کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عربستان فروش نفت به پالایشگاه‌های آسیایی را کاهش داد


کد خبر : ۳۲۴۳۳جمعه، ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳:۴۷۷۱۱ بازدید

منابع صنعتی می‌گویند، عربستان در راستای عمل به توافق کاهش تولید، عرضه نفت خود به پالایشگاه هایی در هند و جنوب شرق آسیا را برای ...

منابع صنعتی می‌گویند، عربستان در راستای عمل به توافق کاهش تولید، عرضه نفت خود به پالایشگاه هایی در هند و جنوب شرق آسیا را برای تحویل در ماه فوریه کاهش داده است، اما صادرات خود به بقیه کشورهای آسیایی را دست نخورده نگه داشته است.

به گزارش رویترز، منابع صنعتی گفتند، عربستان در راستای عمل به توافق کاهش تولید، عرضه نفت خود به پالایشگاه هایی در هند و جنوب شرق آسیا را برای تحویل در ماه فوریه کاهش داده است، اما این کشور صادرات خود به بقیه کشورهای آسیایی را برای دومین ماه دست نخورده نگه داشته است.

4 منبع آگاه گفتند، شرکت سعودی آرامکو عرضه نفت خام عمدتا سنگین خود به پالایشگاه های هندی رلاینس اینداستریز و میتال انرژی هند و پتروناس مالزی را برای تحویل در ماه فوریه کاهش داده است.

یکی از این منابع گفت، آرامکو همچنین عرضه نفت خود به یک مشتری دیگر در جنوب شرق آسیا را برای دومین ماه در ماه فوریه کاهش داده است.

این منبع افزود، این بدان معناست که برخی شرکت های بزرگ نفتی در اروپا و آمریکا ممکن است شاهد 18 درصدی حجم نفت دریافتی در ماه فوریه باشند.

ویرندرا چاوهان، تحلیلگر موسسه انرژی اسپکتس گفت: «عربستان و کویت در حال تمرکز بر روی کاهش عرضه نفت خود به مشتریان آمریکایی و اروپایی هستند، زیرا آنها قصد دارند در پر کردن ذخایر نفتی کشورهای آسیایی سهم داشته باشند و از سهم خود از بازار آسیا حفاظت کنند.»

سعودی آرامکو و دیگر شرکت ها در این باره اظهار نظر نکرده اند. جزئیات مقادیر کاهش تولید کشورهای عضو اوپک هنوز قابل تایید نیست.

کاهش عرضه نفت عربستان در ماه فوریه به برخی از مشتریان آسیایی به معنای آغاز کاهش عرضه به منطقه ای است که عرضه نفت به آن در ماه ژانویه یعنی در ماه ابتدایی اجرای توافق دست نخورده باقی مانده است.

عربستان صادرات مقادیر بالای نفت به آسیا را در ماه ژانویه ادامه داد تا از سهم خود در این بازار دفاع کند. فروش نفت به کشورهای شرقی بیشتر از سایر مناطق سودآوری دارد. عربستان در ماه ژانویه تولید خود را حداقل 486 هزار بشکه در روز کاهش داد و به 10.058 میلیون بشکه رساند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها