کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهترین انتخاب در محدوده 250 تا 300 میلیون تومان


کد خبر : ۳۱۷۴پنجشنبه، ۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۵:۲۱۲۱۶۳۸ بازدید

این محصول هم مانند پدرانش سنت و ویژگی‌های شرکت ب‌ام‌و را یدک می‌کشد‌، به صورتی‌که در نگاه اول یک زیبایی فوق‌العاده و تحسین‌برانگیز در ظاهرش قابل درک است که به همین منظور در جهان توانسته رتبه ...
بهترین انتخاب در محدوده 250 تا 300 میلیون تومانبهترین انتخاب در محدوده 250 تا 300 میلیون تومان

خودروسازان بزرگ جهان از دیرباز برای نمایش بهترین داشته‏ هایشان به سراغ کوچک‏ترین فرزندانشان می‏رفته ‏اند‌. ب‏ ام ‏و 38 سال است که برای نمایش قابلیت‏های مهندسانش در طراحی یک خودرو اسپرت‌، سری 3 را به عنوان نماد برگزیده است‌؛ خودرویی که در هر یک از 6 نسلش از سال 1975 تا کنون رشد در ابعاد و بلوغ در المان‏های اسپرت را به نمایش گذاشته است. تحولات منظم و خاص ب‏ام‏و در این مدل همواره سری 3 را به پیشتاز رقابت خودرو‏های کلاسC یا سدان‏های Premium تبدیل کرده است‌.

ب‏ام‏و سری 3 با تولید سالانه حدود 400‏هزار دستگاه در زمره پرفروش‏ترین محصولات این کمپانی باواریایی قرار دارد. مرسدس‏بنز از دهه 90 «بچه بنز» یعنی کلاس C را رسما برای اعلام جنگ قطعی به ب‏ ام ‏و سری 3 روانه بازار کرد. از زمان عرضه کلاس C در برابر سری3 رقابت آلمان‏ها شکل جدیدی به خود گرفت و ب‏ام‏و در بلوغ هر چه بیشتر سری 3 تلاش کرد‌. حال سری 3 به ششمین پله از زندگی اسپرتش رسیده و مدل 328i آن به‌تازگی به خیابان‏های ایران قدم گذاشته است.

آزمایش فنی :

این محصول هم مانند پدرانش سنت و ویژگی‌های شرکت ب‌ام‌و را یدک می‌کشد‌،  به صورتی‌که در نگاه اول یک زیبایی فوق‌العاده و تحسین‌برانگیز در ظاهرش قابل درک است که به همین منظور در جهان توانسته رتبه خوبی در ظاهر کسب کند و کمتر کسی پیدا می‌شود از ظاهر این نوجوان لذت نبرد پس نتیجه می‌گیریم که شرکت ب‌ام‌و با طراحی و تولید این خودرو، یک طراحی مدرن و قدرتمند را وارد بازار کند تا تلنگری برای رقیبان و بخش طراحی آنان باشد‌.  چراغ‌های جلو که به پیش رادیاتورهای کلیوی شکلش چسبیده‌اند از عصبانیت سری 3 خبر می‌دهند که در زمان آزمایش رانندگی باید دید چگونه عملکردی دارد! شاید تمام اینها یک فریب از ب‌ام‌و باشد!‌ چراغ‏های نسل قبل کمی خسته و عصبانی بودند که با توجه به تغییرات داده شده، پشت پایی به نسل قبلی و جذابیتی مثال‌زدنی حاصل سال‌ها زحمت است. رینگ 10 پره، 18 اینچی، با چراغ‌های کشیده شده روی گلگیرها، خطوط برجسته توسعه یافته صعودی روی بدنه و در موتور خودرو، از کنار شخصیت پویایی را به این خودرو بخشیده‌اند که ترسیم این طراحی نمایانگر یک سدان اسپرت جمع و جور است که با فاصله دو محور 50 میلی‌متر طویل‏تر به نسبت نمونه قبلی،  به همراه در‌ صندوق عقب کوچک شده، طراحی قسمت عقب خودرو شباهت فراوانی به خودروی کوپه‌ای دارد که از جلو و عقب کشیده شده باشد.

چراغ‌های اتوماتیک جلو، چراغ‌های زنون جلو، سنسور جلو و عقب تعبیه شده روی سپرها و برف پاک‌کن اتوماتیک که از بیرون راننده را به یک رانندگی کم خطر دعوت می‏کنند‌، تشکیل دهنده بخشی از امکانات رفاهی و فنی 328 دوست‏داشتنی هستند. برای اینکه بحث نمای خارجی را به اتمام برسانیم اشاره کوچکی به ایمنی F30 می‌کنیم زیرا توانسته در تست تصادفات اروپا، ایالات متحده و حتی سراسر جهان، 5 ستاره ایمنی را کسب کند؛ حالا سوال پیش می‌آید که چگونه؟! کمک فنرهای جلو بین سپر و پانل محافظ، برای جلوگیری از ضربات و صدمات به پای سرنشینان، یکپارچه شده و می‏تواند بیشترین مقدار ضربات را جذب کند تا آسیب کمتری به سرنشینان وارد شود؛ در ضربات پهلویی هم ستون B کاملا تقویت شده و می‌تواند یک محافظ سخت برای سرنشینان باشد که تمام اینها با وجود کیسه‌های هوا در جلو، پرده‌ای و زانویی تکمیل شده و BMW F30 یا همان سری 3 جدید توانست، 5 ستاره ایمنی را کسب کند.

فضای داخلی سری 3 جدید خیلی زیبا و حتی باکیفیت‌تر از قبل عرضه شده است‌. ارگونومی آن به گونه‏ای بهبود یافته که راننده می‌تواند به راحتی روی تمام تجهیزات داخلی تسلط داشته باشد و در کل دسترسی به امکانات خودرو آسان و سریع‌تر شده است، به گونه‌ای که در این سری خبری از داشبورد، فرمان، دسته دنده ساده و بی‌روح نیست بلکه کاملا دگرگون شده و به جرات می‌توان گفت که راننده بیشتر از سواری با آن لذت می‌برد‌. فرمان خوش‌فرم، رو‌دری‌های شیک و صندلی‌های اسپرت خوش‌فرمش با دوخت قرمز تزئین شده که به همراه خط قرمز روی داشبورد، هدیه‌ای فوق‌العاده از طراحان به این خودرو است که در مقایسه با نمونه قدیمی‌، دگرگونی محسوسی است. در نسل پنجم سری 3 یعنی‌،E92 یک صفحه نمایش وسط داشبورد در حفره‌ای، فرو رفته بود که راننده برای دسترسی به منو یا موزیک‌ها نیاز به چرخش گردن به راست و کمی پایین داشت که همین موضوع تسلط راننده در هنگام رانندگی را کمی کاهش می‌داد‌. اما خوشبختانه در نمونه جدید این موضوع بهبود پیدا کرده و دیگر از حفره خبری نیست و حتی صفحه نمایش 6.5 اینچی کمی بالاتر آمده که راننده می‌تواند در هنگام رانندگی تمرکز بهتری داشته باشد. در این مانیتور یک خودروی پیش‌فرض طراحی شده که توسط سنسورهایی که روی سپر جلو و عقب قرار گرفته می‌تواند راننده را از نزدیک شدن جسم به خودرو مطلع کند که همین هشدارها نتیجه ای بهتر در عملکرد راننده دارد پس در نتیجه ارگونومی بهتر این نسل به نسبت نسل قبلی و حتی ادغام فضایی لوکس با اسپرت، گویای یک دگرگونی در ب‌ام‌و F30 است.  خودروی آزمایش شده نمونه فول آپشن نبود و تنظیم‌کننده صندلی‌ها به صورت دستی صورت می‌گرفت و حتی از آیینه‌های خودکار و دوربین عقب هم خبری نبود اما در کل نباید از اصل موضوع به راحتی گذشت پس دقت کنید که امکاناتی از جمله سیستم تهویه جداگانه، بلوتوث، حالت Sport، حالت Sport Plus، کامپیوتر سفری، رابط IDrive، سانروف، سیستم صوتی Harman Kardon با 16 اسپیکر به همراه تیوتر که همگی مجهز به دیافراگم آلومینیومی بودند، قفل اتوماتیک و در آخر مانیتور 6.5 اینچی، می‌توانند سرنشینان را به یک لذت دلچسب دعوت کنند.

4 سیلندر در ظاهر کمی خنده‏دار به نظر می‏آید‌. مطمئنا این عدد برای تعداد سیلندر‏ها در ظاهر با خطوط تهاجمی  و خشونت محسوس خودرو همخوانی ندارد اما زمانی که در موتور را باز کنید با عبارت Twin Power Turbo مواجه می‏شوید که روایتگر داستانی جدید برای مدل 328 است؛ روایتی که شاید خشن‏تر از ظاهر خودرو باشد‌. پیشرانه 4 سیلندر 1997 سی‏سی این خودرو با همراهی 2توربوشارژر توانایی دستیابی به حداکثر قدرت 245 اسب‏بخار در دور موتور 5000 تا 6500 را داراست‌. حداکثر گشتاور این پیشرانه نیز به 350 نیوتن‏متر در دور 1250 تا 4800 می‏رسد که از کشش بسیار بالا در آغاز حرکت هر یک از دنده‏ها خبر می‏دهد‌. گیربکس 8سرعته شیفت‏ترونیک این خودرو نیز نشان‏دهنده توجه به رانندگی اقتصادی در کنار یک پیشرانه پرتلاطم است به گونه‏ای که در نهایت مصرف سوخت ترکیبی این خودرو تنها 6.3 لیتر در 100 کیلومتر خواهد بود! آیا 245 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور در یک بازه گسترده دور موتور می‏تواند این فرزند خشن 1.5 تنی باواریا را در شتاب هم استثنایی کند‌؟

ب‏ام‏و از شتاب 5.9 ثانیه‏ای برای مدل 328 خبر داده است در حالی که شتاب نزدیک‏ترین رقیب این خودرو یعنی مرسدس‏بنز C300 عدد 6.5 ثانیه را نشان می‏دهد. تنها رقیب هم‏کلاس 328 که می‌تواند رکورد این شتاب را بکشند اینفینیتی G37 است که با پیشرانه 6سیلندر 3.7 لیتری‏اش در 5.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا می‏کند‌.  شیطنت به یک کلمه ختم نمی‌شود بلکه در همه چیز خودرو دخیل است؛ از سیستم صوتی گرفته تا انحراف خودرو که در این آزمایش تمام ادوات خودرو به جای خود، اعلام حضور کردند. با نشستن روی صندلی راننده، پهلویی‌های صندلی اسپرت کاملا دو طرف بدنمان را احاطه کرد و خبر از یک تجربه مثال‌زدنی می‏داد.

پشت چراغ راهنمایی ایستادیم و گیربکس را در حالت N قرار دادیم که پیشرانه به صورت خودکار خاموش شد و بعد از آنکه پدال گاز را لمس کردیم بلافاصله موتور روشن شد و به مسیر ادامه دادیم. این برنامه برای مصرف بهینه سوخت و کاهش آلودگی هوا طراحی شده که برای مکمل آن هم سیستم ECO روی این خودرو جاسازی شده که راننده با فعال کردن سیستم ECO توسط دکمه ECO PRO که زیر دکمه Sport تعبیه شده، مصرف سوخت خود را تا 20درصد کاهش دهد.

 این حالت بهینه‌سازی در پاسخ انتقال و همچنین نقاط تعیین هوشمندانه تغییر وضیت می‌دهد که سازگار با تمام استراتژی‌ها برنامه‌ریزی شده که خوشبختانه روی صفحه نمایش به شما نشان می‌دهد که فن آوری EfficientDynamics در حال حاضر برای کاهش مصرف سوخت فعال است و البته باید اشاره کرد که گیربکس 8سرعته هم بی‌دلیل روی این خودرو نصب نشده بلکه یکی از دلایل آن بهبود وضعیت سوختی و جلوگیری از افزایش گازهای گلخانه ای است. بهتر است از بحث‏های بهداشتی خارج شویم و به سراغ تست شتاب برویم که وقت تنگ است و محدودیت کلمه هم در این امر دخیل!

به مکانی مسطح برای آزمایش شتاب رفتیم که آسفالت نرمی داشت؛ با حالت نرمال بدون غیرفعال کردن سیستم کنترل کشش سعی بر شتابگیری داشتیم که سیستم کنترل کشش در شروع حرکت خیلی در کارمان دخالت کرد و برای جلوگیری از این موضوع به یک خواب عمیق دعوتش کردیم و برای استارتی استاندارد آن را غیرفعال کردیم. با یک استارت شایسته ب‌ام‌و، در صندلی فرو رفتیم و هرزگردی بیش از 9 متری را تجربه کردیم که تصورش کمی سخت بود زیرا حتی با این حالت زمان 6.6 ثانیه را با 3 نفر سرنشین ثبت کرد! کمی لذت جهش 328i وجودمان را قلقلک داد که با 2 بار فشردن دکمه Sport حالت Sport Plus فعال شد و هم اکنون وقت چشیدن معنای واقعی رقابت بود! پای چپ روی پدال ترمز و دیگری روی پدال گاز؛ فشردن پدال گاز و پایین آمدن قسمت انتهایی خودرو؛ هرزگردی دوباره چرخ‌های عقب؛ رها کردن پدال ترمز و رها شدن از نقطه سکون که به فرو رفتن در صندلی ختم شد؛ دنده‌ها را توسط شیفتر در دور موتور 6600 دور در دقیقه عوض می‏کردیم که در مدت 6.2 ثانیه، عقربه کیلومتر‏سنج عدد 100 کیلومتر در ساعت را فتح کرد. بعد از آزمایش شتاب کمی هم با خودرو بازیگوشی کردیم. با فشردن پدال گاز انتهای خودرو به سادگی و بر اساس منحنی منظمی منحرف می‏شد و توسط فرمان الکتریکی خودرو را در مسیر مناسب دعوت می‌کردیم اما بازهم سری 3 دم تکان می‏داد. در کل به دلیل طویل‌ترشدن فاصله دو محور و همچنین فاصله عرضی چرخ‌ها، هندلینگ بهتری از این نسل شاهد بودیم که توانسته بود چرخ‌ها را مانند چنگک به آسفالت متصل کند.

نوبت به آزمایش ترمزگیری رسید که با سرعت 100 کیلومتر در ساعت و 3 سرنشین پدال ترمز را فشردیم و سیستم‌های ترمز فعال شد و تقریبا در فاصله 38 متر خودرو را متوقف کردند که تمام اینها با حالت نرمال خودرو و مخزن سوخت پرُِ 60 لیتری آزمایش شد و البته ناگفته نماند که آسفالت نرم مکان آزمایش هم در این موضوع بی تاثیر نبود. بعد از این آزمایش‌ها نتیجه گرفتیم که این ب‌ام‌و 328i توانسته پرچم طراحان BMW و مخصوصا کارخانه سازنده را بالا نگه دارد زیرا شتابگیری فوق‌العاده، ترمز‌گیری متوسط، هندلینگ خوب و فرمان‌پذیری مناسب نتیجه آن بود که البته فضای داخلی برای سرنشینان جلو و عقب خیلی بهبود یافته بود اما هنوزهم نمی‌توان برای یک سفر 4 نفره آن‌را پیشنهاد کرد زیرا با صندلی‌های خشک و اسپرتش با ساعت‌ها نشستن، سرنشینان را کمی خسته می‌کند که در کل برای یک کل کل خیابانی انتخاب فوق‌العاده‌ای است. / عصر خودرو

 

xknnuxs7ax9owikr43y5.jpg

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها