کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جهانی طلا امروز سه‌شنبه 5 بهمن ماه


کد خبر : ۳۲۸۲۱سه شنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۱۴۱۰۰۷ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی امروز سه‌شنبه با تغییر چندانی روبرو نشده و این در شرایطی است که نگرانی ها نسبت به سیاست های حمایتی ...

قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی امروز سه شنبه با تغییر چندانی روبرو نشده و این در شرایطی است که نگرانی ها نسبت به سیاست های حمایتی دونالد ترامپ فشار زیادی را بر ارزش دلار وارد کرده است.

در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تاکید زیادی بر سیاست های حمایتی در عرصه تجارت بین المللی دارد و در نخستین اقدام خود دستور خارج شدن آمریکا از توافقنامه تجارت آزاد موسوم به تی پی پی را صادر کرده است، ارزش دلار تحت فشار زیادی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز به 1216 دلار رسید که این رقم نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است. قیمت طلا روز دوشنبه برای لحظاتی به بیش از 1219 دلار رسید که این بالاترین رقم از 22 نوامبر بوده است.

ترامپ قول داده است تا بر شرکتهایی که واحدهای تولیدی خود را از آمریکا خارج می کنند، مالیات های سنگینی را وضع خواهد کرد.

دومینیک اشنایدر تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه سرمایه گذاری یو بی اس تاکید کرد: ما منتظر رسیدن قیمت طلا به 1250 دلار در هر اونس طی هفته های آینده هستیم. منطق بسیار ساده است. بازار طلا با به قدرت رسیدن ترامپ در ماه عسل به سر می برد.

وی در ادامه افزود: بازار اکنون به تدریج درک کرده است که سیاست های ترامپ چه تاثیراتی بر روند رشد اقتصادی و تجارت خارجی آمریکا خواهد داشت. سیاست های ترامپ بی شک موجب افزایش فشارهای تورمی خواهد شد.

ترامپ و گزینه مورد نظرش برای وزارت خزانه داری آمریکا نیز بارها از افزایش شدید ارزش دلار در سال های اخیر انتقاد کرده اند و این مساله نیز تاثیر مثبتی بر قیمت جهانی طلا داشته است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی با 0.2 درصد کاهش روبرو شد و به 99.93 واحد رسیده است.

تیم ترامپ قول داده است تا مالیات ها را کاهش دهد و طی ده سال آینده هزار میلیارد دلار برای توسعه زیرساختها سرمایه گذاری نماید.

اشنایدر در ادامه گفت: فارغ از سیاست های ترامپ، مهمترین داستان در بازار طلا در شرایط کنونی نرخ بهره منفی در آمریکا است. تصور نمی کنیم که فدرال رزرو تا نشست مارس نرخ بهره را افزایش دهد و احتمالا تا پایان امسال نرخ بهره را 2 بار افزایش خواهد داد.

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال بازار نیز پیش بینی کرد که اگر طلا نتواند سطح مقاومتی 1219 دلاری را بشکند، به زودی تا سطح حمایتی 1196 دلاری کاهش خواهد یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها