کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا امروز پنج‌شنبه در بازارهای بین‌المللی


کد خبر : ۳۲۶۵۷پنجشنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸:۴۷۱۲۱۳ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز پنجشنبه تحت تاثیر تقویت ارزش دلار و اظهارات روز گذشته جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا با کاهش نسبی روبرو شده است.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه در اظهاراتی تاکید کرد که فدرال رزرو تا اواخر سال 2019 میلادی نرخ بهره را به تدریج افزایش خواهد داد.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1203 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته تا سطح 1197 دلار کاهش یافته بود.قیمت طلا روز سه شنبه به بیش از 1218 دلار رسیده بود که این بالاترین رکورد در 8 هفته اخیر بوده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز امروز با 0.3 درصد افزایش روبرو شده و به بیش از 101.2 واخد رسیده است. مارک تو تحلیلگر ارشد موسسه وینگ فانگ تاکید کرد: هیچ تغییری در موضع فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره به وجود نیامده است و این مطابق با انتظارات بازارهای بین المللی بوده است.

در حالی که اقتصاد آمریکا نزدیک به اشتغال کامل است و تورم به سطح 2 درصدی مورد نظر فدرال رزرو نزدیک شده است ، زمینه لازم برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا فراهم شده است و جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز در اظهارات اخیر خود به این مساله اشاره کرده است.

روبرت کاپلان رئیس فدرال رزرو دالاس نیز روز چهارشنبه در اظهارات مهمی از افزایش تدریجی نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده حمایت کرده است.

انتشار امارهای مثبت اقتصادی در آمریکا نیز تاثیر زیادی بر فشار وارد شده بر قیمت طلا داشته است. مارک تو در ادامه تصریح کرد: هنوز می توان گفت که یک ارتباط معکوس بین ارزش دلار و قیمت طلا وجود دارد و بازار طلا منتظر اظهارات ترامپ در مراسم تحلیف خواهد بود.

وی گفت: احتمالا قیمت طلا در شرایط کنونی و پیش از برگزاری مراسم تحلیف ترامپ حدود 1200 دلار در هر اونس تثبیت خواهد شد.

گزارش سایت طلا می افزاید، ترامپ پیش از این وعده داده است تا مالیات ها را کاهش داده و هزار میلیارد دلار در زیرساخت های اقتصادی آمریکا سرمایه گذاری کند.

برخی تحلیلگران بر این باورند که اظهارات جنجالی ترامپ در زمینه سیاست های ارزی و تجاری می تواند به نگرانی بزرگی برای بازارهای بین المللی تبدیل شود. به نظر می رسد تقاضای فصلی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز عامل مهمی بر نوسانات قیمت طلا خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها