کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

4 نفر زیر آوار زنده اند/ رئیس جمهور به محل حادثه پلاسکو رفت


کد خبر : ۳۲۶۹۱شنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵:۲۱۱۶۰۵ بازدید

آواربرداری در ویرانه های ساختمان پلاسکوی تهران که پنجشنبه فروریخت ادامه دارد. نیمه شب شنبه دستگاه های زنده یاب نشانه هایی از زنده بودن ...

آواربرداری در ویرانه های ساختمان پلاسکوی تهران که پنجشنبه فروریخت ادامه دارد. نیمه شب شنبه دستگاه های زنده یاب نشانه هایی از زنده بودن ۴ نفر ارسال کردند. رئیس جمهور امروز از محل بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ساختمان پلاسکو صبح پنجشنبه دچار حریق شد. عملیات امداد از لحظاتی پس از وقوع حادثه آغاز شد اما ساعاتی بعد این ساختمان قدیمی به یکباره فرو ریخت و آتش نشانان که برای عملیات وارد ساختمان شده بودند، محبوس شدند.

 آخرین اخبار از امدادرسانی و عملیات مرتبط با این حادثه از بامداد شنبه در روز سوم عملیات به شرح زیر است:

a3kgymrz329u49nv70.jpg

رئیس جمهور به محل حادثه رفت

رئیس جمهور برای بازدید از وضعیت امداد رسانی و آواربرداری ، صبح امروز به محل حادثه ساختمان پلاسکو رفت. شهردار تهران گزارشی از اقدامات انجام شده را به رئیس‌جمهور ارائه کرد. استاندار تهران نیز در این بازدید حضور دارد.

رئیس جمهور در جمع امداد رسانان و خبرنگاران گفت: این اتفاق ناگوار درس و هشداری بود در زمینه امنیت زندگی مردم. باید برنامه ریزی های دقیقتری صورت بگیرد و این حادثه بسیار تلخ درسی برای آینده شود.

روحانی گفت : در این اتفاق همه مسئولان هماهنگی خوبی داشتند چه آتشنشان و امدادگر و تیم پزشکی و سایر تیم ها از جمله نیروهای انتظامی. یک همکاری بسیار خوب و ستودنی از آغاز وجود داشته و الان هم ادامه دارد.

وی افزود : همه نگرانی ما برای کسانی است که زیر آوار هستند. امیدوارم بازهم امیدی باشد تا بعضی از آنها به سلامت خارج شوند. و آنها هم که جان خود را از دست داده اند تا ابد در دل مردم می مانند. آنها برای نجات مردم رفتند و در میان آتش و دود گرفتار شدند. خداوند به آنها اجر و به خانواده آنها صبر بدهد. همه ما نسبت به این حماسه باید سر تعظیم ورود آوریم.

رئیس جمهور تاکید کرد: باید آواربرداری ادامه پیدا کند تا همه افراد از زیر آن خارج شوند. شرایط این خیابان که حساس و تجاری است باید در شب عید سریعتر به حالت عادی برگردند. کارگرانی که بیکار شده اند؛ بخش تامین اجتماعی باید کسبه و کسانی که بیمه هستند. دولت، شهرداری، شورای شهر و همه مقامات مسئول همه دست به دست هم می دهیم تا این خسارتها و آثار مخرب کمتر شود.

 

آوار برداری زیر باران ادامه دارد

با روشن شدن هوا دود غلیظ و زبانه های آتش همچنان زیر باران دیده می شوند . آواربرداری ادامه دارد. 

پالس ها از ضلع غربی رسید

پالس های امید بخش از ضلع غربی ساختمان پلاسکو به گوش رسیده است . بارقه های امید در دل تک تک حاضران در سایت جوانه زده است . تلاش ها برای آوار برداری با دقت ادامه دارد.

بازدید مجدد نماینده رهبر انقلاب

سردار وحید حقانی از اعضای دفتر مقام معظم رهبری حدود ساعت ۴ بامداد بار دیگر با حضور در محل حادثه از نزدیک از روند عملیات نجات و امداد بازدید کرد.

پاک سازی خیابان های اطراف

شهر برای روز شنبه پاکسازی می شود. نیروهای خدمات شهری در حال ایجاد موانع فیزیکی با دار بست و گونی در خیابان هستن تا سایت حادثه از محل تردد شهروندان کاملا متمایز شود .

پلاکاردهایی مبنی بر اطلاع رسانی درباره تغییر مسیرها در سطح معابر در حال نصب است

۴ نفر زنده اند

دستگاههای زنده یاب فرکانس هایی را صادر کرده اند که نشان از زنده بودن ۴ نفر در زیر آوار دارد. 

ملکی سخنگوی آتش نشانی با تایید خبر فرکانس یابی دستگاههای زنده یاب گفت: امیدواریم همکارنمان زنده باشند.

فاز جدید امداد رسانی و آوار برداری در سایت حادثه پلاسکو کلید خورد. 

امداد گران هلال احمر و نیروهای تازه نفس آتش نشانی ادامه عملیات را در دست گرفتند. با اعلام خبر زنده بودن چند نفر در زیر آوار روحیه امداد گران مضاعف شده است.

شهردار تهران و مدیر ستاد بحران هم اکنون در محل سایت حضور دارند. 

این دومین تلاش برای استفاده از دستگاه زنده یاب بود. در فاز اول هیچ جوابی صادر نشد اما این بار با شنیدن فرکانس های مثبت از ۴ نقطه، امید به زنده بودن ۴ مدفون شده قوت گرفت.

پلاسکو در سکوت 

از حدود ساعت ۳:۳۰ دستگاه زنده‌یاب در محل مخروبه ساختمان پلاسکو شروع به کار کرد، به همین دلیل همه دستگاه ها و جرثقیل ها خاموش شدند و سکوت در محل حاکم شد. همچنان آتش از گوشه و کنار زبانه می کشد.

 

هویت اجساد قابل شناسایی نیست

تلاش ها برای خارج کردن بقیه پیکر دو اتش نشان ادامه دارد.

به دلیل شدت سوختگی صورت ها قابل شناسایی نبود.بررسی اتیکت نام آتش نشانان از سوی تیم های هویت یاب پلیس آگاهی ادامه دارد.

استقرار اکیپ های نقشه برداری 

چهار اکیپ از مهندسان نقشه‌برداری برای بررسی و ارزیابی تغییرات سازه‌های مجاور پلاسکو، در اطراف ویرانه های این ساختمان مستقر شده‌اند.

تجمع آتش نشانها در ضلع جنوب غربی

تعدادی از آتش نشان ها در ضلع جنوب غربی تجمع کرده اند و در تلاش هستند پیکر یافته شده را بیرون بیاورند.


 

درخواست پلیس راهور از همسایگان پلاسکو و مردم

رییس پلیس راهور ناجا که در محل ویرانه های ساختمان پلاسکو حضور دارد از شهروندانی که محل کارشان در اطراف محل حادثه است در خواست کرد صبح شنبه برای حضور در محل کار خود از خودروهای شخصی استفاده نکنند. 

سردار محمد رضامهماندار در گفتگو با خبرنگارمهر گفت: محدودیت های ترافیکی اطراف محل حادثه ساختمان پلاسکو با همان کیفیت در روز شنبه نیز اعمال می شود و از آنجایی که باز بودن مسیرهای دسترسی برای خودروهای امدادی لازم و ضروری است از پارک خودروها در مسیر عبور و مرور خودروهای امدادی جدا جلوگیری می شود.

مهماندار با اشاره به اینکه بزرگترین معضل پلیس راهور حضور شهروندانی است که برای مشاهده مراحل آواربرداری به خیابان های اطراف محل حادثه مراجعه می کنند، افزود: از شهروندان فهیم درخواست می شود اخبار مربوط به آوار برداری و امداد رسانی را از طریق رسانه ها دنبال کنند و به هیچ وجه در خیابان های اطراف محل حادثه تردد نکنند.

باران گرفت

دقایقی پیش بارش باران در تهران آغاز شد و عملیات آوار برداری در ویرانه های ساختمان پلاسکو در هوای بارانی ادامه می یابد. 

پیکر دو جان باخته از زیر آوار خارج شد

 سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: با تلاش امدادگران پیکرهای ۲ تن از جان باختگان از زیر آوار ساختمان پلاسکو خارج شدند.

به گفته آتش نشانان دو پیکر یافت شده احتمالا مربوط به افرادی بوده که لبه پنجره بوده اند و زیر حجم انبوه آوار قرار نداشته اند.

آتش نشانان در گفتگو با خبرنگار مهر می گویند اغلب همکاران شان ساعت های پیاپی و خارج از شیفت به اطفا و آواربرداری مشغول بوده اند. هر شیفت ماموران آتش نشانی ۲۴ ساعت است.

 

درخواست رئیس پلیس تهران از مردم 

سردار حسین ساجدی نیا رئیس پلیس تهران بزرگ هم اکنون از محدوده حادثه خارج شد و به مردمی که در جلوی گیت خیابان نوفل لو شاتو ایستاده بودند اطمینان دادکه نیروهای امدادی تمام توان خود را به کار بسته اند وبه کمک احتیاج ندارند . بهترین کمک شهروندان حفظ آرامش و کمک به کاهش ترافیک است.

تخلیه مغازه در ضلع شرقی پلاسکو برای تخریب

یک واحد مغازه در ضلع شرقی ویرانه های ساختمان پلاسکو  برای تسهیل اطفاء حریق و آوار برداری در حال تخلیه است تا تخریب شود. 

پرچم سفارتخانه های ایران در خارج از کشور نیمه افراشته می شود

 بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: با اعلام هیات محترم دولت مبنی بر عزای عمومی روز شنبه ۲ بهمن ۹۵، به کلیه سفارتخانه ها و سرکنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور دستور داده شد پرچم های کشور را نیمه افراشته کنند و با توجه به ابراز همدردی های مقامات و شهروندان بسیاری از کشورها، دفتر یادبود قربانیان قهرمان این حادثه تاثرانگیز را نیز مفتوح  کنند.

 

آتش همچنان زبانه می کشد

با گذشت ساعتی از نیمه شب نیروهای مخالف با تمام توان درحال آوار برداری هستند. شعله های آتش هنوز در ضلع جنوب شرقی زبانه میکشد و همزمان با آواربرداری آتش نشانان به اطفای حریق نیز مشغولند.

پیکر یکی از آتش نشانان از دل آوار بیرون کشیده شد

به گزارش خبرنگار مهر از محل حادثه، پیکر یکی از آتش نشانان از دل آوار بیرون کشیده شد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها