کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تکذیب شایعه گرم‌بودن اجساد کشف شده


کد خبر : ۳۲۸۲۷سه شنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۵۱۸۸۷ بازدید

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران روز گذشته با اعلام پایان یافتن جست‌وجو در ضلع شرقی و جنوبی آوار پلاسکو ...

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران روز گذشته با اعلام پایان یافتن جست‌وجو در ضلع شرقی و جنوبی آوار پلاسکو، گفت: پیش‌بینی می‌شود در بخش غربی نیز اجسادی وجود داشته باشد. به گزارش شهرنوشت، جلال ملکی با بیان اینکه تا این لحظه اجساد سه‌نفر از شهدای آتش‌نشانی و چهار نفر از هموطنان کشف شده است، گفت: تلاش برای پیدا کردن سایر شهدای آتش‌نشان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از همان لحظه اول تاکتیک عملیاتی ما آواربرداری از سطح بود، افزود: همزمان حفاری تونل‌ها و کانال‌ها نیز صورت گرفت. وی با بیان اینکه عملیات حفر تونل در چند نقطه به‌صورت همزمان انجام شد و یکی از این نقاط بامداد روز گذشته به سرانجام رسید، گفت: در این نقطه با جسد چهار نفر از هموطنان غیر آتش نشان روبه‌رو شدیم. در این بخش وضعیت آوار خیلی بحرانی بود چراکه اجساد در طبقه منفی یک قرار داشتند و تمام وزن آوار را تحمل کرده بودند. وی افزود: حتی بدن انسان در این زمینه می‌تواند حکم یک ستون را داشته باشد و کوچک‌ترین جابه‌جایی غیر محاسبه شده ممکن است باعث ریزش شود. ملکی با بیان اینکه برابر جمع‌بندی صورت گرفته با نیروی انتظامی، مجموع شهدای آتش‌نشان و مفقودشدگان حداکثر 25 نفر است، گفت: مطمئن هستیم از این تعداد 15 نفر شهدای آتش‌نشان بوده‌اند که دو نفر از آنها از زیر آوار خارج شده‌اند. وی همچنین ارسال هرگونه پیامک در ساعات اولیه حادثه توسط افراد محبوس در زیرزمین پلاسکو را تکذیب کرد.

در همین رابطه مسعود قادی‌پاشا، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با بیان اینکه معاینات تخصصی توسط کارشناسان متبحر و خبره صورت می‌گیرد و تمام جنبه‌ها را بررسی می‌کند تا تعیین زمان گذشت از مرگ، علت فوت و غیره مشخص شود، گفت: پیکرهایی که شب گذشته به پزشکی قانونی منتقل شده، دچار فساد نعشی و تورم هستند. حتی اینکه شخص در کانون آتش‌سوزی زنده بوده و تنفس کرده یا خیر از مواردی است که در پزشکی قانونی بررسی می‌شود. اینکه جسدهای اخیرا کشف شده گرم بوده است، به این دلیل است که جسد در جایی قرار گرفته که دمای محیط بالا بوده اما این گرما نشان‌دهنده زنده بودن آنها نیست.

وی افزود: زمان فوت این افراد با زمان حادثه همخوانی دارد و به محض ریزش ساختمان فوت کرده‌اند، بنابراین انتظار می‌رود اجازه دهیم در موارد تخصصی صرفا پزشکی‌قانونی اظهارنظر کند. قاضی محمدشهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران نیز درخصوص اموالی که در آواربرداری پیدا شده است، گفت: تعدادی از گاوصندوق‌ها دچار پارگی یا باز شدن در آنها شده است که اسناد و مدارک و اوراق ارزشمند داخل آن تا حد ممکن جمع‌آوری و به‌صورت جداگانه صورت‌برداری شده است. وی خاطرنشان کرد: بعضا شایعاتی مطرح می‌شد که این افراد هنوز زنده هستند اما با بررسی پزشکی مشخص شد که این موضوع صحت نداشته است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها