کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس تهران در آخرین روز کاری هفته


کد خبر : ۳۲۶۳۶چهارشنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸:۴۴۶۷۸ بازدید

معامله‌گران بازار سهام امروز نظاره‌گر تقویت تقاضا در گروه معدنی‌ها و فولادی‌ها با تحرک سهامداران اغلب حقوقی بود. بازاری که امروز ترجیح ...

معامله‌گران بازار سهام امروز نظاره‌گر تقویت تقاضا در گروه معدنی‌ها و فولادی‌ها با تحرک سهامداران اغلب حقوقی بود. بازاری که امروز ترجیح می‌داد برای نوسان‌گیری نیم‌نگاهی به قندی‌ها و دارویی‌ها داشته باشد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 29 دی ماه 95، با افزایش 101 واحدی روی رقم 79 هزار و 382 واحد ایستاد.

شاخص کل هموزن نیز با افزایش 58 واحدی به  عدد 15 هزار و 562 واحد رسید.

شاخص سهام آزاد شناور نیز امروز با افزایش 163 واحدی به رقم 87 هزار و 333 واحد دست یافت که شاخص بازار اول اما با افزایش 106 واحدی در حالی به رقم 56 هزار و 586 واحد رسید که شاخص بازار دوم با 23 واحد افزایش به عدد 167 هزار و 584 واحد دست یافت. 

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 10 واحدی به عدد 845 واحد تجربه کرد.

طی معاملات امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با 37 واحد، فولاد مبارکه با 28 واحد و هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس با 23 واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت آسان‌پرداخت پرشین با 17 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با 15 واحد و معدنی و صنعتی چادرملو با 14 واحد کاهش بالاترین تأثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس،‌ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 238 میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 347 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 52 هزار و 600 نوبت داد و ستد بود.  

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کال‌سیمین، لوله و ماشین‌سازی ایران، تولیدی و خدمات نسوز توکا، گواهی سپرده عام بانک پارسیان، و شیمیایی پارس پامچال متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بوتان، تولیدی گرانیت بهسرام، حق تقدم خرید سهام گروه دارویی البرز، حق تقدم خرید سهام مجتمع فولاد خراسان، سرمایه‌گذاری مسکن الوند، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس و مواد اولیه دارویی البرزبالک در کنار اوراق اجاره لیزینگ رایان سایپا بازگشایی شدند. 

به گزارش فارس،‌امروز در بازار دوم سهام که به معاملات درون‌گروهی حقوقی‌ها مرتبط است 300 میلیون سهم سایپا به ارزش بیش از 34 میلیارد تومان کد به کد شد. در عین حال حق تقدم خرید سهام مجتمع سیمان غرب آسیا نیز با معاملات کد به کد 268 میلیون سهمی به ارزش کمتر از 27 میلیون تومان بود. در این بازار 200 میلیون سهم توسعه معادن و فلزات به ارزش بیش از 29 میلیارد تومان کد به کد شد. از سوی دیگر 80 میلیون سهم فولاد خراسان به ارزش کمتر از 40 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کدهای درون‌گروهی کد به کد شد. اندکی بیش از 47 میلیون سهم سرمایه‌گذاری سایپا نیز به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان کد به کد شد.

کمتر از 23 میلیون سهم صنایع آذراب به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان امروز با معاملات کد به کد از سوی سهامدار عمده حقوقی روبه‌رو شد سهامدار عمده سرمایه‌گذاری غدیر اما اندکی بیش‌از 14 میلیون سهم این شرکت را به ارزش از 2 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی تجمیع کرد. 

همچنین 12.5 میلیون سهم زامیاد به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کد به کد شد. بیش از 10 میلیون سهم چادرملو به ارزش 2 میلیارد تومان کد به کد شد. 

معاملات درون‌گروهی در گروه صنعتی بارز نیز به انتقال اندکی بیش از 5 میلیون سهم این شرکت به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان منجر شد. 

در همراه اول نیز اندکی بیش از 571 هزار سهم به ارزش 2 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده تجمیع شد. 

بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام در حالی زیر سایه معاملات کد به کد برخی حقوقی‌ها شاهد جمع‌آوری سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقوقی در گروه‌های پیشرو بازار به رهبری فولادی‌ها و معدنی‌ها بود که امروز فرصت نوسان‌گیری در بازار سهام شرکت‌های کوچک باعث شد که معامله‌گران کوتاه‌مدت‌نگر نیم‌نگاهی به گروه دارویی‌ها و قندی‌ها داشته باشند.

در این گروه‌ها انتظار برای انتشار گزارش‌های عملکردی مناسب در کنار افزایش خوش‌بینی‌ها به تعدیل مثبت سود در گزارش‌های برآوردی بودجه 96 باعث شده تا فرصتی برای نوسان‌گیری برای معامله‌گران کوتاه‌مدت فراهم شود.

در میانه معاملات امروز همزمان با افزایش خوش‌بینی‌ها به اجرای طرح صندوق‌های فروشگاهی و پیگیری این ماجرا از سوی وزارت صنایع، شنیده‌هایی مبنی بر دستگیری ناشر «آکنتور» شنیده شد که در پی برگزاری اولین جلسه دادگاه و تفهیم اتهام به وی پس از آنکه اعتراض‌ها بر سر انتشار گزارش‌های غیرواقعی و موهوم آن به بازار بالا گرفت بوده است. 

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری متعادل و توأم با افزایش فروش از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی بود که با بازارگردانی معامله‌گران اغلب حقوقی در گروه‌های پیشرو روندی منطقی و آرام را بر کلیت معاملات بازار سهام حاکم کرد. بازاری که به پشتوانه معدنی‌ها و فولادی‌ها امروز شاهد تکاپوی معامله‌گران کوتاه‌مدت نگر در برخی تک‌سهم‌های بازار به رهبری گروه قندی‌ها و دارویی‌ها بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها