کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گرفتن تابعیت دوم چقدر خرج و چه دردسرهایی دارد؟


کد خبر : ۳۲۵۲۳یکشنبه، ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸:۰۱۱۶۱۰ بازدید

دولت ترکیه نیز به جمع ده‌ها کشوری پیوسته که در ازای دریافت مبالغی پول به شهروندان دیگر کشورهای جهان حق شهروندی اعطا می کند.

دولت ترکیه نیز به جمع ده‌ها کشوری پیوسته که در ازای دریافت مبالغی پول به شهروندان دیگر کشورهای جهان حق شهروندی اعطا می کند.

بر اساس قانون جدید هر شهروند خارجی که حداقل مبلغ ۲ میلیون دلار یا بیشتر در ترکیه سرمایه‌گذاری کند یا ملک یا خانه ای به حداقل قیمت ۱ میلیون دلار خریداری کند به شرطی که ملک مزبور به مدت سه سال در اختیار او باشد، می تواند تابعیت ترکیه بگیرد.

همچنین شهروندان خارجی که حداقل ۳ میلیون دلار یا بیشتر در یکی از بانک‌های ترکیه برای مدت ۳ سال سپرده گذاری کنند و حداقل به مدت سه سال آن را برداشت نکنند و یا ۳ میلیون دلار اوراق قرضه دولتی ترکیه را خریداری و به مدت ۳ سال نگه دارند، می توانند به تابعیت کشور ترکیه درآیند. همچنین بر اساس قوانین جدید هر شهروند خارجی که برای دستکم ۱۰۰ شهروند ترکیه ای شغل ثابت ایجاد کند ، می تواند درخواست کسب تابعیت ترکیه بدهد.

ترکیه یکی از جدید ترین کشورهایی است که به سلک کشورهای ” پاسپورت فروش” در آمده است. پیش از ترکیه بسیاری از کشورهای بزرگ و کوچک دنیا سیستم اعطای تابعیت در ازای پول را به مورد اجرا گذاشته اند.کشورهایی از آمریکایی شمالی و جنوبی، اروپا ، اقیانوسیه و حتی آسیا.

جمهوری اسلامی ایران تا کنون قانونی برای اعطای تابعیت به سرمایه گذاران خارجی به تصویب نگذرانده است و از منظر قانونی هر شهروند خارجی حتی به صرف آوردن دهها و صدها میلیون دلار پول به ایران حق درخواست تابعیت از کشورمان را ندارد. همچنین بر اساس قوانین داخلی ایران، تابعیت دوگانه موضوعی به رسمیت شناخته شده نیست.
بر اساس اعلام شرکت ” هنلی و شرکا ” هر ساله بیش از ۲ میلیارد دلار در سراسر جهان به منظور کسب تابعیت و یا حق اقامت در کشورهای مختلف از سوی سرمایه گذاران خارجی هزینه می شود. این امتیازی است که بسیاری از کشورها به ثروتمندان می دهند و برخی ثروتمندان نیز از این امتیاز استفاده کرده و به تابعیت دو یا سه کشور مختلف در می آیند.

۱- دولت استرالیا به شهروندان خارجی که ۴٫۷ میلیون دلار به عنوان سرمایه گذاری خارجی در بانک های این کشور بگذارند، ویزای اقامت می دهد.
۲- ایالات متحده آمریکا در چارچوب ویزای سرمایه گذاری ” EB5 ” به هر شهروند خارجی که دستکم ۵۰۰ هزار دلار – این رقم از سال جاری میلادی به بالای ۱ میلیون دلار رسیده – در بانک های این کشور سپرده گذاری کرده و ۱۰ فرصت شغلی برای شهروندان آمریکایی ایجاد کند ویزای اقامت در آمریکا (گرین کارت) می دهد. در صورت ۵ سال اقامت دایم در آمریکا ، فرد سرمایه گذار می تواند پاسپورت آمریکایی بگیرد.
از سال ۱۹۹۰ بدین سو بیش از ۶٫۸ میلیارد دلار سرمایه خارجی به این شکل جذب اقتصاد آمریکا شده و بیش از ۲۹ هزار نفر از این طریق ویزای اقامت در آمریکا گرفته اند. در چارچوب این طرح هر ساله تنها به ۱۰ هزار شهروند خارجی ویزای اقامت صادر می شود.
۳- در هنگ کنگ با سرمایه گذاری ۱ میلیون و ۲۶۰ هزار دلاری می شود تابعیت گرفت و پاسپورت هنگ کنگی دریافت کرد.
۴- کشور کوچک مالت – عضو اتحادیه اروپا- پس از اعتراض های اتحادیه اروپا ، قیمت را بالا برد. این کشور با دریافت ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار یورو – پیشتر ۶۵۰ هزار یورو بود- و یک سال اقامت در این کشور به سرمایه گذاران خارجی تابعیت و پاسپورت مالت می دهد.
۵- کشور پرتغال به هر خارجی که ملکی به ارزش ۵۰۰ هزار یورو و یا سرمایه گذاری ۱ میلیون یورویی – نقدی – در بانک های این کشور کند ، تابعیت می دهد.
۶- در نیوزیلند باید بین ۱ تا ۷ میلیون دلار خرج کرد تا تابعیت این کشور را گرفت.
۷- قبرس – دولت نیکوزیا که عضو اتحادیه اروپاست – ۳ میلیون یورو برای اعطای تابعیت طلب می کند.
۸- در جمهوری دومینیکن در آمریکای مرکزی در ازای سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار دلاری ، می توان پاسپورت و حق شهروندی گرفت.
۹- در بریتانیا باید ۱ میلیون پوند را به مدت ۵ سال در بانکی گذاشت ، تا از دولت لندن پاسپورت و حق شهروندی طلب کرد.
۱۰- مقدونیه در ازای سرمایه گذاری ۴۰۰ هزار یورویی و ایجاد اشتغال برای ۱۰ شهروندش، به سرمایه گذاران خارجی پاسپورت و تابعیت خود را می دهد.
۱۱- در بلغارستان سرمایه گذاری ۱٫۲ میلیون دلاری منجر به دریافت تابعیت می شود.
۱۲- در آلمان کمترین میزان سرمایه گذاری برای دریافت تابعیت ۲۵۰ هزار یورو به اضافه ایجاد اشتغال برای شهروندان آلمانی است.
۱۳- کشور گواتمالا در ازای سرمایه گذاری ۵ ساله مبلغ ۵۰ هزار دلار، به شهروندان خارجی تابعیت می دهد.
۱۴- اگر یک شهروند خارجی با ۸۰۰ هزار دلار پول به کانادا برود و از این مبلغ ۴۰۰ هزار دلار را در بانک های این کشور سپرده گذاری کند، می تواند تابعیت کانادا بگیرد.
۱۵- کشور اروگوئه در آمریکای لاتین سیستم جالبی دارد. برای اخذ تابعیت از این کشور به سرمایه هنگفت لازم نیست تنها هر شهروند سالم خارجی که دستکم ماهانه ۱۲۰۰ دلار درآمد داشته باشد و سه سال در اروگئه اقامت دایم داشته باشد می تواند درخواست اخذ تابعیت اروگوئه بدهد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها