کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ثروت 8 نفر معادل دارایی نیمی از مردم فقیر جهان است!


کد خبر : ۳۲۶۸۵شنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۳:۴۷۱۷۶۴ بازدید

8 نفر که همگی مرد هستند، به اندازه نیمی از مردم فقیر جهان ثروت دارند. این نتیجه گزارش تازه آکسفام است که در آستانه مجمع جهانی ...
ثروت 8 نفر معادل دارایی نیمی از مردم فقیر جهان است!ثروت 8 نفر معادل دارایی نیمی از مردم فقیر جهان است!

8 نفر که همگی مرد هستند، به اندازه نیمی از مردم فقیر جهان ثروت دارند. این نتیجه گزارش تازه آکسفام است که در آستانه مجمع جهانی اقتصاد ارائه شده است. به گفته این سازمان خیریه شکاف طبقاتی در جهان هشداردهنده است.

سازمان خیریه آکسفام (Oxfam) در جدیدترین گزارش خود با اشاره به شکاف طبقاتی رو به افزایش در جهان نوشته است که هیچ‌گاه تا به امروز سطح رفاه جهانی تا به این اندازه به صورت نابرابر توزیع نشده است. این سازمان در گزارش خود که در آستانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس ارائه شده، ذکر کرده است که برآورد مجموع دارایی‌های هشت شخص ثروتمند جهان با دارایی‌های نیمی از جمعیت فقیر جهان برابری می‌کند.

آکسفام برای تهیه این گزارش میزان تخمینی دارایی‌هایی این 8 نفر را که همگی مرد هستند، با استناد به فهرست مجله فوربس و شرکت خدمات مالی "کردیت سوئیس" با یکدیگر جمع زده است. 

این هشت نفر که نامشان در گزارش ذکر شده، بیل گیتس (بنیانگذار مایکروسافت)، آمانسیو اورتگا (سرمایه‌گذار اسپانیایی و مؤسس شرکت ایندیتکس)، وارن بافت (سرمایه‌گذار آمریکایی)، کارلوس اسلیم (سرمایه‌گذار مکزیکی)، جف بزوس (بنیانگذار آمازون)، مارک زاکربرگ (بنیانگذار فیس‌بوک)، لری الیسون (مؤسس شرکت اوراکل) و مایکل بلوم‌برگ (شهردار سابق نیویورک) هستند.

آکسفام برای نشان دادن اختلاف گسترده و روزافزون سطح طبقاتی در جهان به آمارهای سال ۲۰۱۰ اشاره کرده و گفته است که طبق آخرین محاسبات در آن سال مجموع دارایی‌های ۴۳ فرد ثروتمند جهان برابر با میزان ثروت نیمی از مردم فقیر جهان بود.

این سازمان خیریه بریتانیایی نسبت به نابرابری فاحش ثروت در جهان هشدار داده و آن را "قبیح و ناپسند" خوانده است.

از سال ۲۰۰۹ تا کنون میزان دارایی ثروتمندان به طور متوسط سالانه ۱۱ درصد افزایش داشته است.

میزان ثروت بیل گیتس از سال ۲۰۰۶ که او برنامه خود برای کناره‌گیری از مایکروسافت را اعلام کرد، ۵۰ درصد افزایش داشته است که مبلغ ۲۵ میلیارد دلار را شامل می‌شود؛ هر چند در سال‌های گذشته او بخشی از ثروت خود را به پروژه‌های خیریه متعدد اهدا کرده است.

با این حال مکس لاوسون، یکی از مقامات ارشد آکسفام گفته است: «اینکه میلیاردرها تصمیم به اهدای ثروتشان می‌گیرند، حرکت خوبی است اما با این همه نابرابری موضوعی مهم است و شما نمی‌توانید سیستمی داشته باشید که در آن میلیاردرها به طور سیستماتیک مالیات کمتری نسبت به منشی‌ها یا مستخدمان‌شان می‌پردازند.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها