کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران به منشور جهانی انرژی پیوست


کد خبر : ۳۰۷۰۵شنبه، ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۲۸۶۳۸ بازدید

در سفر وزیر نیرو به ژاپن، سند الحاق ایران منشور جهانی انرژی توسط حمید چیت‌چیان امضا شد و ایران به طور رسمی به جمع کشورهای عضو در ...

در سفر وزیر نیرو به ژاپن، سند الحاق ایران منشور جهانی انرژی توسط "حمید چیت‌چیان" امضا شد و ایران به طور رسمی به جمع کشورهای عضو در منشور جهانی انرژی پیوست.

در آیین امضای این سند که عصر دیروز (جمعه پنجم آذرماه) در پیش‌افتتاحیه اجلاس بیست و هفتم این منشور با حضور راسناک، دبیرکل منشور جهانی انرژی، "فومیو کیشیدا" وزیر امور خارجه ژاپن و نمایندگان کشورهای عضو در منشور جهانی انرژی برگزار شد، وزیر نیرو سند نهایی کنفرانس وزارتی «لاهه2» در زمینه منشور بین‌المللی انرژی را امضا کرد.

هدف عمده منشور بین‌المللی انرژی، انعکاس بهتر واقعیت‌های جدید بخش انرژی به خصوص رشد انرژی در کشورهای در حال توسعه و همکاری کشورهای شرکت کننده جهت توسعه و ایجاد ظرفیت‌های جدید، و همچنین مقابله با چالش‌های مشترک در بخش انرژی ذکر شده است.

کنفرانس وزارتی «لاهه 2» درخصوص منشور بین المللی انرژی در سال 2015 در لاهه برگزار شد تا منشور بین‌المللی انرژی را به عنوان منشور به روز شده انرژی اروپا تصویب نماید. در کنفرانس، نمایندگان بلند پایة کشورهای امضاکننده منشور انرژی اروپا در سال 1991 و همچنین نمایندگان بلندپایه دولت های پیوسته به منشور، منشور بین‌المللی انرژی را امضا نموده یا موافقت خود را با آن اعلام کردند.

علاوه بر ایران، امروز کشورهای دیگری از همچون عراق و کامبوج، گواتمالا، اتحادیه کشورهای مرکزی آفریقا نیز این سند را امروز امضا کردند.

در حاشیه این دیدار وزیر نیرو، پیام رییس‌جمهوری اسلامی ایران برای دعوت شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن را برای سفر به تهران به "فومیو کیشیدا" وزیر امور خارجه ژاپن ابلاغ کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها