کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عراق تولید نفت خود را کاهش داد


کد خبر : ۳۲۳۴۹سه شنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵:۱۴۷۰۷ بازدید

عراق به منظور عمل به مفاد توافق منعقده میان اعضای اوپک برای کاهش تولید، تولید نفت خود را به میزان 160 هزار بشکه در روز کاهش داد.

عراق به منظور عمل به مفاد توافق منعقده میان اعضای اوپک برای کاهش تولید، تولید نفت خود را به میزان 160 هزار بشکه در روز کاهش داد.

به گزارش بلومبرگ، جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق در پیامی کوتاه کتبی اعلام کرد، کشورش به عنوان دومین تولید کننده بزرگ اوپک امیدوار است تا پایان ماه جاری میلادی، به تعهد خود مبنی بر کاهش روزانه 210 هزار بشکه از تولید خود به طور کامل عمل کند. به گفته وزیر نفت عراق، تولید نفت از میادین تحت اداره دولت فدرال کاهش یافته و نه میادین تحت اداره شرکت های نفتی بین المللی یا میادین اقلیم کردستان عراق.

این درحالی است که صادرات نفت عراق از بنادر جنوبی این کشور در خلیج فارس در ماه دسامبر یعنی در آستانه آغاز اجرای طرح کاهش تولید اوپک به ارقامی بی سابقه رسیده بود.

جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق اخیرا گفته بود، صادرات نفت این کشور از بنادر جنوبی در استان بصره در ماه دسامبر به 3.51 میلیون بشکه در روز رسیده است، در حالی که این رقم در ماه نوامبر 3.407 میلیون بشکه در روز بوده است. وی میزان صادرات نفت این کشور از شبکه خط لوله شمال عراق را که معمولا روزانه به حدود 600 هزار بشکه می رسد اعلام نکرده است.

اللعیبی گفت: «دستیابی به این رکورد تاثیری بر تصمیم عراق برای کاهش تولیدش از ابتدای سال 2017 ندارد... عراق متعهد به دستیابی به اهداف تعیین شده تولید کنندگان برای کنترل مازاد عرضه در بازارهای جهانی است.»

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در روز 30 نوامبر توافق کرد که تولید خود را در شش ماهه نخست سال 2017، روزانه 1.2 میلیون بشکه کاهش دهد تا قیمت ها افزایش یابد. 11 تولید کننده غیر عضو اوپک نیز در ماه دسامبر توافق کردند که 558 هزار بشکه از تولید روزانه نفت خود را کاهش دهند. عراق، دومین تولید کننده بزرگ عضو اوپک متعهد شده بود که میزان تولید خود را نسبت به ماه اکتبر، 210 هزار بشکه در روز کاهش دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها