کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات حادثه جدید گازی در یک میدان نفتی


کد خبر : ۳۲۶۴۲چهارشنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳:۴۷۱۵۸۵ بازدید

انتشار گاز در تاسیسات میدان نفتی نرگسی، صبح امروز منجر به کشته شدن دستکم سه نفر از کارکنان شرکت نفت و گاز گچساران در بوشهر شد.

انتشار گاز در تاسیسات میدان نفتی نرگسی، صبح امروز منجر به کشته شدن دستکم سه نفر از کارکنان شرکت نفت و گاز گچساران در بوشهر شد.

انتشار گسترده گازهای سمی از تاسیسات واحد بهره برداری میدان نفتی نرگسی در استان بوشهر، منجر به کشته شدن دستکم سه نفر به دلیل مسمومیت شده است.

علاوه بر این، تعدادی از کارکنان شاغل در واحد بهره برداری نرگسی هم برای درمان به بیمارستان منتقل شده اند.

وزارت نفت، با انتشار گزارشی در تشریح جزئیات حادثه در تاسیسات میدان نفتی نرگسی، اعلام کرد: بی توجهی پیمانکار عملیات تعمیرات تاسیسات بهره برداری میدان نرگسی در شمال برازجان دو مصدوم و سه کشته برجای گذاشت.

بر این اساس ساعت ٨:٣٠ صبح امروز (چهارشنبه، ٢٩ دی‌ماه) پیمانکار عملیات تعمیرات تاسیسات بهره برداری میدان نفتی نرگسی بدون اطلاع و هماهنگی با مسئولان واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) برای انجام عملیات رسوب زدایی، در مخزن ذخیره سازی نفت خام این تاسیسات را باز کردند و متاسفانه به دلیل نشت گاز H٢S پنج تن از کارکنان شرکت پیمانکار دچار گاز گرفتگی شدند.

مصدومان حادثه گاز گرفتگی در میدان نرگسی بلافاصله برای اقدام‌های درمانی و معالجه به بیمارستان وحدتیه منتقل می‌شوند، اما در طول مسیر سه تن از کارکنان شرکت پیمانکار تعمیرات تاسیسات بهره برداری میدان نفتی نرگسی فوت شدند.

دو تن دیگر از مصدومان پس از اعزام به بیمارستان هم اکنون تحت مراقبت‌های پزشکی و درمان هستند و حال عمومی آنها رضایت‌بخش اعلام شده است.

مرحوم موسی شریفات، بهلول زبیدی و مهدی شریفی از جان باختگان حادثه گاز گرفتی در تاسیسات میدان  نرگسی هستند.

هم اکنون کارگروهی برای بررسی جزئیات علت حادثه تشکیل شده است که گزارش نهایی آن به‌زودی آماده خواهد شد.

به گزارش مهر، میدان نفتی نرگسی در ٣٠ کیلومتری شمال شهرستان برازجان در استان بوشهر در سال ١٣٥٣ کشف شد. این میدان در محدوده عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از شرکت‌های تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها