کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتمال انصراف کره‌جنوبی از مشارکت در مناقصات نفتی ایران


کد خبر : ۳۲۷۶۰یکشنبه، ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱:۴۸۲۶۹۲ بازدید

نمایندگان 11 شرکت آسیایی درحالی در کارگاه قراردادهای نفتی در تهران حضور یافته‌اند که با غیبت نمایندگان دو شرکت کره‌جنوبی ...

نمایندگان 11 شرکت آسیایی درحالی در کارگاه قراردادهای نفتی در تهران حضور یافته‌اند که با غیبت نمایندگان دو شرکت کره‌جنوبی احتمال انصراف کره‌ای‌ها از حضور در مناقصات نفتی ایران قوت گرفته است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از مهر، شرکت ملی نفت ایران آذر ماه امسال از میان شرکت‌های متقاضی حضور در مناقصه‌های بالادستی صنعت نفت، ۲۹ شرکت اکتشاف و تولید نفت و گاز خارجی را تعیین صلاحیت کرد.

بر این اساس در این لیست شرکت‌های تعیین صلاحیت شده خارجی نام ۱۴ شرکت آسیایی شامل چهار شرکت ژ اینپکس، میتسویی، میتسوبیشی و شرکت اکتشاف نفت ژاپن، چهار شرکت‌ چینی شامل ساینوپک، سینوک، سی. ان. پی. سی و سی. ان. پی. دبلیو، دو شرکت کره جنوبی شامل دوو و کوگس، پترومینای اندونزی، پی. تی. تی. ای. پی تایلند، و پتروناس مالزی به چشم می‌خورد.

همزمان با رونمایی از این لیست، هفته گذشته با حضور نمایندگان این ۱۱ شرکت نفتی از کشورهای ژاپن، چین، اندونزی، مالزی و تایلند با سفر به تهران در کارگاه شرکت ملی نفت ایران با عنوان تشریح مدل جدید قراردادهای نفتی شرکت کرده‌اند.

غلامرضا منوچهری معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران درباره جزئیات برگزاری این کارگاه نفتی در تهران، گفت: شرکت‌های فعال در زمینه اکتشاف و تولید در کشورهای آسیای شرقی علاقه مند بودند با برگزاری کارگاهی در جریان چارچوب مدل جدید قراردادهای نفتی ایران قرار بگیرند.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران، تاکید کرد: در این کارگاه، مدل جدید قراردادی تشریح و به سئوالات و ابهامات مدیران شرکت های نفتی پاسخ داده شده است.

در این کارگاه همچنین محمد مصطفوی مدیر سرمایه‌گذاری و کسب وکار شرکت ملی نفت ایران درباره ابعاد مالی و اقتصادی مدل جدید قراردادهای بخش بالادستی صنعت نفت و گاز ایران توضیحاتی ارائه کرده است.

پیش از این هم کارگاه مشابهی به نام معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی برای نمایندگان شرکت‌های روسی شامل گازپروم، گازپروم نفت، لوک اویل، تات نفت، زاروبژنفت و روسنفت در تهران برگزار شده بود.

احتمال انصراف کره‌جنوبی از مشارکت در مناقصات نفتی ایران

به گزارش مهر، نکته جالب توجه برگزاری کارگاه قراردادهای نفتی برای شرکت‌های آسیایی آن است که دو شرکت فعال در صنایع نفت و گاز کره جنوبی شامل «کو گس و دوو» و شرکت او. ان. جی. سی هند در این کارگاه غایب بودند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه نمایندگان و مدیران دو شرکت نفتی کره جنوبی در کارگاه قراردادهای نفتی تهران حضور نیافته‌اند و تاکنون هم تفاهم نامه‌ای با این دو شرکت کره جنوبی برای توسعه میادین نفت و گاز کشور امضا نشده شائبه کناره‌گیری دو شرکت کره‌ای از حضور در مناقصات جدید نفت و گازی ایران قوت گرفته است.

در این بین به نظر می رسد مشکلات به وجود آمده در کره جنوبی پس از موضوع اتهامات فساد اقتصادی رئیس جمهور این کشور و سپس نمایندگان چند شرکت بزرگ نفت و گاز کره جنوبی همچون سامسونگ، احتمال کناره گیری شرکت های کره ای از مشارکت در مناقصات جدید توسعه میادین نفت و گاز ایران دور از ذهن نیست.

در همین حال غلامرضا منوچهری معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران اخیرا در گفتگو با مهر با بیان اینکه به زودی شرکت ملی نفت لیست دوم شرکت‌های تایید صلاحیت شده خارجی را منتشر می‌کند، گفته است: پیش بینی می‌شود نام تعدادی از شرکت‌های روسی که در لیست اول قرار نداشتند در این لیست وجود داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها