کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد
آداک خودرو

جزئیات الزام خدمات پس از فروش لوازم‌خانگی و انواع خودرو

کدخبر:۳۰۹۲۰جمعه، ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۶۱۲۴۹ بازدید

معاون شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران آخرین جزئیات مربوط به الزام خدمات پس از فروش در مورد چهار دسته از کالاهای مصرفی با دوام که شامل ...

معاون شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران آخرین جزئیات مربوط به الزام خدمات پس از فروش در مورد چهار دسته از کالاهای مصرفی با دوام که شامل خودرو، ماشین‌آلات راهداری و کشاورزی ماشین‌آلات صنعتی و معدنی و نیز لوازم خانگی می‌شود را تشریح کرد.

سعید تاجیک در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در سال ۱۳۸۸ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به الزام خدمات پس از فروش در مورد چهار دسته از کالاهای مصرفی با دوام که شامل خودرو، ماشین‌آلات راهداری و کشاورزی، ماشین‌الات صنعتی و معدنی و نیز لوازم خانگی اشاره کرده است، بیان کرد: پس از این قانون هیئت وزیران نیز ضوابط را تعیین و به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرد تا الزامات خدمات پس از فروش در بخش‌های مختلف تعیین شود.

وی با بیان اینکه طرح بازرسی کیفیت و خدمات پس از فروش خودرو به عنوان اولین طرح مذکور در مورد این چهار بخش در سال ۱۳۸۲ انجام شد، ادامه داد: در بخش خودرو بازرسی به صورت مستمر انجام می‌شود و الگوبرداری در بخش‌های مختلف نیز بر اساس بخش خودرو انجام می‌شود. در مورد این بخش شاخص خدمات، رضایت از مشتری و کیفیت محصول به صورت مستمر و ماهانه و شاخص کیفیت خودرو به عنوان تعداد ایرادات محصئول در سه ماهه اول مالکیت مشخص می شود و ارزیابی‌ها در این بخش کامل است.

به گفته معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در بخش خودرو کیفیت انتهای خط، رضایت مردم از کیفیت، رضایت مردم از شاخص فروش، رضایت مردم از خدمات پس از فروش و نیز تعداد ایرادات در سه ماهه اول مالیکت به صورت مستمر تعیین می شود.

تاجیک با اشاره به اینکه ابتدا بخش خودرو پس از آن ماشین‌آلات راهسازی و کشاورزی و نیز در حال حاضر بخش لوازم خانگی مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: در بخش نهایی ماشین‌الات صنعتی نیز پس لوازم خانگی مدنظر قرار میگیرد و در حال حاضر طرح پایلوت لوازم خانگی در حال انجام است. باید توجه کنیم که بخش لوازم خانگی به دلیل حجم بسیار زیادی که در بخش فروشنده و مصرف‌کننده دارد زمان بر است و پس از آن بررسی وضعیت خدمات پس از فروش و کیفیت ماشین‌الات صنعتی مدنظر قرار می‌گیرد.

وی افزود: در مورد ماشین‌الات صنعتی مشتری عام وجود ندارد و باید به صورت رودرو با شرکت مربوطه تعامل داشته باشیم.

معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در پایان با اشاره به طرح پایلوت بررسی وضعیت خدمات پس از فروش در چهار بخش فوق اظهار کرد: پس از بررسی‌های انجام شده، دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی شرایط خدمات پس از فروش ابلاغ می شود و به نظر می‌رسد سال آینده موضوع ماشین‌الات صنعتی نیز مدنظر قرار گیرد تا مسئله مربوط به خدمات در چهار بخش مذکور تعیین شود.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

على آباد: 1395/9/1210:54:22،
14
2
اين يه شوخى بود مگه نه
Vahid: 1395/9/1210:59:55،
19
3
زمان اعلیحضرت تمام مستشاران آمریکایی بودن ولی در زمان حال ، مستشاران کره ایی و بعضا چینی شده اند این موضوع به خودی خود افت شدید کیفیت رو به همراه داشته است
بقول پدرم "یادش بخیر جنس آمریکایی مرگ نداره"
مهیار: 1395/9/1221:00:34،
7
1
دیگه مردم به مسئولین هیچ اعتمادی ندارن چون میدونن حرفاشون همش دروغ و نیرنگ هست
محمود: 1395/9/1212:52:05،
14
4
خدمات پس از فروش خودروسازا افتضاحه خیلی دلم میخواد یک بهانه برای ادامه زندگی در این مملکت داشته باشم ولی فقط خرابی و فساد میبینم
ebi irani: 1395/9/1215:12:10،
13
4
اوني كه بايد اين مطلب رو بخونه نميخونه ولي خودش خوب ميدونه اگه اجازه بدن كه تمام خودروهاي دنيا بدون تعرفه وارد كشور بشن ديگه نيازي به حمايت از مصرف كننده نيست چون رقابت خودش بلده چجور حقوق مصرف كننده رو بگيره و ديگه اينكه كدوم حقوق كدوم استاندارد ؟وقتي شما ماشين صفر كيلومتر ميخري و جات هميشه تو نمايندگيه و وقتي شكايت ميكني و حتي شكايتت به مجلس ميرسه و مجلسيها ميگن هميني كه هست آقا در توانمون نيست ديگه اسمشو نزاريد حمايت و بزاريد حماقت. مطمين باشيد تا زماني كه اين شكم چاق دولت توسط خودرو سازها پر ميشه ما هميشه بايد اين آشغالها رو سوار بشيم و هميشه نظاره گر مرگ و مير هموطنان عزيزمون باشيم
محمد: 1395/9/1217:29:00،
6
2
با سلام
والا اين حرفها ديگه تكراري شده
ماكه از اين مسؤلين واقعأ نااميد هستيم
وقتي بيست ميليون يا ٢١ ميليون تومان بالاي يك ماشين پرايد ميديدم بخاطري كه حداقل چند وقتي از كشوگير ميكانيكي و نمايندگي ها خلاص باشيم اما بدتر به اچل ميوفتيم
وقتي هم كه براي مشكل خودرو ميري نمايندگي ميگه همين كه است هركاري دوست داري بكن تمام
من ماشين پرايد خريدم صفر ٢١ ميليون پول نقد بخدا كارت كشيدم تو نمايندگي بعد دو روز ديدم گيربكسش زوزه ميكشه سوختش صدكيلومتر ده ليتر بنزين ميسوزونه رفتم نمايندگي ميگه اين مشكل همه است دوست داري زوزه نكشه برو يك گيربكس كره اي بخر ببند
آخه چرا ؟؟؟؟
پس چرا به دروغ مردم رو گول ميزنيد كه ما نظارت ميكنيم طرفدار مصرف كننده هستيم اين كه نشد من خودم برم قطعه رو بخرم و ببندم پس وظيفه تو چيه
خدا بحال ما رحم كنه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا