کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فشار سپرده‌گذاران بزرگ برای دور زدن نرخ‌های مصوب سود


کد خبر : ۳۲۸۳۷سه شنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷:۵۴۵۵۹۹ بازدید

قائم مقام بانک مرکزی از رفتار برخی سپرده گذاران بزرگ بانکی انتقاد کرد و گفت: امروز در حالی که نرخ سود بانک ها به دلیل کاهش نرخ تورم ...

قائم مقام بانک مرکزی از رفتار برخی سپرده گذاران بزرگ بانکی انتقاد کرد و گفت: امروز در حالی که نرخ سود بانک ها به دلیل کاهش نرخ تورم به طور واقعی مثبت شده است، این دسته از سپرده گذاران به نظام بانکی فشار وارد می کنند که سبب رعایت نشدن نرخ سودهای مصوب می شود.

اکبر کمیجانی روز سه شنبه در همایش «سیاست های پولی و چالش های بانکداری و تولید» در موسسه عالی بانکداری، افزود: اگرچه تورم در آذرماه با توقف همراه بود اما هشدری است که ما با آن زندگی می کنیم.

وی با یادآوری اینکه فعالیت های اقتصادی با ظرفیت های خالی و موجودی انباشته در انبارها در اثر کمبود خرید و فقدان تقاضای کل روبروست، اظهار داشت: باید به سمت تامین مالی و استفاده از سرمایه خارجی حرکت کنیم.

وی با برشمردن سیاست های بانک مرکزی در این زمینه اظهار داشت: انضباط مالی و تقویت آن یکی از سیاست هاست که نباید آن را در رشد نقدینگی محدود کنیم زیرا پیش شرط آن انضباط مالی و پرهیز از نرخ های دستوری در نرخ سودهای بانکی است.

وی افزود: هنوز به مرحله ای نرسیده ایم که شرایط بازار در تعیین نرخ سود موثر باشد.

کمیجانی، هدایت منابع به سمت فعالیت های اقتصادی، تامین سرمایه در گردش واحدها و تامین خُرد خانوار را از دیگر سیاست های بانک مرکزی اعلام کرد و گفت: تعداد وام های قرض الحسنه یکی از این موارد است که پارسال 808 هزار ام ازدواج با مبلغ 24 هزار میلیارد ریال پرداخت شد در حالی که در 9 ماهه امسال این رقم به 636 هزار فقره و با مبلغی بیش از 24 هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه «به شرط بهبود و توسعه کارگزاری بانکی و متصل شدن نظام بانکی به نظام بین الملل، محیط برای یکسان سازی ارز فراهم است، عملیاتی کردن سیاست های استانداردهای بین المللی در نظام بانکی و توسعه نظارت های بانک مرکزی بر بازار پول و اعتبار را از دیگر سیاست هایی برشمرد که دنبال می شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها