کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پردرآمدترین ورزشکار تاریخ کیست؟


کد خبر : ۳۲۶۱۹چهارشنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۳۹۱۴۱۱ بازدید

لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، تایگر وودز، لبران جیمز و بسیاری دیگر از نامداران ورزش درآمدهای کلانی داشته‌اند اما هیچ کدام پردرآمدترین ...

لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، تایگر وودز، لبران جیمز و بسیاری دیگر از نامداران ورزش درآمدهای کلانی داشته‌اند اما هیچ کدام پردرآمدترین ورزشکار تاریخ نیستند!

کریستیانو رونالدو در ماه نوامبر قرارداد جدیدی با رئال مادرید امضا کرد و گفته می‌شود بر اساس این قرارداد هفته ای 365 هزار پوند دستمزد می گیرد. لیونل مسی هم انتظار می‌رود به زودی قراردادی امضا کند که مبلغی نزدیک به همین حدود دریافتی داشته باشد.

این روزها مطبوعات دنیا شدیدا تحت تاثیر پیشنهادهای وسوسه کننده و هنگفت چینی‌ها به ستاره‌های دنیای فوتبال هستند و تقریبا هر روز یک ستاره از سطح برتر فوتبال دنیا به سوپر لیگ چین نسبت داده می‌شود. دیگو کاستا آخرین آن‌ها است که گفته می‌شود پیشنهاد دستمزد سالانه 30 میلیون پوندی دارد.

در این بین بیرون از مستطیل سبز فوتبال هم هستند ورزش‌هایی که در آن ستاره‌های‌شان دستمزدهای نجومی می‌گیرند. مثلا فوتبال امریکایی، تنیس، گلف و ... جالب است بدانید اولین ورزشکاری که توانسته از راه ورزش بیش از یک میلیارد دلار درآمد داشته باشد تایگر وودز است که رشته تخصصی‌اش گلف بوده اما گایوس آپولوس دیوکلس نامی است که شاید در قرن 21 خیلی‌ها با آن نا‌آشنا باشند اما او ورزشکاری بوده که در دوران خودش بیشترین دستمزد را می‌گرفته است و حتی می‌توان او را پردرآمدترین ورزشکار تاریخ دانست.

در شرایطی که وودز توانسته از ورزش بیش از یک میلیارد دلار پول به حساب بانکی‌اش واریز کند، دیوکلس طبق گزارشات بیش از 15 میلیارد دلار به دست آورده است. او که یک ارابه‌ران رومی بوده در سن 18 سالگی کارش را آغاز کرده و بیش از 24 سال به کارش ادامه داده است. در این مدت او در 4 هزار و 257 مسابقه شرکت کرده و در 1462 مسابقه پیروز بوده است. دیوکلس در سن 42 سالگی اعلام بازنشستگی و برای همیشه نامش را در تاریخ ماندگار کرد.

گفته می شود او زمانی که بازنشسته شده 35 میلیون و 863 هزار و 120 سکه رومی به دست آورده بوده است که ارزش آن حدود 15 میلیارد دلار امروز است. با این تفاسیر مسی، رونالدو و باقی ورزشکاران باید چندین برابر چیزی که در حال حاضر دریافتی دارند به دست آورند تا بتوانند با او رقابت کنند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها