کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تقویت 11 پله‌ای شاخص کل بورس تهران امروز یکشنبه


کد خبر : ۳۲۷۵۶یکشنبه، ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱:۴۴۵۴۱ بازدید

معامله‌گران بازار سهام امروز نظاره‌گر معاملاتی آرام توأم با افزایش تقاضا در گروه‌های معدنی و فولادی از سوی معامله‌گران اغلب حقوقی بود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز 3 بهمن ماه 95 با افزایش 11 واحدی به رقم 79 هزار و 218 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن اما با کاهش 16 واحدی عدد 15 هزار و 499 واحد را تجربه کرد. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 95 واحدی به عدد 86 هزار و 914 واحد رضایت داد.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 29 واحدی عدد 56 هزار و 466 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 97 واحدی به عدد 167 هزار و 257 واحد رسید.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) با کاهش 4 واحدی روی رقم 838 واحد متوقف شد. براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت فولاد خراسان با 22 واحد، فولاد خوزستان با 19 واد و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با 18 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت ایران ترانسفو و ایران خودرو به ترتیب هریک تا 21 واحد و کشتیرانی ج.ا.ا با 5 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معملات امروز بورس تهران به بیش از 183 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 802 میلیون و 306 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 43 هزار و 616 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع جوشکاب یزد، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری توکافولاد، حق تقدم خرید سهام فولاد افزا سپاهان، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان، سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، شیشه و گاز، بیمه اتکایی امین، مواد اولیه دارویی البرز بالک، سرمایه‌گذاری مسکن تهران از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان معاملاتی ایلام، کشت و صنعت پیاذر، سرمایه‌گذاری پردیس، لامیران، و اوراق اختیار فروش طبعی پردیس متوقف شدند.

امروز همچنین آگهی عرضه 20 درصد از سهام توسعه شرکت نیشکر و صنایع جانبی به قیمت پایه کل یک هزار و 188 میلیارد و 61 میلیون و 762 هزار و 140 تومان برای عرضه در روز دوشنبه از طریق فرابورس منتشر شد.

امروز در بازار دوم سهام معاملات درون گروهی و کد به کد برخی حقوقی‌ها در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری سایپا با انتقال کمتر از 36 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان دنبال شد.

در پتروشیمی جم اما امروز 35 میلیون سهم به ارزش بیش از 33.5 میلیارد تومان کد به کد شد. 30 میلیون سهم بانک سینا نیز به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده تجمیع شد. امروز همچنین در صنایع آذراب اندکی بیش از 22 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان کد به کد شد. 15 میلیون سهم معدنی و صنعتی گل‌گهر به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده کد به کد شد، همچنین اندکی بیش از 11 میلیون سهم سایپا به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کد به کد شد.

اندکی بیش از 2 میلیون سهم سرامیک‌های صنعتی اردکان به ارزش کمتر از یک میلیارد تومان و همچنین بیش از 2 میلیون سهم نفت بهران به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی کد به کد شد.

امروز در بازار معاملات بلوکی نیز بیش از 36 میلیون سهم پتروشیمی کازرون به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان به قیمت پایه هر سهم 100 تومان به یک شخص حقیقی واگذار شد. حق تقدم خرید سهام این شرکت نیز امروز به جابه جایی بیش از 31 میلیون سهم به ارزش هر سهم 25 ریال منتهی شد.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام در کنار تداوم نوسان رو به مثبت تک سهم‌های عرضه اولیه فرابورسی امروز شاهد معاملاتی کم‌حجم در اغلب نمادهای معاملاتی بود.

در این بین انگیزه بازارگردانی سهام از سوی معامله‌گران حقوقی باعث شد تا در میانه بازار و با جمع‌آوری سهام شرکت‌های پیش‌رو در گروه‌های معدنی، فلزات اساسی، پالایشی‌ها و شرکت‌های پتروشیمی، شاخص کل بورس جامه‌ای سبز بر تن کند.

در عین حال انتشار گزارش‌های عملکردی توأم با تعدیل مثبت سود 3 ماهه سوم شرکت‌ها هنوز نتوانسته معامله‌گران تالار شیشه‌ای را برای تغییر استراتژی سرمایه‌گذاری از نوسان‌گیری و نگاه کوتاه مدت به دید میان مدت و بلند مدت تغییر دهد.

از این رو اغلب معامله‌گران حرفه‌ای بازار با راهبردهای کوتاه مدت دست‌کم 10 درصدی، تحرک در گروه‌های کوچک بازار را قابل اطمینان‌تر از سایر گروه‌ها می‌دانند هرچند که ریسک توقف نماد معاملاتی برای مدت نامعلوم باعث شده، تا موج نوسان‌گیری بر کلیات معاملات بازار سهام حاکم شود.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری کم حجم و متعادل بود که در اغلب نمادهای معاملاتی پیش‌رو بازار با همراهی معامله‌گران اغلب حقوقی شاهد جمع‌آوری سهام تا محدوده صفر تابلو (قیمت پایانی) بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها