کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بساز بفروش‌ها چقدر سود می‌برند؟


کد خبر : ۳۲۷۴چهارشنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱:۳۳۱۵۷۳۳ بازدید

عرف سود ساخت مسکن برای سازندگان حداکثر باید 20 درصد باشد نه بیشتر اما در برخی موارد این سود به 50 تا 60 درصد نیز رسیده است.

حسام عقبایی - رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: قیمت ساخت هر متر مربع آپارتمان در تهران بسته به نوع مصالح و ساخت واحد مسکونی از 600 هزار تا دو میلیون تومان است.

وی افزود: ممکن است هزینه ساخت خانه در هر منطقه بسته به نوع سازه و ساخت متغیر باشد که این امر در قیمت‌ تمام شده یک واحد مسکونی تاثیرگذار است اما نباید از عرف بازار کمتر و بیشتر باشد.به گفته عقبایی برخی مناطق تهران به دلیل نوع فرهنگ محله، آب و هوا و عوامل متعدد دیگری با استقبال خرید همراه می‌شود اما بهتر است درصد سود سازندگان و قیمت تمام شده یک واحد مسکونی نیز بین 10 تا 20 درصد باشد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران اظهار کرد:‌ مراحل ساخت یک واحد مسکونی حداقل 12 تا 18 ماه است و به اصطللاح سازندگان "در این مدت زمان، سرمایه‌اشان خوابیده و می‌خواهند پس از پایان کار سود خواب پول خود را از مشتری دریافت کنند و این امر منجر به اختلال قیمت مسکن می‌شود".

به گفته وی نباید سود دریافتی خانه ساخته شده بیش از 20 درصد باشد و باید سازندگان در زمان مواجه با افزایش قیمت مصالح ساختمانی و هزینه‌های جانبی از افزایش قیمت زمین چشم پوشی کنند تا بازار با ثبات بیشتری همراه شود.

عقبایی معتقد است: نباید حاشیه سود سازندگان از 10 درصد کمتر یا بیشتر شود چراکه هردو مورد بازار مسکن را نامتعارف می‌کند.او خاطر نشان کرد: در اکثر کشورها عرف سود ساخت یک واحد مسکونی 10 تا 20 درصد است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها