کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برخی نمایندگی‌های رسمی هم دیگر نمی‌توانند خودرو وارد کنند!


کد خبر : ۳۲۷۸۴دوشنبه، ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳:۳۹۳۸۳۵ بازدید

ابطال هزاران ثبت‌سفارش خودروی شركت‌های غیرنماینده در روز شنبه 2 بهمن ماه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین عدم امكان فعالیت ...
برخی نمایندگی‌های رسمی هم دیگر نمی‌توانند خودرو وارد کنند!برخی نمایندگی‌های رسمی هم دیگر نمی‌توانند خودرو وارد کنند!

ابطال هزاران ثبت‌سفارش خودروی شركت‌های غیرنماینده در روز شنبه 2 بهمن ماه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین عدم امكان فعالیت این شركت‌ها در حوزه واردات، دارای تبعاتی برای برخی شركت‌های دارای نمایندگی رسمی نیز خواهد شد، به‌طوری‌ كه نمایندگان رسمی که به دلایلی تاكنون به‌طور مستقیم خودشان دست به واردات نمی‌زدند نیز ناخواسته تحت تاثیر این قانون جدید قرار گرفتند.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از دنیای‌خودرو، در پی ممنوعیت واردات خودرو برای اشخاص حقیقی، نمایندگان غیررسمی و ابطال ثبت‌سفارش‌ها، تغییرات و اتفاقات بزرگی در بازار خودروی ایران در حال روی دادن است. یکی از پرحاشیه‌ترین و در عین حال مهم‌ترین این تاثیرات برای آن دسته از نمایندگان رسمی است که فعالیت خود را تا هفته گذشته به‌وسیله کارت بازرگانی شرکت‌های متفرقه انجام می‌دادند.

در این میان برخی شرکت‌ها با آنکه نمایندگی رسمی برند خودرویی خود در ایران هستند، ولی به‌دلایل عمده‌ای نظیر مسائل مالیاتی تمایل به واردات خودرو با کارت بازرگانی خود ندارند و امور مربوط را با استفاده از کارت‌های شخصی دیگران انجام می‌دهند.

ابطال مجوز واردات و ممنوعیت فعالیت واردکننده‌های شخصی باعث شد این گروه نمایندگان رسمی دیگر قادر به ادامه فعالیت به‌وسیله این کارت‌ها نباشند و در نهایت باید مجددا ادامه روند خرید و واردات را باکارت خود انجام دهند. حال اگر این شركت‌های رسمی به‌دلایل بسیاری نظیر مسائل مالیاتی نتوانند با کارت بازرگانی خود اقدام به واردات کنند، سرنوشت آنان نیز مانند بقیه نمایندگان غیررسمی رقم خواهد خورد و با وجود داشتن نمایندگی رسمی به‌زودی دچار مشکل می‌شوند و از روند واردات باز می‌مانند.

خارج شدن از میدان رقابت به‌دلیل نبود امكان ثبت‌سفارش مجدد یا عدم فعالیت با كارت بازرگانی خود، باعث می‌شود مانند آنچه در سال‌های پیشین تجربه شد، بازار از نمونه‌های صفر کیلومتر و مدل‌های سال این گروه تهی و خریدار مجبور شود برای تهیه مدل‌ های پایین‌تر و دست‌ دوم هزینه‌های گزافی را پرداخت کند. هرچند این شرکت‌ها در این خصوص نمی‌توانند گله‌ای نسبت به ممنوعیت واردات خودرو برای شرکت‌های خصوصی داشته باشند، اما از اجرای این قانون آسیب بزرگ‌تری به این شرکت‌ها خواهد رسید. آسیبی که ممکن است منجر به بهای از دست دادن نمایندگی رسمی از کشور مبدا و به دلیل کاهش یا نخریدن خودرو از کشور اصلی شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها