کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افت قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه


کد خبر : ۳۳۶۴۹شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۴۸۵۹ بازدید

گرچه قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش روبرو شد ولی برای سومین هفته متوالی تحت تاثیر نااطمینانی های سیاسی و افزایش ...

گرچه قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش روبرو شد ولی برای سومین هفته متوالی تحت تاثیر نااطمینانی های سیاسی و افزایش تقاضای سرمایه گذاری با رشد نسبی روبرو شده است.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که کاهش ارزش دلار و ادامه نگرانی ها نسبت به سیاست های ترامپ و اوضاع اروپا موجب افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا خواهد شد.

بر اساس این گزارش برخی فعالان بازارهای بین المللی معتقدند که قیمت طلا در کوتاه مدت به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و می تواند سطح مقاومتی 1250 دلاری را بشکند. به نظر می رسد گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 2.50 دلار کاهش به کمتر از 1239 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افزایش 0.3 درصدی روبرو شده است. این برای سومین هفته متوالی است که قیمت طلا با افزایش همراه بوده است.

ترامپ در نخستین کنفرانس خبری خود بار دیگر رسانه های خبری را به باد انتقاد گرفت و آنها را به انتشار اخبار جعلی متهم کرده است.

گرچه این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را طی سال جاری افزایش دهد ولی نگرانی های مربوط به تحولات سیاسی در اروپا از جمله برگزیت و انتخابات سراسری در آلمان، فرانسه و هلند می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت طلا باشد.

شاخص ارزش دلار آمریکا روز جمعه با 0.5 درصد افزایش روبرو شده و در هفته ای که گذشت نیز 0.2 درصد افزایش داشته است.

طلا به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره آمریکا واکنش نشان می دهد. برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افزایش قیمت طلا در هفته گذشته با وجود افزایش ارزش دلار آمریکا مساله بسیار مهمی است.

شاخص ارزش دلار و قیمت جهانی طلا در ماه آوریل به طور همزمان با افزایش روبرو شده است. جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست کمیته بانکی سنا و کنگره از افزایش نرخ بهره در نشست مارس دفاع کرده و نسبت به تاثیر منفی سیاست های مالی ترامپ بر اوضاع اقتصادی آمریکا و سیاست های پولی فدرال رزرو هشدار داده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، فدرال رزرو آمریکا پیش بینی کرده است که در سال 2017 میلادی 3 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

قیمت هر اونس نقره نیز با 0.2 درصد کاهش به 18.03 دلار رسیده است. قیمت نقره نیز در هفته گذشته بیش از 0.5 درصد افزایش داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها