کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در صورت عدم فک پلاک توسط خریدار خودرو ، چکار باید کرد؟


کد خبر : ۳۲۵۶۳دوشنبه، ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۴۷۲۸۲۷۸ بازدید

این موضوع را با رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی مطرح کرده و راهکار را از وی جویا شدیم.

یکی از مشکلاتی که برخی از فروشندگان خودرو با آن درگیر می شوند عدم فک پلاک به توسط خریدار  جدید است . به طوریکه پس از معامله به رغم اینکه خریدار وکالت  تعویض پلاک را از فروشنده دریافت می کند ولی از  تعویض پلاک امتناع کرده و با پلاک قبلی خودرو تردد می کند که این موضع باعث می شود تا هرگونه تخلفات و حتی جرائمی که  از سوی وی انجام می شود به پای مالک قبلی که پلاک وی هنوز روی خودرو نصب است نوشته شود. 

این موضوع را با رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی مطرح کرده و راهکار را از وی جویا شدیم.

سرهنگ سعید روحی در گفت و گو با عصر ایران در پاسخ به اینکه در اینگونه موارد راهکار پلیس برای حل مشکل فروشنده چیست گفت: یکی از مواردی که پلیس تاکید دارد تا خریدار و فروشنده به صورت هم زمان برای تعویض پلاک مراجعه کنند جلوگیری از اینگونه مشکلات است و معمولا در زمان هایی که خریدار اقدام به اخذ وکالتنامه برای تعویض پلاک می کند اینگونه موارد ممکن است به وجود آید.

وی با بیان اینکه پلیس در اینگونه موارد به صرف شکایت فروشنده نمی تواند به تنهایی اقدام به ثبت توقیف پلاک در سیستم راهور کند ادامه داد: در اینگونه موارد شاکی باید به مرجع قضایی مراجعه و طرح دعوی کند . در صورتیکه مرجع قضایی حکم توقیف خودرو را صادر کند این موضوع در سیستم راهور ثبت شده و خودرو پس از توقیف  جهت تعویض پلاک به این مراکز معرفی می شود.


سرهنگ روحی ادامه داد: مواردی داشته ایم که افراد با مراجعه به مرجع قضایی احکام توقف در زمینه پلاک را اخذ کردند و پلیش نیز نسبت به توقیف خودرو اقدام و خودروی فوق را به مراکز تعویض پلاک معرفی کرده است.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا در پایان به فروشندگان خودرو توصیه کرد تا برای جلوگیری از اینگونه مشکلات در زمان نقل و انتقال به همراه خریدار به مراکز تعویض پلاک مراجعه کرده و پلاک خودرو را فک کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها