کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات تسهیلات 300 میلیونی به کسبه پلاسکو


کد خبر : ۳۲۷۲۷شنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷:۲۴۳۲۴۲ بازدید

بر اساس توافقات انجام شده، قرار بر این شد که تسهیلاتی تا سقف 300 میلیون تومان برای هر واحد صنفی فعال در ساختمان پلاسکو در نظر گرفته شود.
جزئیات تسهیلات 300 میلیونی به کسبه پلاسکوجزئیات تسهیلات 300 میلیونی به کسبه پلاسکو

بر اساس توافقات انجام شده، قرار بر این شد که تسهیلاتی تا سقف 300 میلیون تومان برای هر واحد صنفی فعال در ساختمان پلاسکو در نظر گرفته شود.

ولی اله سیف-رییس کل بانک  مرکزی- عصر امروز (شنبه) با حضور در محل حادثه ساختمان پلاسکو، از تصمیم شبکه بانکی برای اعطای تسهیلاتی به اصناف مشغول در این ساختمان خبر داده و عنوان کرده که این وام با سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.

اطلاعات دریافتی ایسنا از یکی از مدیران ارشد بانکی حاکی از آن است که بر اساس برآوردها قرار است به ۵۶۰ واحد صنفی که در ساختمان پلاسکو فعالیت می‌کرده‌اند، این تسهیلات ارائه شود. آن طور که اعلام شده بخشی از این کسبه دارای سرقفلی بوده و برخی هم مستاجر بودند که قرار است اطلاعات آن‌ها از طریق اصناف و هیات امنا و همچنین مالکین دریافت شده و طبق چارچوبی که تعیین خواهد شد، سرمایه آن‌ها تامین شود.

در مجموع قرار است حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این حمایت بانکی از واحدهای صنفی ساختمان پلاسکو تامین مالی شود که ظاهرا از منابع خود بانک‌ها خواهد بود و بانک مرکزی در این رابطه خط اعتباری اختصاص نداده است.

این در حالی است که ظرف دو تا سه روز آینده چارچوب پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیونی توسط دبیرخانه شورای مشترک بانک‌ها تدوین شده و به مرحله اجرا درخواهد آمد.

قرار است اولویت پرداخت تسهیلات در بانک‌ها برای مشتریانی قرار گیرد که از واحدهای صنفی پلاسکو بوده‌اند و بعد از ارزیابی‌های انجام شده تا سقف ۳۰۰ میلیون پرداختی انجام خواهد شد . به عبارتی این گونه نیست که همه واحدها کل ۳۰۰ میلیون تومان را دریافت کنند.

دوره بازپرداخت وام ۳۰۰ میلیونی به گونه‌ای است که در ابتدا یک سال تنفس خواهد داشت و بعد از یک سال تا ۳۶ ماه اقساط با سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها