کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گروگان‌گیری پسر 13 ساله توسط دوبرادر


کد خبر : ۳۲۶۱۸چهارشنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶:۲۱۷۴۹ بازدید

طراح اصلی نقشه گروگان گیری پسر 13 ساله دو برادر بودند که برای عملی کردن نقشه خود چهار ماه خانواده گروگان را زیر نظر داشتند.

طراح اصلی نقشه گروگان گیری پسر 13 ساله دو برادر بودند که برای عملی کردن نقشه خود چهار ماه خانواده گروگان را زیر نظر داشتند.

به گزارش «خبرجنوب» در بیست و سوم آذرماه سال جاری ساعت 14 طبق اعلام خانواده پسر بچه 13 ساله ای بنام پارسا.ب به مامورین کلانتری ۲۳ گلدشت مشخص شد پسری توسط افراد ناشناسی ربوده شده و کیف وی نیز در داخل کوچه افتاده است .

در تحقیقات خانواده این گروگان مدعی شدند فرد گروگانگیر طی تماس با آنها تقاضای 500 میلیون تومان وجه کرده است .

با توجه به اعلام این شکایت ماموران کلانتری تحقیقات اولیه را انجام و سپس پرونده به پلیس آگاهی ارسال شد. با توجه به حساسیت موضوع با دستورات قضایی صادره توسط وحید اسدی بازپرس شعبه 17 دادسرای جنایی شیراز اکیپ ویژه ای از ماموران زبده پلیس آگاهی به سرپرستی سرهنگ سیروس حیدری رئیس پلیس آگاهی استان فارس ماموریت یافتند تا در خصوص شناسایی مخفیگاه آدم ربایان و آزادی گروگان اقدام کنند.

در حالی که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت گروگانگیران مجددا با خانواده فرد ربوده شده تماس و ضمن تهدید آنها مبلغ درخواستی را به 300 میلیون تومان کاهش دادند با توجه به حرفهای بودن گروگانگیران و پیچیدگی اقدامات آنها اقدامات مامورین پلیس آگاهی که به صورت شبانهروزی تحقیقات پرونده را انجام می دادند با بن بست مواجه شد تا اینکه در سوم دی ماه آدم ربایان با خانواده فرد ربوده شده برای دریافت پول و آزادی گروگان در شهرستان کوار قرار گذاشتند و با وجودی که پدر فرد ربوده شده در محل قرار حاضر شده بود اما به خاطر ترس از گرفتار شدن در محاصره مامورین یکی از گروگانگیران که در بالای کوه مراقب بود در محل قرار حاضر نشد و طی تماس تلفنی به شدت خانواده فرد ربوده شده را تهدید کرد.

تحقیقات گسترده پلیس در خصوص شناسایی این آدم ربایان همچنان ادامه داشت تا اینکه در پنجم دی ماه گروگانگیران که احساس میکردند مامورین به آنها نزدیک شده اند ساعت ۸ شب پارسای 13 ساله را درجاده بوشهر رها کرده ونامبرده با تاکسی تلفنی خود را به منزل رساند. پس از تحقیق از فرد ربوده شده ، جمع آوری اطلاعات لازم و انجام اقدامات ویژه پلیسی نهایتا منزل متهمین در بلوار صلح شیراز شناسایی ویکی از گروگانگیران به نام مازیار .ر دستگیر شد. در بازرسی از زیر تختخواب وی آدرس منزلی در شهرک جوادیه کشف و مامورین سریعا به آدرس مذکور مراجعه و مشاهده کردند که منزل فوق برای گروگانگیری توسط متهمین با کارت شناسایی فرد دیگری اجاره شده و متهم فرشید پس از اطلاع از دستگیری برادرش از آن خانه فرار وبه کوه های کوار پناه برده است.

با به دست آمدن این سرنخ نهایتا با انجام رایزنی های متعدد توسط بازپرس شعبه 17 دادسرای جنایی با خانواده متهمین و تنگ شدن حلقه محاصره توسط پلیس آگاهی در 25 دی ماه متهم فرشید که طراح اصلی عملیات گروگانگیری و فرد تهدید کننده در تماس ها بود، خودش را به شعبه هفدهم بازپرسی تسلیم کرد. متهمین در تحقیقات انجام شده بیان کردند به دلیل مشکلات مادی و با توجه به وضعیت مالی پدر گروگان، چهار ماه تمامی تحرکات و فعالیت پدر گروگان و مسیر تردد فرد گروگان را زیر نظر داشته اند.

در ادامه آنها مدعی شدند پس از گروگانگیری در شهرک عرفان، فرد ربوده شده را به منزل اجارهای در شهرک جوادیه برده وقصد داشتند با دریافت پول گروگان را آزاد کنند اما پس از ناامیدی از اخذ وجه، گروگان را رها کرده و آنقدر زیرکانه و ماهرانه نقشه گروگانگیری را طراحی كرده بودند كه هیچ وقت تصور دستگیری نداشته اند.

گفتنی است این پرونده هم اکنون در دادسرای جنایی شیراز در دست بررسی است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها