کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آیا حباب بورس ترکیده است؟


کد خبر : ۳۱۵۸چهارشنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱:۳۲۴۹۴۸ بازدید

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص بورس با افت 1223 واحدی به نزدیکی مرز 81 هزار واحد نزول کرد.

 درحالی که سازمان بورس به سهامداران اطمینان داده که وضعیت بازار سرمایه به ثبات می رسد ولی امروز بازهم شاخص کل با افت قابل توجهی مواجه شد. از آغاز معاملات بازار سرمایه روند حرکتی شاخص نزولی بوده است. به این ترتیب شاخص کل به کانال 82 هزار واحدی رسید تا پس از رشد 120 درصدی طی 4 ماه گذشته، تلخ ترین دوران بازار سرمایه ایران رقم خورده باشد.

در مورد دلایل نزول شاخص کل اظهارنظرهای متفاوتی صورت می گیرد. مدیرعامل سازمان بورس نیز به تازگی اعلام کرده پس از توافقات ژنو و بازگشت دلارهای نفتی به اقتصاد ایران، بازهم بورس روند صعودی را پیش می گیرد. با این حال شایعاتی که در بازارسرمایه وجود دارد نشان می دهد، حباب بورس در حال ترکیدن است. از سوی دیگر قالیباف اصل تاکید کرده که سهامداران نباید نگران نزول شاخص باشند. با این وجود صالح آبادی رئیس سازمان بورس طی 10 روز گذشته از حضور در رسانه ها خودداری کرده است. او 12 روز قبل در یک مراسم رسمی به سهامداران حقیقی پیشنهاد کرد تا انتخاب کارگزار مناسب وارد بازار سرمایه شوند. غیبت ناگهانی او به برخی شایعات مبنی برتغییر مدیران بورس قوت بخشیده است. البته هنوز هیچ منبع رسمی چنین شایعاتی را تایید نکرده است.
 


با نزول شاخص کل بازار سرمایه، 6 میلیون و 500 هزار سهامدار این بازار باید به شدت نگران آینده شاخص باشند. البته به نظر می رسد اثرات روانی توافق ژنو و همچنین حضور رئیس جمهور در اجلاس سالیانه داووس بتواند قدری فضای بورس را به جهت مثبت تغییر دهد.  



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها