کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

موافقت پارلمان اتحادیه اروپا با پیمان تجارت آزاد با کانادا


کد خبر : ۳۳۶۱۶پنجشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸:۴۰۱۲۳۹ بازدید

پارلمان اروپا پیمان تجارت آزاد میان کانادا و اتحادیه اروپا را تصویب کرد. اکثریت وسیع اعضای پارلمان به این پیمان رای مثبت دادند. قرار است امروز ...
موافقت پارلمان اتحادیه اروپا با پیمان تجارت آزاد با کاناداموافقت پارلمان اتحادیه اروپا با پیمان تجارت آزاد با کانادا

پارلمان اروپا پیمان تجارت آزاد میان کانادا و اتحادیه اروپا را تصویب کرد. اکثریت وسیع اعضای پارلمان به این پیمان رای مثبت دادند. قرار است امروز پنج‌شنبه نخست‌وزیر کانادا در پارلمان اتحادیه اروپا در این باره سخنرانی کند.

در رای‌گیری برای تصویب پیمان تجارت آزاد میان کانادا و اتحادیه اروپا (ستا) ۴۰۸ نماینده رای مثبت، ۲۵۴ نماینده رای منفی و ۳۳ نماینده نیز رای ممتنع دادند. به این ترتیب بخش عمده‌ای از این پیمان می‌تواند به زودی آغاز شود. برای آغاز فعالیت کامل این پیمان باید پارلمان‌های کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا موافقت خود را با مواد این پیمان اعلام کنند. چنین موافقتی در پارلمان کشورهای عضو اتحادیه اروپا هنوز انجام نشده و به زمان بیشتری نیاز دارد.

مخالفت‌ها هنوز ادامه دارند

پیمان تجارت آزاد میان کانادا و اتحادیه اروپا با مخالفت‌های بسیاری روبرو است. مخالفان "ستا" آن را تهدیدی برای اقتصاد برخی مناطق و نیز استانداردهای مصرف و محیط زیست در اروپا می‌دانند. در ماه اکتبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) مخالفت منطقه‌‌ی والونی بلژیک بر سر مفاد "ستا" این پیمان را تا مرز شکست برد. یکی از دلایل مهم مخالفت منطقه‌‌ی والونی بلژیک با تصویب پیمان تجارت آزاد میان کانادا و اتحادیه اروپا، امکان ورود مواد خوراکی حاوی هورمون یا ژن دست‌کاری‌ شده به بازار کشورهای عضو اتحادیه‌ اروپا بود.

صدها نفر از مخالفان پیمان تجارت آزاد میان کانادا و اتحادیه اروپا به هنگام رای‌گیری جلوی پارلمان اتحادیه اروپا گرد آمدند و مخالفت خود را با این پیمان اعلام کردند. بعضی از تظاهرکنندگان با خوابیدن جلوی در ورودی پارلمان مانع ورود بسیاری به این محل شدند. تجمع‌کنندگان جلوی پارلمان اروپا که نگران امکان ورود مواد خوراکی حاوی هورمون و تراریخته به اروپا هستند، شعار می‌دادند: "ستا را متوقف کنید!" یا "گوشت هورمونی نمی‌خواهیم".

خبرگزاری رویترز گزارش داد که فراخوان این تجمع در مقابل پارلمان اروپا را اتحادی از صدها گروه مخالف پیمان تجارت آزاد میان کانادا و اتحادیه اروپا صادر کرده بود؛ گروه‌هایی چون "صلح سبز" یا "اَتَک" که سال‌هاست با این پیمان مخالفت می‌ورزند.

گروه‌های مخالف "ستا" بر این نظرند که تصویب این پیمان سبب می‌شود شرکت‌های چندملیتی از امکانات بیشتری برای تجارت برخوردار شوند، فعالیت کشاورزان اروپایی به خطر بیفتد، حقوق کارگران کشاورزی نقض و حمایت از محیط زیست نیز بی‌اهمیت شود.

سسیلیا مالم استروم، کمیسر تجارت اتحادیه اروپا اما در رد این نظر مخالفان گفته است: «پیمان تجارت آزاد میان کانادا و اتحادیه اروپا استانداردهای موجود برای مواد غذایی را به هیچ وجه تغییر نخواهد داد.»

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که روز پنج‌شنبه (28 بهمن / 16 فوریه) قرار است جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، در پارلمان اتحادیه اروپا در شهر استراسبورگ حاضر شود و بر اهمیت روابط تجاری اتحادیه اروپا با کانادا تاکید کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها