کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت نفت جهانی اوج گرفت


کد خبر : ۳۰۹۰۳پنجشنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۳۴۳۱۱۲ بازدید

تصمیم تاریخی اوپک و روسیه برای کاهش میزان تولید، امروز در شروع معاملات بازارهای جهانی موجب خیز 13 درصدی قیمت نفت و رشد شاخص ...

تصمیم تاریخی اوپک و روسیه برای کاهش میزان تولید، امروز در شروع معاملات بازارهای جهانی موجب خیز 13 درصدی قیمت نفت و رشد شاخص بورس های جهانی شد.

به گزارش رویترز، به دنبال توافق اعضای اوپک مبنی بر کاهش تولید و کنترل فزونی مازاد عرضه، قیمت جهانی نفت و همچنین سهام انرژی در بازار معاملات پنج شنبه با رشد قابل توجهی روبرو شد.  

قیمت نفت خام برنت دریای شمال  با ١٣ درصد افزایش از زیر ٥٠ دلار برای هر بشکه در روز چهارشنبه (دهم آذر ماه) در ساعت ٠٦٠٠ به وقت گرینویچ به ٥٢دلار و ۵۴ سنت برای هر بشکه رسید که به عنوان بیشترین رشد در ۶ هفته اخیر به حساب می آید.  ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۹ درصد رشد در برابر ۵۰ دلار و ۱۱ سنت به ازای هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.  

این در حالی است که بانک «گلدمن ساچ» اعلام کرد، انتظار می رود که میانگین بهای قیمت نفت در نیمه نخست سال آینده میلادی ۵۵ دلار در هر بشکه باشد.

همچنین به دنبال تصمیم اوپک، روسیه که به عنوان یک کشور غیر اوپکی محسوب می شود، قرار است به کاهش تولید روی آورد که این برای اولین بار در ۱۵ سال اخیر است که روس ها دست به کاهش تولید نفت خواهند زد.

به گفته کارشناسان اقتصادی، این افزایش بهای نفت موجب ایحاد تورم در آمریکا می شود که به رشد اقتصادی آمریکا کمک خواهد کرد این در حالی است که پیش از این «دونالد ترامپ» اعلام کرده بود که به دنبال اجرای سیاست های محرک پولی برای ایجاد تورم در این کشور است.

از دیگر اتفاقات امروز،  افزایش بهای دلار آمریکا در برابر سایر سبدهای اصلی ارز بود که در برابر «ین» ژاپن به بیشترین رقم در ۹ ماه اخیر رسید.

همچنین بورس اروپایی از جمله  «فوتسی» انگلیس، «DAX»  آلمان و «CAC» فرانسه و نیز بورس های آسیایی هم به دنبال این خبر با رشد شاخص روبرو شدند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها