کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار آهن متاثر از رکود بی‌سابقه نیمه‌ تعطیل شد


کد خبر : ۳۲۷۱۱شنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹:۰۵۲۲۱۶ بازدید

رکود بی‌سابقه در اقتصاد و به خصوص پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز باعث شده تا بسیاری از واحدهای صنفی آهن فروش تعطیل شوند و ...
بازار آهن متاثر از رکود بی‌سابقه نیمه‌ تعطیل شدبازار آهن متاثر از رکود بی‌سابقه نیمه‌ تعطیل شد

رکود بی‌سابقه در اقتصاد و به خصوص پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز باعث شده تا بسیاری از واحدهای صنفی آهن فروش تعطیل شوند و برخی از کارخانه‌‌‌های تولید کننده آهن نیز برای جبران افت فروش، کم‌فروشی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از فارس، رکود بی‌سابقه ساخت و ساز و پروژه‌های عمرانی باعث شده تا بسیاری از واحدهای صنفی آ‌هن فروش و برخی کارخانه‌های تولیدکننده آهن با مشکلات افت فروش مواجه شوند.

بسیاری از کارخانه‌های تولید کننده آهن آلات با این افت فروش در حال حاضر با زیر 50 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند و بسیاری از واحدهای صنفی آهن فروش مجبور به تعطیلی واحدهای خود شده‌اند.

گزارش میدانی از «آهن مکان» که حدود 2 هزار واحد صنفی دارد حاکی است که برخی از واحدهای صنفی به دلیل عدم خرید و فروش مناسب مجبور به تعطیلی واحدهای صنفی خود شده‌اند.

اکثر فروشندگان آهن آلات که از انتشار نام خود در گزارش طفره می‌رفتند اعلام می‌کردند که برخی کارخانه‌‌های تولیدکننده تیر آهن برای جبران این افت فروش اقدام به کم فروشی در تیرآهن و برخی محصولات تولیدی خود می‌کنند.


*کاهش 70 کیلویی وزن تیرآهن 18

سیدی با نام مستعار به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: برخی از کارخانه‌های تولیدکننده آهن به غیر از ذوب آهن اصفهان اقدام به کم فروشی در تیر آهن می‌کنند.

وی افزود: به عنوان مثال وزن هر شاخه تیرآهن شماره 18 باید 230 کیلو باشد اما متاسفانه وزن هر شاخه به 160 کیلو کاهش یافته است و این همان کم فروشی است که برای جبران این افت فروش می‌توان از ‌آن نام برد.

البته سیدی عنوان کرد که این اقدام علاوه بر جبران افت فروش برای این است که چون رکود است و بیش از این قیمت‌ها نمی‌تواند افزایش پیدا کند این کم فروشی از سوی کارخانه‌های تولید کننده عادی جلوه می‌کند.


*خطر کاهش وزن تیرآهن ها بر روی ساخت و سازها

امامی‌پور نام مستعار یکی دیگر از فروشندگان تیر آهن و میلگرد است که می‌گوید: دلیل رشد 25 تا 30 درصدی قیمت‌ها را علی‌رغم رکود نمی‌دانیم اما موضوعی که باید به آن اذعان کرد این است که کارخانه‌های تولید کننده آهن، وزن تیرآهن‌ها را کاهش داده‌اند و امیدواریم که این کاهش وزن در ساخت و سازها مشکلی از لحاظ امنیت ایجاد نکند.

وی افزود: همه واحدهای صنفی تصور می‌کنند که بعد از برجام وضعیت بهتر شود اما یکسال هم گذشت و می‌بینید که نتیجه مثبتی راه شاهد نیستیم.


*رکود بی سابقه در 10 سال گذشته و تعطیلی واحدهای صنفی آهن

امامی‌پور ادامه داد: در 10 سال گذشته این رکود در خرید و فروش آهن آلات بی‌سابقه بوده است و همین باعث شده است تا برخی از واحدهای صنفی در «آهن مکان» واحدهای صنفی خود را تعطیل کنند و یا تنها برای اعتبار خود هر از گاهی به واحد صنفی خود سرکشی کنند.

محمدیان یکی دیگر از آهن فروشان آهن مکان گفت: قیمت تیرآهن در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود 20 تا 30 درصد رشد داشته است اما این افزایش قیمت نتوانسته است خرید و فروش آهن آلات را رونق دهد. 

وی ادامه داد: قیمت تیرآهن شاخه 14 که سال گذشته 230 هزار تومان بود امسال به 280 هزار تومان رسیده است ، تیر آهن شماره 18 که سال گذشته هر شاخه 270 هزار تومان بود به 420 هزار تومان، تیر آهن شماره 20 از شاخه‌های 600 هزار تومان به 660 هزار تومان افزایش یافته است.


*کاهش تیرآهن های چینی در بازار

اکثر فروشندگان آهن الات با بیان اینکه تا حدودی تیرآهن‌های چینی در بازار کاهش یافته است اعلام کردند که هنوز تیرآهن‌های خارجی از کشورهای کره، اسپانیا و ترکیه در بازار موجود است و اتفاقا از لحاظ قیمتی تا حدودی پایین‌تر از تیر آ‌هن‌های تولید داخلی است و از لحاظ کیفیت هم با تیرآهن تولید داخل رقابت می‌کند.

برخی از فروشندگان تیر آهن و میلگرد با بیان اینکه فروش آنها بسیار کاهش یافته است اعلام کردند که علی‌رغم کاهش فروش و اینکه دولت به خوبی می‌داند وضعیت کسب و کار وخیم است مالیات‌های سنگینی برای واحدهای صنفی بسته می‌شود.

برخی از فروشندگان آهن آلات نیز با بیان اینکه وضعیت کسب و کار به حدی وخیم است که بسیاری از واحدهای صنفی از خرید و فروش تیر آهن و میلگرد و پروفیل با چک می‌ترسند چرا که این روزها آمار چک‌های برگشتی افزایش زیادی داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها