدل کامپکت دارای حافظه داخلی 16 گیگابایت است اما با وجود درگاه کارت حافظه SD، می‌توانید حجم بیشتری از فضای قابل استفاده را به گوشی خود بیفزایید.

صفحه نمایش

کیفیت صفحه نمایش این گوشی 0P72 بوده واز این بابت یک پله از Z1 با کیفیت 0P108 پائین‌تر است. اما اجازه ندهید این مسأله شما را مأیوس کند. در مقایسه هم‌زمان با اکسپریا Z1 هیچ‌گونه تفاوتی را در شفافیت و دقت صفحه نمایش مشاهده نخواهید کرد. همچنین چگالی 340 پیکسلی برای این گوشی با این اندازه صفحه نمایش ، عدد بالایی است.با وجود اندازه صفحه نمایش کوچک‌تر نسبت به برادر بزرگ‌تر خود، استفاده روزمره از گوشی بسیار راحت و دلپذیر بوده و صفحات اینترنتی و متن‌های ریز به راحتی قابل خواندن است.البته در صورتی که علاقه زیادی به تماشای ویدیوهای تمام HD دارید ، صفحه نمایش 5 اینچی مدل Z1 انتخاب مناسب تری است.

نرم افزار و پردازنده

اکسپریا Z1 مجهز به اندروید 4.3 است و خبر قطعی از زمان عرضه اندروید کیت کت بر روی این دستگاه اعلام نشده است.از لحاظ ظاهری سیستم عامل اکسپریا Z1 کامپکت مشابه اکسپریا Z1 است. شما می توانید از 7 صفحه اصلی برای قرار دادن اپ‌ها و ویجت‌ها استفاده کنید. منوی ابتدایی قابلیت چیدمان برنامه ها بر اساس حروف الفبا را دارد.رابط کاربری اندروید در این مدل پیچیده نبوده و کاربر را سردرگم نخواهد کرد.بر خلاف نمونه‌های کوچک گوشی های مجهز موجود در بازار ، Z1 کامپکت از همان پردازنده قدرتمند برادر بزرگتر خود Z1 استفاده می‌کند.  پردازنده چهار هسته ای اسنپدراگون کولکام 800 با پردازش 2. 2 گیگاهرتزی به همراه 2 گیگابایت رَم قدرت خارق العاده ای را ارائه می دهد.

نتیجه گیری

سونی با نمونه مینی گوشی z1 خود همان کاری را کرده است که ما از دیگر پرچمداران شرکت های دیگر انتظار داریم. حفظ توانمندی داخلی گوشی به همراه طراحی زیبا و ضد آب و دوربین عالی ، اکسپریا z1 کامپکت را تبدیل به گزینه ای بسیار مناسب برای افراد علاقه مند به گوشی های سایز کوچک کرده است.

نکات مثبت: سایز کوچک و استفاده راحت ، پردازنده پرقدرت ، دوربین مناسب و عمر باتری بالا. طراحی فوق العاده و ضد آب بودن آن نیز خیال شما را از بابت استفاده از گوشی در مکان های مرطوب راحت می کند.

نکات منفی:‌ مجهز به آخرین نسخه اندروید نبوده و برخی از ابزارک های سونی کاربرد خاصی را برای کاربر ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها