کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس تهران امروز سه‌شنبه، 14 واحد رشد کرد


کد خبر : ۳۲۱۴۰سه شنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹:۲۳۵۶۸ بازدید

معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد معاملاتی کم حجم و بی‌رونق در تالار شیشه‌‌ای بودند، بازاری که با وجود درجا زدن قیمت‌ها در اغلب نمادهای ...

معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد معاملاتی کم حجم و بی‌رونق در تالار شیشه‌‌ای بودند، بازاری که با وجود درجا زدن قیمت‌ها در اغلب نمادهای معاملاتی اما با معاملات درون گروهی و بازار گردانی حقوقی‌های حامی بازار شاهد شاخصی مثبت بود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 14 دی 95،‌ با افزایش 14 واحدی روی رقم 78 هزار و 983 واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن اما با کاهش 62 واحدی عدد 15 هزار و 470 واحد را به نمایش گذاشت. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 82 واحدی به عدد 86 هزار و 710 واحد رسید.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 44 واحدی به رقم 56 هزار و 28 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 160 واحد کاهش به عدد 168 هزار و 295 واحد رسید.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش یک واحدی عدد 851 واحد را تجربه کرد.

براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنایع خلیج فارس با 55 واحد، سایپا با 29 واحد و ایران خودرو با 17 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین با 41 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با 32 واحد و ملی صنایع مس ایران با 30 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات بورس تهران امروز در حالی به بیش از 388 میلیارد تومان رسید که در بازار نقدی بورس ارزش معاملات از 109 میلیارد و 735 میلیون تومان فراتر نرفت که ناشی از دست به دست شدن 688 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 47 هزار و 376 نوبت داد و ستد بود. 

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب،‌ حق تقدم خرید سهام حمل و نقل توکا، پالایش نفت بندرعباس، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، اوراق رهنی بانک مسکن، حق تقدم خرید سهام بیمه پاسارگاد از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های شکر، اوراق اجاره لوتوس، سایپا، گروه دارویی البرز، بین‌المللی محصولات پارس متوقف شدند.

امروز همچنین نماد معاملاتی شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان از بازار پایه به تابلوی بازار دوم فرابورس منتقل شد.

به گزارش فارس،‌ امروز 37 میلیون سهم صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی به ارزش بیش 6 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده کد به کد شد. اندکی بیش از 28 میلیون سهم صنعتی دریایی ایران نیز به ارزش بیش از 7.5 میلیون تومان با معاملات کد به کد همراه بود. 20 میلیون سهم سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین اما به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان کد به کد شد.

همین وضعیت در گسترش صنایع انرژی آذرآب با کد به کد شدن 16 میلیون سهم به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان دنبال شد. در صنایع فولاد آلیاژی یزد نیز امروز کمتر از 7 میلیون سهم به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبرو بود. اندکی بیش از 5 میلیون سهم ایران خودرو به ارزش بیش از یک میلیارد تومان نیز امروز کد به کد شد.

براساس این گزارش، امروز بازارگردانی در سرمایه‌گذاری سایپا نیز معاملات انتقالی بیش از 20 میلیون سهمی را میان کدهای سهامدار حقوقی این سهم در پی داشت.

به گزارش فارس،‌ بازار سهام امروز نیز شاهد معاملاتی کم رمق و با حجم معاملات ناامیدکننده مواجه بود؛ با این همه آنچه که تعجب همگان را در پی داشت، اینکه با وجود روند نزولی قیمت سهام در کلیت معاملات اما شاخص کل بازار با چراغ سبز حقوقی‌ها زیر سایه معاملات کد به کد و درون گروهی مواجه شد.

در این بین گروه پتروشیمی‌ها امروز همزمان با تقویت تقاضا در این گروه شاهد تعدیل قیمت‌ها در دامنه نوسان مثبت قیمتی بود، هرچند که تداوم عرضه حقوقی‌ها مانع از هرگونه صف خرید پایدار برای تک سهم‌های گروه پتروشیمی می‌‌شود. در این گروه پتروشیمی آبادان همچنان با حامی قدرتمند خود در برابر عرضه‌های تاپیکو روبرو شده است.

امروز در گروه معدنی‌ها اما همسو با حمایت حقوقی‌ها در محدوده صفر تابلو اما تک سهم‌های این گروه از جمله «کیمیا»، «فرآور» و «فزرین» در مثبت کامل رنج شدند.

در گروه شوینده‌ها اما افزایش آرام حجم معاملات و جمع‌آوری سهام این گروه در حالی است که تقاضا برای بنزن در بورس کالا و انتظار برای افزایش قیمت این ماده حیاتی برای گروه شوینده‌ها تحلیل‌ها برای افزایش سودآوری در این گروه را پررنگ‌تر کرده است.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری بی‌رمق و کم حجم بود که با حمایت برخی حقوقی‌ها با سبز پوش شدن شاخص کل بورس با وجود روند منفی حاکم بر کلیت معاملات مواجه بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها