کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

6 روند مثبت طلا در سال 2017 میلادی


کد خبر : ۳۲۶۵۶پنجشنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳:۴۷۱۱۳۸ بازدید

شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود به بررسی 6 روند مثبت برای بازار طلا در سال 2017 میلادی پرداخته است.

شورای جهانی طلا پیش بینی کرده است که قیمت طلا در سال 2017 میلادی تحت تاثیر 6 عامل مهم و تاثیرگذار با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش شورای جهانی طلا پیش بینی کرده است که 6 عامل مهم و تاثیرگذار شامل افزایش تنش ها و خطرات سیاسی و ژئوپلیتیک، کاهش نرخ ارز، افزایش انتظارات تورمی، نوسانات شدید بازار سهام، افزایش رشد تقاضای آسیا در بلندمدت و باز شدن بازارهای جدید، می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت طلا در سال جدید شود.

البته نویسندگان این گزارش معتقدند که 3 عامل یعنی افزایش نااطمینانی سیاسی اروپا، رشد تقاضای آسیا و افزایش تورم در آمریکا به خاطر سیاست های ترامپ، بیشترین تاثیر را بر روند صعودی قیمت طلا خواهد داشت.

جیم سالیوان تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره تاکید کرد: فدرال رزرو آمریکا احتمالا امسال نرخ بهره را 0.75 درصد افزایش خواهد داد و نرخ بهره طی سال آینده نیز یک درصد افزایش می یابد. در این مدت نرخ تورم نیز با افزایش نسبی روبرو خواهد شد.

بر اساس اعلام شورای جهانی طلا، افزایش تورم می تواند موجب رشد تقاضا برای طلا شود. طلا سرمایه گذاری مطمئنی برای حفظ ارزش پول در برابر فشارهای تورمی به شمار می رود.

وی در ادامه افزود: سیاست های دونالد ترامپ نیز می تواند به نفع تقاضا و قیمت جهانی طلا در بلندمدت باشد. بعید است که اقتصاد آمریکا طی سال 2017 و 2018 میلادی با رکود روبرو شود ولی دوران رشد و رونق نیز چندان پایدار نخواهد بود.

این گزارش نشان می دهد که افزایش نااطمینانی و بی ثباتی سیاسی به خصوص در اروپا می تواند به نفع قیمت طلا باشد. رشد فزاینده تقاضای فیزیکی در بازار آسیا نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در ماه های آینده خواهد داشت.

گزارش سایت طلا می افزاید، آسیا امسال بیش از 60 درصد رشد تقاضای جهانی طلا را در اختیار خواهد داشت. نوسانات بازار سهام و اوراق قرضه طی ماه های آینده نیز می تواند عامل مهم و تاثیرگذاری بر قیمت طلا در شرایط کنونی باشد.

ایجاد بازارهای جدید در کشورهای نوظهور و در حال توسعه نیز می تواند عامل مهمی بر نوسانات قیمت طلا باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها