کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در حمله هوایی روسیه در سوریه سه سرباز ترکیه کشته شدند


کد خبر : ۳۳۳۷۲پنجشنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹:۳۰۵۲۱ بازدید

در حمله‌ی جنگنده‌های روسیه در شمال سوریه، سه سرباز ترک کشته و 11 تن دیگر مجروح شدند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، مراتب تاسف ...

در حمله‌ی جنگنده‌های روسیه در شمال سوریه، سه سرباز ترک کشته و ۱۱ تن دیگر مجروح شدند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، مراتب تاسف خود را از این حادثه به همتای ترک خود رجب طیب اردوغان ابراز داشت.

به گزارش ارتش ترکیه نیروی هوایی روسیه در شمال سوریه به اشتباه ساختمانی را بمباران کرده که در آن سربازان ترکیه بوده‌اند. در این حمله‌ سه سرباز ترک کشته و ۱۱ سرباز دیگر مجروح شده‌اند که حال یکی از آنان وخیم است. ارتش ترکیه اعلام کرد که هدف این حمله در اصل شبه‌نظامیان "دولت اسلامی" (داعش) بوده‌اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه مراتب اندوه خود را از این حادثه به همتای ترک خود اردوغان ابراز داشت. دولت روسیه نیز گفته است که این صرفا یک "تصادف" بوده و طرفین در حال تحقیق در این مورد هستند.

ارتش سوریه از چند هفته پیش شهر الباب در سوریه را محاصره کرده است. کنترل این شهر در دست گروه تروریستی داعش است. در روزهای گذشته نبردهای شدیدی بر سر این شهر در گرفته که در جریان آنها ۱۰ سرباز ترک کشته شده‌اند. ترکیه در هجوم نظامی خود هم از سوی جنگنده‌های روسیه و هم از جانب نیروهای ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا پشتیبانی می‌شود.

آنکارا ایالات متحده‌ی آمریکا را متهم کرده بود که در هجوم ترکیه برای آزادسازی الباب از چنگ داعش، این کشور را تنها گذاشته است. در مقابل واشنگتن اعلام کرد که ترکیه عملیات خود را با ایالات متحده هماهنگ نکرده بود. به همین دلیل ترکیه از روسیه خواست که با نیروی هوایی خود از ارتش ترکیه پشتیبانی کند.

از ماه ژانویه جنگنده‌های ائتلاف ضدداعش نیز به مواضع "دولت اسلامی" در شهر الباب حمله می‌کنند.

 



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها