کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بلاتکلیفی سپرده‌گذاران موسسه اعتباری کاسپین


کد خبر : ۳۲۵۲۷یکشنبه، ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱:۴۷۸۷۴۰ بازدید

همزمان با تجمع تعداد زیادی از سپرده گذاران تعاونی های ادغامی در موسسه اعتباری کاسپین مقابل ساختمان این موسسه ...

تجمع تعداد زیادی از سپرده گذاران تعاونی های ادغامی در موسسه اعتباری کاسپین

همزمان با تجمع تعداد زیادی از سپرده گذاران تعاونی های ادغامی در موسسه اعتباری کاسپین مقابل ساختمان این موسسه، بانک مرکزی وارد عمل شد.

هجوم سپرده گذاران به موسسه اعتباری کاسپین مشکلاتی را چند هفته ایست برای این موسسه و بانک مرکزی بوجود آورده است.

علت هجمه سپرده گذاران به موسسه کاسپین اخباری است که پیرامون دارایی موسسه فرشتگان که در کاسپین ادغام شده، بین سپرده گذاران دست به دست می شود و از همین رو مردمی که در این موسسه سپرده گذاری کرده اند از بیم اینکه مبادا دارایی شان از بین برود به شعب کاسپین مراجعه کرده و خواستار دریافت سپرده هایشان هستند.

موسسه فرشتگان 4 هزار میلیارد تومان از سپرده 8 هزار میلیارد تومانی خود را در بخش املاک سرمایه‌گذاری کرده بود و همین مساله برای موسسه تازه تاسیس کاسپین مشکل‌ساز شد.

ولی مشکل اینجاست که با افزایش مراجعه سپرده گذاران به شعب کاسپین امکان پرداخت یکباره سپرده ها به مشتریان وجود ندارد و مسئولان این موسسه تصمیم گرفتند با اعمال محدودیت نسبت به بازپرداخت سپرده های مردم اقدام کنند.

در ماه‌های اخیر مشتریان این موسسه امکان دریافت بیش از 2 میلیون تومان در روز را ندارند. البته شعبه مرکزی این موسسه در موارد خاص تا 5 میلیون تومان هم پرداخت می‌کند.

همین موضوع ناراحتی و البته نگرانی سپرده گذاران کاسپین را به همراه داشته و موجب تجمع این افراد مقابل این موسسه شده است. شنیده های خبرنگار تسنیم حکایت از آن دارد که طی روز جاری نیز 1500 تن از سپرده گذاران کاسپین در سعادت آباد تجمع کرده بودند.

درخواست اصلی این سپرده گذاران از بانک مرکزی و مسئولان موسسه کاسپین این است که سپرده هایشان را یکباره برگردانند ولی ظاهراً این امر برای کاسپینی ها مقدور نیست.

موسسه-اعتباری-کاسپین

البته موسسه کاسپین اعلام کرده با انتقال اموال تعاونی اعتبار فرشتگان به کاسپین مشکل نقدینگی برطرف خواهد شد. کاسپین همچنین  از نهایی شدن انتقال این اموال و تجمیع همه تعاونی‌های زیرمجموعه خبر داده است ولی این اخبار هم چیزی از نگرانی سپرده گذاران کم نکرده است.

در همین ارتباط البته بانک مرکزی با صدور اطلاعیه ای به مردم اطمینان داده که موسسه کاسپین از بانک مرکزی مجوز دارد و موظف است به نیازهای سپرده گذارانش پاسخ دهد.

در اطلاعیه بانک مرکزی که دقایقی قبل و بعد از تجمع سپرده گذاران کاسپین منتشر شد،آمده است: به اطلاع سپرده‌گذاران محترم موسسه کاسپین می‌رساند از آنجا که موسسه اعتباری کاسپین دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است، لذا مدیرعامل و اعضای هیات مدیره موسسه حسب موازین قانونی مکلف می‌باشند در اسرع وقت اقدامات مقتضی را برای رضایت مشتریان به عمل آورده و نتیجه را به اطلاع عموم برسانند، از این رو سپرده گذاران محترم درخصوص اقدامات موسسه می‌توانند با شماره تلفن‌های 22340397‏-22353052‏-22342878‏-22353374 تماس حاصل کنند.

موسسه کاسپین اواخر اسفند سال 94 مجوز مشروط فعالیتش را از بانک مرکزی دریافت کرد؛ در خبر صدور مجوز موسسه کاسپین از سوی بانک مرکزی آمده است که «این موسسه اعتباری در حال حاضر به عنوان پنجمین موسسه اعتباری غیربانکی مجاز شناخته می شود، مقرر است دارایی ها و بدهی های قابل تجمیع شرکت های تعاونی اعتبار «فرشتگان»، «الزهراء مشهد»، «حسنات اصفهان»، «دامداران و کشاورزان کرمانشاه»، «بدرتوس مشهد»، «پیوند»، «امید جلین گرگان» و «عام کشاورزان مازندران» را که تا به حال تحت عنوان آرمان ایرانیان فعالیت می کردند طبق روش مشخص به حساب های خود انتقال دهد.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها