کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تاثیرات دونالد ترامپ بر بازار بورس و طلا


کد خبر : ۳۲۸۰۸دوشنبه، ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹:۴۲۶۵۵۳ بازدید

طلا را پول دوران بحران‌ها می‌نامند. هر وقت اوضاع سیاسی دستخوش بحران شود، گرایش به خرید طلا افزایش می‌یابد و همین امر باعث بالا رفتن بهای ...
تاثیرات دونالد ترامپ بر بازار بورس و طلاتاثیرات دونالد ترامپ بر بازار بورس و طلا

طلا را پول دوران بحران‌ها می‌نامند. هر وقت اوضاع سیاسی دستخوش بحران شود، گرایش به خرید طلا افزایش می‌یابد و همین امر باعث بالا رفتن بهای آن در بازارهای جهانی می‌شود.

کارزار انتخابات آمریکا که به پایان رسید و پیروزی دونالد ترامپ رسما اعلام شد، بهای طلا دستخوش نوسان شدید شد. نخست کاهشی قابل‌ملاحظه یافت و سپس آهسته آهسته رو به افزایش نهاد. سایت اقتصادی "منجر مگزین" بر این باور است که هرگاه بین وعده‌های انتخاباتی و واقعیت‌ها شکاف بیافتد، تمایل به خرید طلا افزایش می‌یابد و هرچه  این شکاف بزرگتر باشد، برای کسانی که روی طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند، مطلوب‌تر خواهد بود.

بهای طلا و انتخابات آمریکا

این که تحولات سیاسی آمریکا تاثیرات عمیقی بر اقتصاد جهان دارد، پدیده ناآشنایی نیست. هم بازار سهام نسبت  به این تحولات واکنش نشان می‌دهد و هم بهای طلا. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی از همین تحولات موثر در بهای سهام و طلا به شمار می‌آید. به ویژه در همان سال  نخست زمامداری یک رئیس جمهور جدید.

ترامپ

علت اینکه چرا سال نخست ریاست جمهوری در آمریکا این چنین می‌تواند در بهای ارز، سهام و طلا موثر واقع شود، برمی‌گردد به انتظاراتی که آن رئیس جمهور در کارزار انتخاباتی برانگیخته است. در کارزار انتخاباتی وعده‌های زیادی داده می‌شود. سال نخست، دوره محک زدن است؛ و هر چه انتظارات مردم کمتر برآورده شود، شک و تردیدها افزایش می‌یابد و افزایش شک و تردیدها گرایش به خرید طلا را به عنوان پول دوره‌های بحرانی افزایش می‌دهد. ترامپ وعده‌های بسیاری داده است و بسیاری درباره این موضوع که او تا چه حد این وعده‌ها را اجرایی خواهد کرد، به دیده ‌تردید می‌نگرند.

تفاوت بین بهای سهام و بهای طلا

تاثیر دوره‌های بحرانی بر بهای سهام و بهای طلا در بازارهای جهانی یکسان نیست. اتفاقا در اکثر مواقع بین این دو گرایشی متضاد حاکم است. یعنی هر چه رویکرد سرمایه‌گذاران  به بازارهای سهام بیشتر باشد، تمایل به خرید طلا کمتر می‌شود و هرگاه از اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار سهام کاسته شود، تمایل به خرید طلا افزایش می‌یابد.

در دوران کارزار انتخاباتی، وعده‌های نامزدان ریاست جمهوری در آمریکا باعث افزایش خوش‌بینی سرمایه‌گذاران می‌شود و استقبال از بازارهای سهام در اثر آن رشد می‌یابد. اما پس از آنکه انتخابات پایان می‌یابد، از گستره خوش‌بینی‌های ایجاد شده کاسته می‌شود و مردم از خود بیشتر تمایل به سرمایه‌گذاری روی پول دوره‌های بحرانی، یعنی طلا نشان می‌دهند.کارشناسان مسائل اقتصادی بر این باورند که این بار نیز گرایش به خرید طلا در همان سال نخست شروع به کار ترامپ افزایش خواهد یافت و از این رو پیش‌بینی می‌کنند که بهای طلا در بازارهای جهانی افزایش یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها