کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آیا تقاضا برای نفت خام تا سال 2035 کاهش می‌یابد؟


کد خبر : ۳۲۹۱۲جمعه، ۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰:۴۴۱۰۶۱ بازدید

کمپانی نفتی بریتیش پترولیوم گزارشی پیرامون تحولات مربوط به بازارهای جهانی انرژی تا سال 2035 منتشر کرده‌است. بر اساس این گزارش ...

کمپانی نفتی "بریتیش پترولیوم" گزارشی پیرامون تحولات مربوط به بازارهای جهانی انرژی تا سال 2035 منتشر کرده‌است. بر اساس این گزارش، تقاضا برای انرژی ظرف 20 سال آینده 30 درصد افزایش خواهد یافت.

kx9trggbpmubr8tp2rbk.jpg


کمپانی "بریتیش پترولیوم" در آخرین گزارشی که از تحولات بازارهای انرژی در سطح جهانی منتشر کرده به نقش انرژی‌های فسیلی و تجدیدپذیر در تامین نیازهای جهان به انرژی پرداخته است. گزارش‌ها و پیش بینی‌های BP برای شناخت سمت و سوی تحولات در مصرف انرژی بسیار مهم است و از این رو مورد توجه تحلیلگران قرار دارد.

بر اساس پیش‌بینی‌های این کمپانی نفتی، میزان نیاز و تقاضای جهانی به انرژی ظرف ۲۰ سال آینده ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت. این گزارش افزایش رفاه و پیشرفت صنعتی کشورهای در حال توسعه را علت افزایش تقاضا برای انرژی در جهان می‌داند.

نقش انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک در تامین نیاز جهان به انرژی افزایش خواهد یافت. بر اساس این گزارش، چین که یکی از مصرف‌کنندگان بزرگ انرژی در سطح جهان است رویکرد خود را درباره استفاده از انواع انرژی تغییر خواهد داد و بیشتر به استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر گرایش خواهد یافت.

clvx8dm8nm195begzk5.jpg

استفاده از برق

برق و به‌ویژه تولید برق از طریق استفاده از انرژی‌های غیرفسیلی تا سال ۲۰۳۵ افزایش خواهد یافت. میزان تولید انرژی‌های تجدیدپذیر ظرف این بیست سال ۴ برابر خواهد شد. در این بین، افزایش زمینه‌های رقابتی در سطح جهان، امکان استفاده از انرژی‌های بادی و خورشیدی را افزایش می‌دهد.

استفاده از خودروهای برقی نیز ظرف این بیست سال رشد قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت و از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه در لحظه حاضر به ۱۰۰ میلیون دستگاه خواهد رسید. به این ترتیب در سال   ۲۰۳۵ حدود ۵ درصد خودروهای موجود در جهان، برقی خواهند بود.

نفت و گاز

میزان استفاده از نفت و گاز به یکسان افزایش نمی‌یابد. گزارش "بریتیش پترولیوم" پیش‌بینی می‌کند که گرایش به بهره   گرفتن از گاز طبیعی بیش از گرایش به استفاده از نفت خام افزایش خواهد یافت. تقاضای جهانی برای نفت خام نیز در قیاس با لحظه حاضر تغییراتی جدی خواهد داشت.

در حالیکه تقاضا برای نفت خام در کشورهای آسیایی افزایش می‌یابد، کشورهای اروپایی بیشتر از گاز طبیعی و انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده خواهند کرد. اما فرآورده‌های نفتی کماکان نقش بسیار مهمی در تامین انرژی مورد نیاز جهان ایفا خواهند کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها