کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد
آداک خودرو

رقابت تأثیر خود را در صنعت هوایی گذاشت

کدخبر:۳۰۷۹۴دوشنبه، ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳:۴۷۳۴۳۹ بازدید

با گذشت بیش از یک سال از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در صنعت داخلی ایران به نظر می‌رسد ایرلاین‌های ایرانی توانسته‌اند خود را به خوبی با فضای ...

با گذشت بیش از یک سال از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در صنعت داخلی ایران به نظر می‌رسد ایرلاین‌های ایرانی توانسته‌اند خود را به خوبی با فضای رقابتی موجود وفق دهند و نتیجه این موضوع در ثبات نسبی به وجود آمده در بازار فروش بلیت مشهد نمایان شده است.

در طول سال‌های گذشته نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه صفر به افزایش قابل توجه تقاضا برای خرید بلیت هواپیما به سمت شهر مشهد منجر می‌شد که این امر ابتدا در طرح متنوع‌سازی نرخ بلیت و سپس در ماه‌های ابتدایی اجرای طرح آزادسازی نرخ بلیت هواپیما نتایج منفی از خود برجای گذاشت تا جایی که حتی در سال گذشته قیمت بلیت هواپیما از تهران به سمت مشهد به بیش از ۵۰۰ هزار تومان برای هر نفر رسید.

با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان هواپیمایی شرکت‌های ایرانی برای ایام پیک سفر مانند اربعین از نرخ‌های مصوب از قبل تعیین شده استفاده می‌کنند، اما در سال جاری و با وجود تقاضای بالا برای خرید بلیت مشهد رقابت در بازار، نرخ‌ها را تعیین کرده است.

پیگیری‌های ایسنا از چند آژانس فروش بلیت نشان می‌دهد که هنوز بسیاری از پروازهای چارتری به مقصد مشهد ظرفیت دارند و قیمت بلیت در آن‌ها نیز از حدود ۱۰۰ هزار تومان آغاز شده و در اوج تقاضا به ۳۰۰ هزار تومان نیز نمی‌رسد.

سامانه‌های آنلاین فروش بلیت نیز شرایطی مشابه دارند. در شرایطی که نرخ بلیت پروازهای سیستمی که البته ظرفیت آن‌ها به پایان رسیده نرخی نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان را ثبت کرده‌اند اما پروازهای چارتری قیمت‌هایی نسبتا پایین دارند و حتی رقم‌هایی در مرز ۱۰۰ هزار تومان نیز برای آن‌ها تعیین شده است. این در حالی است که در سال‌های گذشته پروازهای چارتری خود به عنوان یکی از اصلی‌ترین چالش‌های سازمان هواپیمایی مطرح شده و قیمت‌ها در این پروازها به شکل‌های عجیب افزایش می‌یافت.

در صورت تکرار تجربه سفرهای امسال به شهر مشهد در ایام پیک سفر در ماه‌ها و سال‌های آینده می‌توان اعلام کرد که طرح آزادسازی نرخ بلیت در آسمان ایران به شکلی موفقیت‌آمیز اجرایی شده و با رقابتی که بین شرکت‌ها آغاز شده است مسافران می‌توانند متناسب با شرایط و انتخاب‌های خود نسبت به چگونگی سفرشان تصمیم‌گیری کنند. هرچند هنوز سازمان هواپیمایی ریسک اجرای کامل این رقابت در ایام پرترافیک سال مانند اربعین را به عهده نگرفته است.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

ناراضی ام از اقتصاد دروغ: 1395/9/812:01:06،
93
12
بله کاملا من هم موافقیم ، فقط یکم رقابت شده رفاقت
بلیط 100 تومنی اصفهان تهران شده 220 تا 300 عالیه ، مفته

من تو کف شیب ملایم حسن جونم ،
کیانی: 1395/9/812:37:20،
53
4
الکیه علت رقابت نیست نبودن مسافره .وضع بد مردم سرمای هوا باعث کاهش قیمت مشهد شده . هتل های مشهد همه خالیند .ایا در تمام شهر ها همینطوریه یا فقط مشهد وبرای یه موقع خاص ؟
سامان: 1395/9/813:38:30،
16
24
كاربراي سايت ايرانجيب عالين
همشون فقط مخالفن
ادم ياد مسعود فراستي ميافته
محمد: 1395/9/818:31:09،
2
3
فكر كنم ميخواد گران بشه
مسعود: 1395/9/901:34:03،
7
3
عجب رقابتی!! بی وجدانها جدیدا مثل اتوبوس ها پذیرایی میکنن یه شوکولات میدن یه بسکویت و آب معدنی دوبرابرم پول بلیط میگیرن خجالتم نمیکشن...البته مسئولین خبر ندارن چون اونا رو اون جلو جلوا خوب پذیرایی میکنن..
رضا: 1395/9/812:30:42،
49
4
به به چه رقابتی. بنده تمام سفرهای خارج از کشور رو با تایلند و آذربایجان و روسیه میرم نصف قیمت ماهان.
کیانی: 1395/9/812:51:36،
34
3
ملتفت نشدی ! رقابتی که مقاله میگه پرواز داخلیه سه چار تا شرکت داخلی که همشونم یکی و دولتی هستن انحصار پرواز داخلی دارن هر کاری بتونن و زورشون برسه میکنن . تو پرواز خارجی چونکه رقیب دارن و انحصار ندارن همشون اوت هستن !
رضا: 1395/9/816:15:38،
7
2
پاسخ به کیانی:

کیانی عزیز, دقیقا متوجه شدم. واسه همین گفتم "به به چه رقابتی"

احسانی: 1395/9/812:44:22،
43
5
نویسنده یه بار حتی از نزدیک فرودگاه رد هم نشده.از گزارشش معلومه.
پویا: 1395/9/814:00:33،
14
2
خخخخخخخخخخخخخ.دقیقا
ویرو گردی: 1395/9/813:39:30،
18
2
قیمت پروازای داخلی با قیمت پرواز های بین مللی رقابت می کنه
این چه سیستم دزدیه که راه انداختن
آزاد سازی چه معنی می ده وقتی بازار انحصاری هست؟!
اینم شده جوک سال
صالح: 1395/9/813:50:30،
13
5
اصلا هم اینطور نیست. فقط زمانی که مسافر نیست وضع کمی بهتره اونم فقط برای برخی شهر ها که تعداد پرواز بیشتر و ایرلاین های متفاوتی داره، مثل اهواز. ولی برای برخی شهر ها وضعیت بدتر هم شده مثل کرمان که پروازهاش محدود و در انحصار ماهان است. خلاصه اصلا هم اینطور نیست.
احمدپور: 1395/9/815:25:46،
20
4
بابا بی خیال ،
روز جمعه پرواز نفت ساعت ۶عصر از تهران به یزد ۱۲ساعت تاخیر داشت . چه تعهدی چه خدماتی فقط فقط پول و بی حرمتی . کلا خطوط هواپیمایی رو جمع کنن مردم راحت ترن .
مملکت رو بی قانونی خورده . ما که دیگه خسته شدیم .
عليرضا: 1395/9/815:55:12،
15
3
اما براي مسير كرمان مسير هواي فقط اختصاص به شركت ماهان دارد و قيمت بليط براي يك ساعت و ده دقيقه ٢٧٨٠٠٠تومان در حالي كه همين مسافت پروازي و بيشتر با همين هواپيمايي ١٢٠٠٠٠تومان و وقتي اعتراض ميكنيم اقاي مرعشي موسس هواپيمايي ماهان كه خودش كرماني هست ميگويد همين كه هست ناراحتين پرواز و برميداريم!!!!!!!
واجازه به هيچ ايرلاين ديگر هم نميدهند كه در اين خط پروازي فعاليت كند
اين هم از فوايد شناور سازي براي ما كرمانيها!!!!!
نسیم: 1395/9/817:31:57،
12
3
یادش بخیر تا پارسال بلیط تبریز-تهران 102 تومن بود. ولی الان تا 281 تومن هم بلیط هست اسمشو گذاشتن بیزینس کلاس ! آخه یکی نیس بگه تو هواپیماهای داغونه ایرلاین های ایرانی بیزینس کلاس چه تفاوتی با بقیه داره؟
یعنی قشنگ دارن گرونی رو به عناوین مختلف تو پاچه ملت فهیم و همیشه در صحنه قالب میکنن

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا