کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رشد لاک پشت‌وار شاخص بورس تهران


کد خبر : ۳۲۷۹۵دوشنبه، ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱:۵۶۵۴۸ بازدید

معامله‌گران سهام امروز نظاره‌گر بازار متعادل و کم حجم با تقویت نسبی تقاضا در نمادهای کوچک بودند. بازاری که همزمان در گروه‌های ...

معامله‌گران سهام امروز نظاره‌گر بازار متعادل و کم حجم با تقویت نسبی تقاضا در نمادهای کوچک بودند. بازاری که همزمان در گروه‌های پیش‌رو بازار از جمله فلزات اساسی و معدنی‌ها شاهد تکاپوی خریداران برای جمع‌آوری سهامداران بود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 4 بهمن ماه 95 با افزایش 45 واحدی به رقم 79 هزار و 263 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 57 واحدی عدد 15 هزار و 557 واحد را به نمایش گذاشت. امروز همچنین سهام آزاد شناور با افزایش 111 واحدی عدد 87 هزار و 25 واحد را تجربه کرد، شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 63 واحدی به عدد 56 هزار و 529 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 75 واحدی روی عدد 167 هزار و 181 واحد ایستاد. امروز همچنین شاخص کل فرا بورس آی‌فکس با افزایش یک واحدی به عدد  840 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت ملی صنایع مس ایران با 57 واحد، فولاد خوزستان با 36 واحد و خدمات انفورماتیک با 8 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

درمقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت ایران خودرو با 17 واحد، ایران ترانسفو با 12 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 11 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در براورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 168 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 828 میلیون و 141 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 46 هزار و 762 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های تراکتورسازی ایران، سیمان بجنورد، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری صنعت بیمه، سرمایه‌گذاری توسعه شهری طوس گستر، عمران و توسعه فارس، گلوکوزان، قند نیشابور، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران، ملی صنایع مس ایران، کارت اعتباری ایران‌کیش، پتروشیمی فن‌آوران، سیمان غرب، سیمان خزر، الکتریک خودروی شرق، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران، اوراق گواهی سپرده عام بانک پارسیان، اوراق گواهی سپرده عام بانک رفاه کارگران، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، بیمه اتکایی امین، مواد اولیه دارویی البرز بالک از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های فنرسازی خاور، حق تقدم سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر، قند مرودشت متوقف شدند.

امروز همچنین آگهی عرضه اولیه سهام شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان به روش ثبت سفارش در فردا سه‌شنبه از طریق بازار دوم فرابورس به حجم 12 میلیون سهم منتشر شد.

طی معاملات امروز در بازار دوم معاملات درون گروهی حقوقی‌ها بورس تهران شاهد کد به کد شدن بیش از 48 میلیون سهم سرمایه‌گذاری سایپا به ارزش بیش از 4.5 میلیارد تومان بود.

در صنایع آذراب اما اندکی بیش از 24 میلیون سهم این شرکت به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی سهامدار عمده همراه شد.

اندکی بیش از 12 میلیون سهم زامیاد نیز به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین 12 میلیون سهم سرمایه‌گذاری رنا با هدف تجمیع سهام از سوی سهامدار عمده به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان منتقل شد. 7 میلیون سهم سرمایه گذاری توسعه ملی نیز به ارزش بیش از 1 میلیارد تومان کد به کد شد. در عین حال 2 میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی به کدهای درون گروهی انتقال داده شد.

براساس این گزارش، امروز همزمان با بازگشایی نماد معاملاتی اغلب شرکت‌های کوچکی که توانستند از تعدیل مثبت سود در گزارش‌های عملکردی 9 ماهه و میان دوره‌ای برخوردار شوند، بازار سهام با تکاپوی معامله‌گران اغلب حقیقی در تک سهم‌ها و شرکت‌های کوچک بود، در عین حال جذابیت سهام در گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها پا به پای حقوقی‌های بازارگردان باعث شد، تا امروز فرصتی برای جمع آوری سهام ارزنده در این گروه در روندی متعادل و آرام حاکم شوند.

امروز در گروه رایانه‌ای ها نیز به رهبری ایران ارقام اگرچه رنج شدن قیمت سهام تا سقف کامل در برخی نمادهای معاملاتی حاکم شد، اما تداوم عرضه سهام در ایران ارقام نشان می‌دهد که بازار سهام چندان برای سهامداری در این نماد معاملاتی خوش بین نیست.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری متعادل و همراه با تکاپوی حقیقی‌های اغلب نوسان‌گیر در گروه‌های کوچک و تک‌سهم‌های بازار بود که همزمان فرصتی برای بازارگرادنی سهام برای اغلب حقوقی ها در گروه های پیش رو از جمله معدنی‌ها و فولادی‌ها را فراهم کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها