کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزییات تلاش نافرجام برای دستگیری یک نماینده مجلس


کد خبر : ۳۰۷۹۷دوشنبه، ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲:۴۶۱۶۵۷ بازدید

ساعات پایانی شب گذشته، محمود صادقی نماینده مجلس شورای اسلامی، از تلاش ماموران دادستانی برای بازداشتش خبر داد.

ساعات پایانی شب گذشته، محمود صادقی نماینده مجلس شورای اسلامی، از تلاش ماموران دادستانی برای بازداشتش خبر داد.

خبرگزاری مشرق می‌نویسد این تلاش با مقاومت و «گریختن» صادقی به داخل منزل همراه بوده است. این خبرگزاری در ادامه ماجرا را این گونه روایت می‌کند: «با تحریک شبکه های اجتماعی از جمله کانال شخصی صادقی، عده ای در مقابل منزل وی تجمع کردند که در نهایت با سخنان برادر دکتر صادقی به پایان رسید. وی تاکید کرد قصد دکتر صادقی تشویش اذهان نبوده است و نیازی هم به حمایت ضدانقلاب که همچون «پشه و مگس» بدنبال زخم می گردند، ندارند.»

اما دلیل تلاش ماموران دادستانی برای بازداشت یک نماینده مجلس چه بوده است؟ خبرگزاری‌های فارس و مشرق که از نظر فکری و سیاسی نقطه مقابل صادقی هستند، به این سوال اینگونه پاسخ داده‌اند:

« خود آقای صادقی معتقد است این تعقیب قضایی مربوط به نطق ایشان در رابطه با رئیس قوه قضاییه بوده است که در آن اتهاماتی را متوجه آیت الله آملی لاریجانی کرده بودند اما یک منبع مطلع گفت: حکم جلب صادره برای آقای صادقی به دلیل شکایتهای خصوصی از جمله تعدادی از دانشجویان است که چندین ماه است علیه او به دلیل نشر اکاذیب شکایت کرده اند.»

این خبرگزاری‌ها در ادامه می‌نویسند: «در همین حال، نگاهی به فعالیت های مجازی صادقی نشان می دهد وی در روزهای اخیر با آگاهی از صدور حکم جلب (به دلیل عدم مراجعه و پاسخ به احضاریه های قبلی)، تنها خبری درباره احضارشدنش به دادسرا را اعلام می کند و همزمان با تکرار ادعاهای گذشته، تلاش می کند آن را به نوعی مرتبط با موضوع یاد شده نشان دهد.

حال آنکه به گفته منبع آگاه، طی چندماه اخیر مطابق رویه جاری قضایی برای آقای صادقی احضاریه های متعددی ارسال شده اما وی از حضور در دادسرا برای پاسخگویی به اتهامات وارده به خود از سوی شاکیان خودداری کرده است.»

خبرگزاری فارس ادامه می‌دهد: «همانند روال متعارف اخیرا از طریق هیات رئیسه مجلس نیز برای حضور آقای صادقی پیگیری شده اما وی کماکان از قانون تمکین نمی کند.
به گفته وی، بدلیل عدم تبعیت این نماینده مجلس از رویه های جاری و متعارف، پس از چندماه حکم جلب وی صادر شد که ماموران دادستانی امشب در کمال احترام این حکم را به وی ابلاغ کردند اما وی با استنکاف مجدد از پذیرش حکم قضایی به داخل منزل رفته و از آنجا ضمن تماس با رسانه ها شروع به فضاسازی کرد.
این منبع مطلع افزود: عدم تمکین به قانون و گردنکشی در قبال نهادهای قانونی که پیگیر شکایت افراد و اشخاص هستند، برای نماینده ای که باید نماد پایبندی به قانون باشد هیچ مزیتی محسوب نمی شود و آقای صادقی نهایتا باید برای رسیدگی به شکایت شاکیان خصوصی و مدعی العموم – در قبال مسائلی که ربطی به ایفای نقش نمایندگی او نبوده – در پیشگاه قانون شود.»

در سوی دیگر بعضی خبرهای غیررسمی از حضور چند نماینده مجلس همفکر و همسو با صادقی در منزل او حکایت دارند. گفته می‌شود این اتفاق همان دیشب رخ داده و طبیعتا علت این حصجضور حمایت از صادقی بوده است.

اما در نخستین واکنش رسمی اصلاح‌طلبان امروز محمدرضا عارف اقدام به انتشار اطلاعیه کرده است. اطلاعیه رییس فراکسیون امید در سایت خبرگزاری مشرق نیز منتشر شده:
با عرض تسلیت رحلت پیامبر رحمت(ص) و سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) بدینوسیله ضمن تشکر از همراهی و احساس مسئولیت جوانان و مردم عزیز، با توجه به شرایط کشور و ضرورت پرهیز از هرگونه اقدام تحریک آمیز و هزینه ساز برای نظام، از آنجا که موضوع پیش آمده برای همکار عزیزمان جناب آقای دکتر محمود صادقی می بایست در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مورد بررسی قرار گیرد و بر اساس تشخیص هیات مزبور اقدامات بعدی انجام پذیرد، لذا همگان را دعوت به آرامش نموده و از دستگاه محترم قضایی تقاضامندیم مستندات مربوطه را مطابق تشریفات قانونی جهت تعیین تکلیف به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال نمایند که بر طبق نظر هیات مزبور، اقدامات بعدی صورت پذیرد.در پایان خود و همگان را دعوت به عمل به مر قانون می نماییم.

محمد رضا عارف
رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها