کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پلاسکو، فردوسی را نیمه‌تعطیل کرد/ دلال‌ها رفتند


کد خبر : ۳۲۷۱۵شنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶:۵۶۴۷۵۴ بازدید

حادثه تلخ آتش سوزی و ریزش ساختمان 54 ساله پلاسکو در چهارراه استانبول محدودیت های ترافیکی را در این منطقه به همراه داشته که همین ...
پلاسکو، فردوسی را نیمه‌تعطیل کرد/ دلال‌ها رفتندپلاسکو، فردوسی را نیمه‌تعطیل کرد/ دلال‌ها رفتند

حادثه تلخ آتش سوزی و ریزش ساختمان 54 ساله پلاسکو در چهارراه استانبول محدودیت های ترافیکی را در این منطقه به همراه داشته که همین موضوع موجب نیمه تعطیلی بازار ارز خیابان فردوسی و نقل مکان دلال های ارز شده است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از تسنیم، حادثه تلخ آتش سوزی و ریزش ساختمان 54 ساله پلاسکو از پنج شنبه هفته گذشته موجب اعمال محدودیت های ترافیکی در محدوده خیابان فردوسی و چهارراه استانبول شده است.

این محدودیت های ترافیکی و البته عملیات آواربرداری موجب تعطیلی برخی مغازه های طلا فروشی و صرافی های اطراف ساختمان پلاسکو و خیابان فردوسی شده است. خیابان فردوسی به ویژه چهارراه استانبول و خیابان منوچهری سال هاست که به نبض بازار ارز شهرت یافته است.

حادثه تلخ ریزش ساختمان پلاسکو و انجام عملیات آواربرداری موجب شد تا کسبه منطقه تا پایان عملیات کسب و کارشان را به حالت تعطیل و نیمه تعطیل دربیاورند. نیمه تعطیل شدن صرافی های اطراف محل حادثه موجب پراکنده شدن دلال های ارزی که پیش از آن در این خیابان مشغول خرید و فروش ارز بوده اند، هم شده است.

گزارش خبرنگار تسنیم حکایت از آن دارد که کماکان برخی از واسطه ها و دلال ها مقابل پاساژ افشار در خیابان منوچهری حضور دارند ولی تعداد این افراد نسبت به روزهای قبل به مراتب کمتر است. به گفته افراد حاضر در محل، قماربازهای ارز این روزها به بازار نمی آیند.

دلال های خیابان فردوسی به خبرنگار ما می گویند: حادثه پلاسکو موجب پراکنده شدن دلال ها و واسطه های ارزی شده ولی کماکان در خیابان منوچهری معاملات دلاری انجام می شود.

یکی از این واسطه ها در ادامه می گوید: این روزها صراف ها به شدت دنبال دلار و ارز هستند چراکه اتفاق رخ داده در منطقه موجب شده تا معاملات ارزی خیلی کمتر در بازار ارز صورت بگیرد.

وی همچنین تأکید دارد که وضعیت مانند روزهای قبل نیست که صراف ها هر ارزی را بخواهند در اختیار داشته باشند؛ تمام ارزها در بازار موجود نیست و فقط امکان دسترسی به دلار وجود دارد.

صراف دیگری با تأکید بر تلاش بانک مرکزی برای پایین نگه داشتن قیمت  دلار در روز جاری می گوید: امروز بانک مرکزی دلار را با قیمت 3725 تومان در بازار عرضه می کند ولی به دلیل کمبود دلار در بازار قیمت این ارز در معاملات آزاد هم اکنون 3830 تومان اعلام می شود.

فعالان حاضر در بازار ارز می گویند: هرچند صرافی ها در خیابان فردوسی با وجود محدودیت های ترافیکی یکی درمیان بازهستند ولی مانند قبل خرید و فروش ارز در این محل انجام نمی شود.

البته علاوه بر دلالان ارزی واسطه هایی که در بخش طلا هم مشغول به کار بودند این روزها از استانبول نقل مکان کرده و به بازار سبزه میدان کوچ کرده اند؛  این خبری است که محمد کشتی آرای اعلام کرده و گفته معاملات سکه و ارز از محدوده ساختمان پلاسکو و چهارراه استانبول به بازار تهران و سایر مناطق به دلیل محدودیت‌های تردد انتقال یافته است.

وی گفت: جریان معاملات و دادوستدها در بازار سکه و طلا عادی است ولی به دلیل اینکه تعدادی از واحدهای خرید و فروش سکه، طلا و ارز در محدوده چهار راه استانبول و ساختمان حادثه دیده پلاسکو قرار دارند و محدودیت‌های تردد در این منطقه وجود دارد، بنابراین در این محدوده داد و ستد انجام نمی‌شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه حجم داد و ستدها کاهش نیافته ولی معاملات از این منطقه به مناطق دیگر مانند بازار تهران منتقل شده است، افزود: به هر حال اتفاق ناگوار ساختمان پلاسکو در روند معاملات اخلالی ایجاد نکرده و فقط تعداد مراجعات مردم به این منطقه برای خرید و فروش کاهش یافته است.

به گزارش تسنیم،‌ صرافی‌های تهرانی هم‌اکنون نرخ فروش دلار را در تابلوی خود 3830 تومان، یورو را 4265 تومان، پوند انگلیس را 4830 تومان و درهم امارات متحده عربی را 1085 تومان درج کرده‌اند.

در بازار سبزه‌میدان نیز قیمت فروش سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید یک‌میلیون و 178 هزار تومان، سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم یک‌میلیون و 140 هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی 598 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 318 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 208 هزار تومان است.

هر گرم طلای 18عیار نیز در بازار داخلی با افزایش قیمت نسبت به دیروز به‌ارزش 114 هزار و 500 تومان مورد معامله قرار می‌گیرد، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار جهانی 1211 دلار قیمت خورده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها