کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

علت اصلی آتش‌سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو اعلام شد


کد خبر : ۳۲۷۲۴شنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵:۵۳۲۷۶۳ بازدید

معاون امنیتی انتظامی استاندار تهران با بیان اینکه علت حادثه ساختمان پلاسکو، گازوئیل نیست و این سوخت همچنان در این ساختمان وجود دارد، به تشریح علت اصلی این حادثه تلخ پرداخت.

محسن نصرهمدانی عصر امروز در حاشیه سیزدهمین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت ساختمان فروریخته شده پلاسکو اظهار کرد: در حال حاضر 16 نفر از نیروهای رسمی مفقود شده‌اند که تا این لحظه پیکر 3 تن از آنها یافت شده است.

وی افزود: این 16 نفر از آتش‌نشانان زحمتکشی بودند که بر اثر حادثه آتش‌سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو دچار سانحه شدند اما 5 تا 7 نفر از افراد متفرقه نیز در میان مفقودشدگان قرار دارند.

معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران تصریح کرد: تا‌کنون 5 تا 7 خانواده، مفقود شدن نزدیکان خود را اعلام کرده‌اند که جستجو برای یافتن مفقودان این حادثه و آواربرداری به طور جد ادامه دارد.

نصرهمدانی خاطر‌نشان کرد: تصور می‌کنیم آواربرداری 5 تا 6 روز به طول می‌انجامد و خوشبختانه  از ابتدای کار همه دستگاهها با یکدیگر همکاری بسیار مناسبی داشته‌اند و این عملکرد قابل قدردانی است.

وی درباره برخورد انتظامی با افرادی که به آنها اخطاریه داده شده بود و توجه نداشتند، گفت:‌ باید دلایل این افراد را هم بشنویم و آنها را در محکمه‌ای مورد بررسی و قضاوت قرار دهیم.

معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران در پاسخ به این پرسش که چگونه باید با مسببین این حادثه برخورد شود، متذکر شد: از این نوع ساختمانها در تهران تعداد فراوانی داریم اما آن کسی که در مرکز شهر خدمات می‌دهد یا به عبارتی تعداد زیادی مرکز را فعال نگه داشته، نکات و موضوعاتی را مد‌نظر دارد.

نصرهمدانی افزود: باید به عنوان نمونه به برخی مراکز ناایمن خدمات‌رسانی انجام نشود به عنوان مثال به مرکز پلاسکو گاز ارائه نشد بنابراین برخی کارها همانند قطع گاز یا برق می‌تواند افراد را مجاب کند که محل آنها قابلیت ایمنی لازم را ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا علت این حادثه گازوئیل موجود در ساختمان بوده اظهار کرد: علت این حادثه گازوئیل نیست و این سوخت همچنان در این ساختمان وجود دارد؛ تخریب و آتش‌سوزی عامل انسانی دارد.

معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران افزود: گزارش اولیه آتش‌نشانان حاضر در صحنه نشان می‌دهد که اتصال برق یا روشن بودن گاز پیک‌نیک برای گرم کردن یا درست کردن چای دلیل حادثه بوده است.

نصرهمدانی در پاسخ به این پرسش که هیدروژن کولر گازی در تخریب موثر بوده است، گفت: شاید در ادامه ‌آتش‌سوزی نیز این عامل اثرگذار بوده باشد اما علت حادثه نیست.

وی تاکید کرد: عملیات آواربرداری و یافتن مفقودان به طور جد از سوی دستگاههای ذیربط در حال انجام است و امیدواریم هر چه زودتر این فعالیتها پایان یابد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها