کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نتیجه نظرسنجی/ جواب صحیح 23 درصد از کاربران


کد خبر : ۳۱۲۱دوشنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۶:۰۹۵۲۳۱ بازدید

اقتصاد > بانک و بیمه - شمار شرکت کنندگان در نظرسنجی اقتصادی ایران جیب از 22 هزار و 800 نفر گذشت.

با بررسی حرکت ارزها در بازار هفته ی گذشته جهتی نزولی را به وضوح می توان دید که تحت تأثیر اخبار داخلی و خارجی لغو تدریجی تحریمها تسریع و دامنه نوسانات ارزها گسترش یافت که البته بازار با تمایل به ثبات تغییرات دلار را کاهش داد.


7i3g9lgvogp0t2grz0xj.png
 

 بازار ارز در هفته گذشته شاهد افزایش دامنه نوسان ارزها و سیر کاهشی بود بطوریکه دلار با افت و خیز حدوداٌ 45 تومانی که توافقات اخیر هسته ای کشورمان در آن بی تأثیر نبود تا سطح 2942 دلار تنزل کرد اما از روز سه شنبه قسمتی از افت ناگهانی خود را باز پس گرفت و با افزایش ارزش دلار در سطح جهانی تا بهای 2958 تومان بالا آمد، بهایی که نسبت به روز شنبه 20 تومان کسر داشت.

این گزارش حاکیست، علی رغم تغییرات عمده ارزها در بازارهای جهانی، بازار ارز روز شنبه ی گذشته را با قدری تغییر در ارزش سه ارز شاخص آغاز و قیمت دلار و یورو را با افت 9 و 6 تومانی به 2978 و 4065 تومان رساند. اما پوند انگلیس با تجربه 10 تومان رشد به 4910 تومان دست یافت.

براساس این گزارش، در روز یکشنبه ارزها تغییر چندانی را شاهد نبودند اما در ساعات پایانی فعالیت بازار ارزش دلار 12 تومان کاهش یافت و بر نرخ 2966 تومان قرار گرفت که ادامه این روند در روز دوشنبه متأثر از توافقات اخیر بین ایران و کشورهای گروه 1+5 و وعده پرداخت دارایی های بلوکه شده ایران، دلار را تا سطح 2942 تومان تنزل داد که البته در غروب روز دوشنبه دلار به 2958 تومان دست یافت.

بنابراین گزارش، ارزش سایر ارزها در روز دوشنبه همگام با دلار کاهش یافت، بطوریکه یورو و پوند با افت 33 و 35 تومانی تا بهای 4035 و 4865 تومان و هر درهم امارات تا نرخ 808 تومان پایین آمدند. این گزارش می افزاید، در روز سه شنبه حرکت نزولی دلار متوقف و این ارز مقداری از افت ناگهانی خود را باز پس گرفت و تا سطح 2964 تومان بالا آمد.در این روز یورو و پوند نیز با رشد 10 تومانی بر بهای 4045 و 4875 تومان و هر درهم بر قیمت 810 تومان معامله شدند .

در روز چهارشنبه بازار ارز شاهد عقب نشینی دلار و یورو تا بهای 2957 و 4040 تومان و هر پوند تا 4855 تومان بود که در آخرین روز هفته با تثبیت نسبی ارزها بر این نرخها، هفته ای با کاهش 20 تومانی دلار و 27 و 60 تومانی یورو و پوند رقم خورد.

گفتنی است، بازار ارز به طور پیوسته و به آرامی در حال کاستن ارزش ارزهاست و سعی در دوری از نوسانات قیمتی دارد که با کم کردن فاصله بین سطوح مقاومتی که همان تغییر کنترل شده نرخ دلار است تمایل به ثبات بیشتر دارد که این امر در عملکرد بهتر بازار مؤثر خواهد بود.

روند کاهشی دلار که بازیگر اصلی بازار ارز را معمولاً بازی می کند در هفته گذشته خاتمه نیافت و در اولین روز هفته جاری سقوط این اسکناس پشت سبز به 2940 ، 2924 و نهایتاً 2918 نوید بازاری کاملاً کاهش را در هفته در پیش رو پیش بینی کرد . روز یکشنبه بدلیل تعطیلی بازار شاهد ثابت بودن نرخ تمامی ارزها بودیم .

اما امروز دوشنبه 30 دی ماه 92 یا به عبارتی آخرین روز دی ماه همزمان با تعلیق تحریم ها نرخ ارز در بازار آزاد از ابتدای صبح روند کاهشی خود را آغاز کرد و تا ساعاتی پیش این شیب نزولی ادامه داشت و نرخ دلار که کار خود را با قیمت 2924 تومان در صبح امروز استارت زده بود با کاهش 41 تومانی در آخرین ساعت کاری به قیمت 2883 تومان در صرافیها فروخته شد .

پیش بینی شما از نرخ ارز تا پایان هفته چگونه است آیا این روند کاهشی ادامه دار خواهد بود ؟

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها