کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کدام به صرفه تر است ؟


کد خبر : ۳۱۵۹چهارشنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱:۴۰۷۲۰۲ بازدید

سامسونگ گلکسی نوت 3 یکی از بهترین فبلت‌های موجود در بازار است اما در مقابل HTC ONE MAX حرف چندانی برای گفتن ندارد. وان مکس طراحی مشابه HTC ONE دارد و از نظر اندازه همچون گلکسی نوت سه سامسونگ است.
کدام به صرفه تر است ؟کدام به صرفه تر است ؟

 همان طور که در مقایسه گلکسی S4 و اچ‌تی‌سی وان نیز اشاره کرده بودیم، کیفیت بدنه و طراحی وان بسیار بهتر از گلکسی S4 است و سامسونگ از نظر امکانات این کمبود را جبران کرده است. در زمینه فبلت‌ها، هردو کمپانی محصولات بسیار خوبی ارایه کرده‌اند. البته این بار اچ‌تی‌سی صفحه نمایش بزرگ‌تری دارد و گلکسی Note 3 از نظر ظاهری بهتر شده است. برای آشنایی بیشتر با مشخصات این فبلت‌ها در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، اچ‌تی‌سی One Max در واقع همان اچ‌تی‌سی وان بزرگ شده است اما گلکسی نوت 3 محصولی کاملا متفاوت است و قابلیت‌های بسیار بهتری نسبت به گلکسی S4 دارد. اچ‌تی‌سی، مشکلاتی که در طراحی وان داشته است را در این نسخه برطرف کرده و حسگر اثر انگشت و جایگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی به آن اضافه کرده است. 

طراحی 

زیبایی مساله‌ای نسبی و کاملا سلیقه‌ای است. بنابراین زیبایی این دستگاه به سلیقه کاربر بستگی دارد. اما اندازه دقیق اچ‌تی‌سی وان مکس 10.3x5.82x164.5میلی‌متر است و گلکسی نوت 3 نیز 8.3×79.2×151.2 میلی‌متر اندازه دارد. با این حساب مشخص است که One Max بزرگ‌تر از فبلت سامسونگ است. اندازه طول و عرض گوشی برای در دست گرفتن کاربر بسیار مهم است و از این جهت، فبلت سامسونگ برتر از اچ‌تی‌سی است. شاید 3.3 میلی‌متر عرض و 2 میلی‌متر ضخامت بیشتر از نظر تئوری چندان مهم به نظر نرسند اما در واقعیت بسیار تاثیر دارند و مسلما هر چه گوشی کوچک‌تر باشد بسیار بهتر در دست می‌نشیند. 

خمیدگی پشت بدنه Max، در دست نشستن آن را کمی آسان کرده است اما همچنان گوشی راحتی نیست و استفاده از آن سخت است. طول زیاد این فبلت (که در نتیجه اضافه شدن دو بلندگوی BoomSound ایجاد شده است) گوشی را بسیار سنگین کرده است. سامسونگ گلکسی نوت 3، نسبت به اندازه‌ای که دارد سبک است و فقط 168 گرم وزن دارد. اچ‌تی‌سی وان مکس نیز حدود 50 گرم سنگین‌تر و 217 گرم وزن دارد که به وضوح می‌توان تفاوت آنها را احساس کرد. بدنه همه اعضای خانواده One از جنس آلومینیوم ساخته شده است و این در حالی است که تقریبا همه گوشی‌های اندرویدی از شیشه و پلاستیک تشکیل شده‌اند. اما بدنه فلزی One Max باعث کلاس بیشتر و استحکام بالاتر آن شده است. گوشی‌های آی‌فون نیز همه از آلومینیوم تهیه می‌شوند و این می‌تواند برگ برنده‌ای برای اچ‌تی‌سی به شمار برود. 
 

صفحه نمایش

اچ‌تی‌سی One Max و سامسونگ گلکسی Note 3 هر دو صفحه نمایش بسیار بزرگ دارند و به همین دلیل آنها را در ردیف فبلت‌ها (موبایل-تبلت) دسته بندی کرده‌اند. البته صفحه نمایش مکس بزرگ‌تر است. نمایشگر هر دوی آنها رزولوشن 1080p دارند و تراکم تصویر آنها 373 و 386 پیکسل در هر اینچ است.تفاوت میان صفحه نمایش 5.9 اینچ و 5.7 اینچ که هر دو نسبت تصویر 16 به 9 دارند حدود 7 درصد است. هر دو گوشی کلید سخت‌افزاری دارند و همه اندازه نمایشگر برای نمایش محتویات داخل صفحه استفاده می‌شود. تفاوت 7 درصدی آنها در این مورد نیز (درست برعکس تفاوت ال‌جی G2 با نمایشگر 5.2 اینچ و دیگر گوشی‌های هوشمند 5 اینچی همچون گلکسی S4 سامسونگ) کاملا مشهود است. هر دو صفحه نمایش کیفیت تصویر عالی دارند. نمایشگر ال‌سی‌دی One Max، رنگ، نور و زاویه دید بسیار بهتری دارد. نمایشگر AMOLED نیز خلوص رنگ کامل و sRGB عالی دارد. از دیگر برتری‌های گوشی اچ‌تی‌سی وان مکس باید به نور و شفافیت صفحه نمایش اشاره کرد که 629 نیت نور دارد. به این مفهوم که کنتراست تصویر نمایشگر عالی است. اما گلکسی نوت 3 سامسونگ درست نصف این میزان، یعنی 379 نیت نوردهی دارد. 
 

عمر باتری

اچ‌تی‌سی وان مکس باتری 3300 میلی آمپر ساعت از نوع Li-Po دارد. باتری گلکسی نوت 3 سامسونگ نیز  Li-Ion و 3200 میلی آمپر ساعتی است. در تراشه داخلی این دو گوشی نیز تفاوت وجود دارد و اسنپ‌دراگون 800 در مقابل 600 قرار گرفته است که این مساله در میزان شارژدهی باتری‌ها بسیار موثر است. در ضمن، فناوری‌های صفحه نمایش‌ها نیز چون با هم فرق دارند، مصرف باتری متفاوتی نیز دارند. اچ‌تی‌سی وان مکس با یک بار شارژ حدود 22 ساعت استفاده را پاسخ‌گو است که حدود 4 ساعت بیشتر از فبلت سامسونگ دوام دارد. 

بنچ‌مارک

همان طور که خودتان نیز تشخیص داده‌اید، تا به اینجا، اچ‌تی‌سی وان مکس بسیار بهتر از گلکسی نوت 3 سامسونگ ظاهر شده است. در این بخش قصد داریم آنها را از نظر قدرت و سرعت مقایسه کنیم. پردازنده گلکسی نوت 3 از نوع اسنپ‌دراگون 800 با چهار هسته Krait 400 است که با سرعت 26.2 گیگاهرتز کار می‌کند و 3 گیگابایت نیز رم دارد. پردازنده گرافیکی آن نیز Adreno 330 است. اچ‌تی‌سی وان مکس، پردازنده قدیمی‌تر و چهار هسته  Krait 300 با سرعت 1.7 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 320 و فقط دو گیگابایت رم دارد. بنابراین از نظر پردازنده، گلکسی نوت 3 در صدر رقابت نشسته است. کارشناسان Benchmark Pi، Linpack و Geekbench 3 همه به طور مشترک، قدرت و سرعت Note 3 را بسیار بهتر و بالاتر از One Max تشخیص داده‌اند. 

دوربین

اچ‌تی‌سی وان مکس، دوربین UltraPixel که در گوشی وان شاهد آن بودیم را در خود دارد. اما متاسفانه این فبلت، لرزش‌گیر نوری ندارد. فبلت سامسونگ نیز 13 مگاپیکسل است و لرزش‌گیر نوری نیز دارد. دوربین  اچ‌تی‌سی سرعت بسیار بالا و عملکرد متفاوتی دارد. اما سه درجه بیشتر بودن اندازه حسگر گلکسی نوت 3 سامسونگ باعث شده تا قابلیت‌های بهتر و کیفیت بالاتر داشته باشد. 

دوربین اولتراپیکسل اچ‌تی‌سی وان مکس قابلیت عمق دید (FoV) عالی دارد. اما نوت سه همچون گلکسی S4 دوربین واید ندارد و در نتیجه عکس‌های وان مکس عریض‌تر هستند. هر چه عکس عریض‌تر باشد، جزئیات بیشتری از تصویر دیده می‌شود. در اینجا باید اشاره کنیم، کیفیت عکس این دو فبلت بسیار با هم فرق دارند. عکس‌های وان مکس جزئیات بیشتری در خود دارند. با اینکه دوربین اچ‌تی‌سی 4 مگاپیکسل است اما به قدری قوی ساخته شده است که از دوربین 13 مگاپیکسل سامسونگ بهتر می‌تواند ریز تصاویر را ثبت کند. البته باید بدانید در هوای ابری، عکس‌ها نویز دارند و در برخی موارد هاله‌ای از نور بنفش را می‌توان در اطراف برخی عکس‌ها مشاهده کرد. عکس‌های گلکسی نوت 3 شفافیت بیشتر و رنگ‌های طبیعی‌تر دارند. محدوده دینامیک دوربین عریض است و دوربین به فناوری HDR  نیز مجهز است. رزولوشن عکس‌های گلکسی نوت 3 نیز بهتر هستند. 

کیفیت فیلم‌برداری

هر دو فبلت گلکسی نوت 3 و اچ‌تی‌سی وان مکس به طور نرمال با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری می‌کنند. اما وان مکس می‌تواند با کیفیت 720p و 60 فریم در ثانیه و همچنین 2160p  و سرعت 30 فریم در ثانیه نیز تصویربرداری کند. گلکسی نوت 3 نیز می‌تواند با کیفیت 1080p و سرعت 60 فریم در ثانیه فیلم بگیرد. ویدئوهای 1080p و 30 فریم در ساعت وان مکس با فرمت 21 مگابایت در ثانیه و کیفیت صدای 192 کیلو بایت در ثانیه ذخیره می‌شوند. هر دو گوشی با کیفیت استریو صدا ضبط می‌کنند. در این زمینه باید رای خود را به گلکسی نوت سه بدهیم. شاید از نظر عددی وان مکس بهتر باشد، اما نوت سه جزئیات تصویری بیشتری ضبط می‌کند و کاملا و واقعا فول اچ‌دی به نظر می‌رسند. 
 

کلام آخر

هر دو فبلتی که در این مطلب با هم مقایسه کردیم، محصولات دو شرکت بسیار موفق و مشهور هستند. اچ‌تی‌سی وان مکس از این نظر که دقیقا One بزرگ شده است کمی باعث ناامیدی است. البته اندازه بزرگ آن باعث شده تا جایگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی و حسگر اثر انگشت به آن اضافه شود. البته نباید فراموش کرد که دوربین آن لرزش‌گیر نوری خود را از دست داده است. 

 گوشی One Max در ردیف دستگاه‌های چند رسانه‌ای دسته بندی می‌شود و کیفیت صدا و بلندگوهای آن بسیار عالی هستند. سیستم پخش موسیقی اکولایزر دارد و ویدئو پلیر آن نیز کیفیت و امکانات عالی دارد. اپلیکیشن کنترل از راه دور اینفرارد گوشی از جمله مواردی است که باتری زیادی مصرف می‌کند. عملکرد عمومی گوشی خوب و تراشه اسنپ‌دراگون 600 استفاده شده در پردازنده کمی ناامیدکننده است. وان مکس همچنین برای استفاده برای فایل های نوشتاری و داکیومنت بسیار مناسب است و چندان برای وب‌گردی گزینه مناسبی به شمار نمی‌رود. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها