کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

پژو پارس TU5 بخریم یا سمند سورن ELX با موتور EF7؟

کدخبر:۳۰۶۸۶جمعه، ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴:۳۳۴۵۰۶۷ بازدید

چند وقتی است که قصد خرید خودرویی با قیمتی در حدود 40 میلیون تومان دارم. در ابتدا خودروهای دست‌دوم را از لیست انتخاب‌هایم حذف کردم چراکه ...

پدال- چند وقتی است که قصد خرید خودرویی با قیمتی در حدود 40 میلیون تومان دارم. در ابتدا خودروهای دست‌دوم را از لیست انتخاب‌هایم حذف کردم چراکه نمونه‌های صفرکیلومتر را ترجیح می‌دهم. همچنین ازآنجایی‌که به‌هیچ‌عنوان تمایل و علاقه‌ای به خرید خودروهای چینی ندارم، انتخاب‌هایم محدود به محصولات داخلی آن‌هم ساخته‌های ایران‌خودرو شد. در بین محصولات این شرکت دو خودرویی که از سر اجبار توجهم را جلب کرده‌اند، پژو پارس LX با موتور TU5 و سورن ELX با موتور EF7 هستند. البته دراین‌ بین نیم‌نگاهی هم به پژو 206 صندوقدار V8 داشته‌ام؛ بنابراین در سایت‌ها و مجلات گوناگون خودرویی بررسی‌های فراوانی پیرامون این دو خودرو انجام داده و از مالکین آن‌ها نیز بسیار پرس‌وجو کرده‌ام.

بنابراین هرچند هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته‌ام، اما با توجه به بررسی‌هایی که طی چند ماه گذشته انجام داده‌ام، تقریباً اطلاعات کاملی از مزایا و معایب پارس LX و سورن ELX کسب نموده‌ام. به همین دلیل تصمیم گرفتم مقایسه‌ای میان این دو خودرو انجام دهم تا هم اطلاعات خود را در اختیار دیگران قرار داده باشم و هم از تجربیات و پیشنهادات مخاطبین عزیز بهره‌مند گردم. ذکر این نکته ضروری است که شخصاً هیچ تعصبی نسبت به هیچ بک از این دو خودرو نداشته و صرفاً به‌عنوان یک خریدار به آن‌ها نگاه می‌کنم؛ بنابراین سعی کرده هم تا حد امکان مقایسهٔ عادلانه‌ای بین سورن و پارس انجام دهم.

پژو پارس TU5 بخریم یا سمند سورن ELX با موتور EF7؟


طراحی خارجی

در مورد طراحی خارجی این دو خودرو حرف زیادی نمی‌توان زد چراکه سال‌ها است در خیابان‌های کشور حضورداشته و همه چندین و چند بار آن‌ها را دیده‌اند. خصوصاً پژو پارس که نزدیک به 17 سال است با همین طراحی ظاهری در حال تولید است. بااین‌حال بحث برتری طراحی میان پارس و سورن بحثی کاملاً سلیقه‌ای است چراکه برخی پارس و برخی سورن را می‌پسندند. ولی سورن به لطف طراحی جدیدتر، تقاضای کمتر و حضور کمتر در خیابان‌ها، کمتر از پارس تکراری شده است. بعلاوه سورن فیس‌لیفتی از سمند LX است که هرچند هماهنگی طراحی LX در آن دیده نمی‌شود اما چهره‌ای بروزتر و مدرن‌تری را به نمایش می‌گذارد. در سوی دیگر پارس قرار دارد که هرچند کاملاً پیر و تکراری شده است اما همچنان جذابیت خود در بازار را حفظ نموده و تقاضای بالایی دارد. ولی در کل سورن با فرم سپرهای یکپارچه با بدنه، چراغ‌های عقب LED و زه‌های جانبی همرنگ بدنه، طراحی بروزتری نسبت به پارس دارد هرچند که پارس نیز طراحی هماهنگ‌تری دارد.

پژو پارس TU5 بخریم یا سمند سورن ELX با موتور EF7؟

 



طراحی داخلی

سورن به‌عنوان فیس‌لیفتی از سمند LX در سال 1385 معرفی شد و هرچند در بیرون تفاوت‌های زیادی با LX داشت اما در داخل از داشبورد و تریمی کاملاً مشابه سمند استفاده می‌کرد؛ اما چندی بعد ایران‌خودرو دست‌به‌کار شده و داشبورد کاملاً جدیدی را برای سورن ارائه کرد که انصافاً در مقایسه با تولیدات داخلی، طراحی زیبا و هماهنگی دارد. سورن با داشبورد جدید با نام سورن ELX عرضه شد اما در سال 1392 نمونهٔ جدیدی از آن با نام سورن ELX سال یا کلاس 11 ارائه شد که در داشبورد تغییراتی داشته و مجهز به دکمه‌های کنترلی روی فرمان شده بود.
 

پژو پارس TU5 بخریم یا سمند سورن ELX با موتور EF7؟

ایران‌خودرو همچنین برای پارس هم به دلیل کهنگی طراحی داخلی، داشبورد جدیدی ارائه کرد که هرچند نسبت به قبل طراحی بهتری دارد اما کیفیت متریال داخلی آن بسیار افت کرده است. بااین‌حال پارس LX به دلیل تریم کرم‌رنگ داخلی، لوکس‌تر و زیباتر از سورن ELX سال با تریم مشکی‌رنگ به نظر می‌رسد ولی ازلحاظ کیفیت داخلی به‌وضوح سورن یک سر و گردن بالاتر از پارس قرار می‌گیرد چراکه جنس داشبورد پارس از پلاستیک خشک بوده که کاملاً بی‌کیفیت است درحالی‌که سورن از این لحاظ وضعیت بهتری دارد.
 

پژو پارس TU5 بخریم یا سمند سورن ELX با موتور EF7؟


تجهیزات

هر دو خودروی موردنظر ما از محصولات به‌اصطلاح لوکس و رده‌بالای ایران‌خودرو بشمار می‌روند و به همین دلیل در رنج قیمتی خود تجهیزات نسبتاً مناسبی را ارائه می‌کنند. از تجهیزات مشترک هر دو خودرو می‌توان به ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ با ABS و EBD، دو ایربگ، فرمان هیدرولیک با غربیلک مجهز به دکمه‌های کنترلی، تهویه اتوماتیک، آینه‌های جانبی برقی و تا شونده اتوماتیک، شیشه‌های برقی هر چهاردر، سنسور دنده‌عقب، رینگ‌اسپرت آلومینیومی و تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو اشاره کرد درحالی‌که سورن با گرم‌کن آینه‌های جانبی، دسترسی از داخل خودرو به صندوق بار، پاور ویندوز، تنظیم زاویهٔ نور چراغ‌های جلو و کیفیت بهتر سیستم صوتی بالاتر از پارس قرار می‌گیرد.
 

پیشرانه

پارس موردنظر من از نوع LX یعنی مجهز به پیشرانهٔ TU5 متعلق به پژو 206 تیپ 5 است. موتوری با 1600 سی‌سی حجم، 108 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور. در سوی دیگر سورن نیز این اواخر فقط با موتور به‌اصطلاح ملی EF7 عرضه می‌شود؛ یعنی موتوری که دیدگاه‌های مثبت و منفی کاملاً متضادی نسبت به آن وجود دارد. درهرحال EF7 پیشرانه‌ای با 1700 سی‌سی حجم است که با تجهیز به سیستم زمان‌بندی متغیر باز و بسته کردن سوپاپ‌ها، 114 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که هرچند نسبت به موتورهای روز دنیا بازدهی پایینی دارد اما با توجه به پیشرانه‌های محصولات داخلی می‌توان خروجی موتور EF7 را نسبتاً معقول و مناسب دانست. البته ایران‌خودرو به‌تازگی نسخهٔ توربوی سورن را هم عرضه کرده که 150 اسب بخار قدرت دارد.

پژو پارس TU5 بخریم یا سمند سورن ELX با موتور EF7؟
 

رانندگی

بر روی کاغذ سورن با 6 اسب بخار قدرت بیشتر و 13 نیوتن متر گشتاور بیشتر برتر از پارس به نظر می‌رسد اما از یک‌سو اضافه‌وزن 72 کیلوگرمی سورن نسبت به پارس و از یک‌سو مشکل گاز نخوردن و یا به‌اصطلاح کُپ کردن در دنده‌های یک و دو موجب می‌شود که پارس علیرغم توان کمتر در شتاب اولیه برتر میدان باشد؛ اما مشکل پارس عدم همخوانی موتور و بدنه است یعنی هرچند موتور TU5 مصرف سوخت کمتری از موتور قبلی XU7 دارد اما برای هیکل سنگین پارس ضعیف بوده و کشش موتور قبلی را ندارد بنابراین در سربالایی‌ها خصوصاً هنگام پُر بودن سرنشینان کاملاً کم آورده و نیاز به معکوس پیدا می‌کند. این در حالی است که سورن در شتاب ثانویه بر پارس برتری داشته و حتی با دنده 5 هم شیب‌ها را طی می‌کند. به همین دلیل شتاب صفرتاصد سورن 12 ثانیه است درحالی‌که پارس در دنده‌های 3 به بعد با افت توان مواجه شده و برای رسیدن به صد کیلومتر در ساعت به 13.2 ثانیه زمان احتیاج دارد.

پژو پارس TU5 بخریم یا سمند سورن ELX با موتور EF7؟

هندلینگ و راحتی دو خودرو تقریباً در یک سطح است اما سورن به دلیل وزن سنگین‌تر و کشش بیشتر، برای جاده‌های برون‌شهری مناسب‌تر است درحالی‌که پارس در شهرها چابک‌تر عمل می‌کند. در بحث ترمز گیری هم برتری با سورن است و عملکرد بهتری دارد درحالی‌که هنگام حرکت با دور موتور بالاتر از 3000 rpm صدای موتور TU5 پارس بیشتر از سورن به داخل کابین می‌آید؛ اما در بحث مصرف سوخت طبق اعلام ایران‌خودرو، پژو پارس LX به‌صورت ترکیبی 7.5 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند که بهتر از مصرف 8.1 لیتری سورن ELX است.

نتیجه

پس از بیان موارد بالا با توجه به حدود 600 هزار تومان قیمت کمتر سورن و تجهیزات بیشتر، کیفیت بالاتر و قدرت بیشتر آن می‌توان سورن ELX کلاس 11 را پیروز این رقابت دانست اما تقاضای بازار کاملاً برعکس است به‌گونه‌ای که پارس و خصوصاً مدل LX فروش بسیار بیشتری نسبت به سورن دارد. از سوی دیگر سورن در بخش بازار دست‌دوم هم مغلوب پارس شده و دیرتر و با افت قیمت بیشتری فروش می‌رود؛ بنابراین در کل می‌توان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که اگر اصطلاحاً تو بورس بودن، طراحی داخلی زیباتر و تا حدودی مصرف کمتر مدنظر باشد پارس LX انتخاب بهتری است اما اگر تجهیزات بیشتر، کیفیت بالاتر و شتاب و کشش را مهم بدانیم قطعاً سورن ELX EF7 پیروز میدان است.

البته همین فروش پایین‌تر سورن نیز می‌تواند برای برخی افراد نقطهٔ مثبتی باشد چراکه مشابه آن کمتر در خیابان‌ها دیده شده، دیرتر تکراری می‌شود و از همه مهم‌تر نسخهٔ وانت آن هنوز ساخته نشده است (آریسان)! با‌این‌وجود در کل هیچ‌یک از این دو خودرو را با توجه به پیشرفت‌های صنعت خودروسازی مدرن جهانی نمی‌توان گزینه‌های ایده آلی دانست اما در این بازار انحصاری داخلی چاره‌ای جز خرید این چهارچرخه‌های وطنی وجود ندارد و در غیر این صورت باید سراغ نمونه‌های چینی رفت که شخصاً علاقه‌ای به آن‌ها ندارم.

مشخصات فنی

  سورن ELX سال پژو پارس LX
موتور 1700 سی‌سی EF7 1600 سی‌سی TU5
قدرت 114 اسب بخار 108 اسب بخار
گشتاور 155 نیوتن متر 142 نیوتن متر
تعداد سوپاپ 16 16
گیربکس 5 سرعته دستی 5 سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
شتاب صفر تا صد 12 ثانیه 13.2 ثانیه
حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت 190 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت 8.1 لیتر (ترکیبی) 7.5 لیتر (ترکیبی)
طول/عرض/ارتفاع 4.53/1.72/1.46 متر 4.50/1.70/1.41 متر
وزن 1257 کیلوگرم 1185 کیلوگرم
حجم باک 66 لیتر 70 لیتر
حجم صندوق بار 500 لیتر 470 لیتر
قیمت کارخانه 36,900,000 تومان 37,500,000 تومان
بلیط هواپیما



دیدگاه ها

هموطن: 1395/9/521:12:10،
134
391
به نظر من برو ۴۰تومان بده یه مزدا ۳۲۳ بخر هنوز شرف داره به صفر کیلومتر هر دوی این ماشینا
سام: 1395/9/521:27:29،
238
575
پارس tu5 ++++++
سمند ef7 ______
کوکی: 1395/9/521:39:42،
120
229
همش آشغاله.۴۰ تومنت رو ۱۰ تومن دیگه بزار روش یه مزدا۳ تر و تمیز بخر یه عمر راحت باش.همون دنده اتوماتش و قیافش و ۶ تا ایربگش و استهلاک کمش به هزار تا پارس و مارس و ای اف می اف میرزه.
واقعیت: 1395/9/521:55:11،
94
103
اینجا اکثرا دلالن میخوان دست زیاد نشه.
پارس فروش و تعمیرکار و لوازمش و نگهداریش ارزونتر و راحتتره.
رفیقم lxداشت.میگفت تنبله.دنبال 207بود.الانم با سورنش داداش شده!(فروش نمیره).
حاجی گرینف: 1395/9/522:08:40،
156
32
323 خوبه اما باز هم فرق آنچنانی نداره در بهترین حالت مدل 86 که نه سال کار کرده! پس خودروی صفر دردسر و اصطحلاک کمتری دارد.
پاسخ به هموطن: 1395/9/522:12:57،
187
38
مزدا ٣٢٣ ادم بخره بايد سه چهار تا كليه اضافه داشته باشه بفروشه خرج مزدا بكنه
سمند سوار: 1395/9/523:05:25،
286
71
دوستانم
سمند اي اف سون يك ماهه خويدم
٥٠٠٠ تا كار كرده
يه بار مسافت ١٥٠٠ كيلومتري
يه بار ٥٠٠ كيلومتري رفتم

باور كنيد آخ نگفته
تو گردنه حيران با دنده ٤ راحت راحت ميومدم
مثل گرگ ميرفت فقط ميگفت گاز بده

عاليه
از انتخابم راضيم
اول ميخواستم پرشيا بگيرم
کوکی: 1395/9/523:17:50،
47
121
پاسخ به حاجی و دوستش:
احیانا شما مزدا ۳۲۳ داشتید که همچین حرفی میزنید؟کل عالم و آدم دارن میگن مزدا۳۲۳ یا مزدا۳ فرقی نداره اصلا موتور و گیربکسش تا ۲۰ سال آخ نمیگه به شرطی که تصادف نکنی.باز شما میگی کلیه باید بفروشی؟ دوست عزیز صد در صد میگم که شما تا الان اصلا مزدا نداشتی که همچین حرفی میزنی.مزدا۳۲۳ حتی همون مدل ۸۰ و ۸۱ استهلاکش یک صدم ماشین های صفر داخلی هم نیست.که یا دنده عقب نداره یا اینکه اگه همه چی مثلا سالم بهت تحویل بدن با اولین بار جوش آوردن تو تابستون تو یه ترافیک سنگین که اصلا هم دور از انتظار هم نیست واسه ای اف سون که کارت با کرم الکاتبینه واسه تی یو فایو هم حداقل حداقل ۱ پیاده ای.مزدای ۸۰ و ۸۱ تا الان اگه درست کار زده شده باشه امکان نداره موتورش آچار خورده باشه.
سالار : 1395/9/601:05:11،
135
28
اگر تعصبی که برخی از پرشیاسوارهای ما روی خودروشون دارن، روی حیف و میل بیت المال در فیش های نجومی حقوق مدیران دولتی داشتن الآن تک تک اون مدیران پای چوبه ی دار بودن!!!
من: 1395/9/602:17:32،
66
77
قبلش سمند اف سون داشتم الان پارس

پارس
دید بهتر در بخش ستون جلو استهلاک کمتر نسبت به سمند بخصوص موتور

ایستایی بدنه بهتر از سمند طی زمان
سمند
سرعت بیشتر بدنه بظاهر محکم تر
...: 1395/9/608:52:58،
88
30
من خودم سورن دارم از 93 تا الان اونموقع كلاس 11 نبود و سفارشي توليد ميشد ولي شانس من شش ماه بعد شد جزو سبد محصولات!!!! بهرحال من هم همين دوراهي نويسنده رو هزار بار رفتم و برگشتم و در نهايت سورن كلاس 7 رو خريدم. از زمان خريد به دلايل زيادي رفتم نمايندگي اما هيچكدوم براي موتور نبود همه مربوط به تجهزات رفاهي و بكبار هم بخاطر بلبرينگ چرخ تا همين لحظه هنوز خودرو در گاررانتي هست و براي اونا پولي پرداخت نكردم اما وقتم رو تا دلتون بخواد هزينه كردم. اينكه از اين لحظه به بعد چي ميشه نميدونم ولي با اين ماشين نه يكبار كه چندين بار تا 15 ساعت مدوام رانندگي كردم هربار 1100 كيلومتر و در هيچ گردنه اي و سربالايي كم نياورده. هرچي هست از چيني ها بهتره فقط همين وگرنه دست دو خريدن هم مزاياي خودش رو داره
k: 1395/9/609:01:23،
75
39
ماه پیش با دوستم رفتم یکی از نمایندگی های ایرانخودرو کار داشت. وقتی وارد قسمت تعمیرات شدیم دقیقا 14 تا پژو پارس و رانا و 206 همگی با موتور tu5 اونجا بود واسه تعمیر. مسئول اون قسمت آشنا بود و میگفت پارس tu5 خرابیش خیلی بالاعه
در صورتی که وقتی نگاه کردم فقط 4 تا سمند اونجا دیدم که نیاز به تعمیر داشتن.
چون دانشگاهم تو یه شهر دیگست هم با سمند خودم هم سورن رفیقم هم با پارس یکی دیگه از دوستان که میریم واقعا سورن و سمند سرتر هستن تو جاده مخصوصا موتور ef7
آژانس املاکی: 1395/9/609:01:24،
77
64
ال لگن به هر دو میارزه.
آرش: 1395/9/610:39:35،
26
43
5000کیل.متر رفتی اقای سمند سوار نه 50000 نه 500000 هزار
راز: 1395/9/610:40:00،
37
73
جفتشون اشغالن یا ال 90 بگیرید یا اگه تی یو فایو میخواید خود 206 بگیرید
Ghachaghchi: 1395/9/613:47:41،
22
43
یه پارس ای ال ایکس کم کار پیدا کنین این اشغالا چین
رضا: 1395/9/615:42:04،
88
30
پارس واسه دلال ها خوبه سورن واسه مصرف کننده
مهدی: 1395/9/615:48:48،
37
79
از طذز نوشته یارو قشنگ تابلو بود که فقط از روی امار داره ماشینو انتخاب میکنه دلیلم
1- شتاب tu5 از ef7 وسال بیشتره اما کشش سال از بقیه بیشتره و شتاب tu5 از ef7 بیشتره
2-سورن 120 کیلو سنگینتره آمار ایرانخودرو تو سایتش اشتباهه
4- سورن بخری اول وآخرش صاحابش خودتی
5- خداییش سورن قشنگتره یا پارس مردونه کدوم خشگلتره نویسنده حرف مفت زده
6-کیفیت موتور tu5 کجا ef7 کجا
7- این ماشینا 4 ساله تو بازارن و مردم خرین و تجربه کردن که پارس tu5 از همه بهتره بحث رو بورس بودن مال شش ماهه اول ورود ماشینه نه بعد 4 سال
مهدی: 1395/9/615:50:15،
28
34
حث رو بورس بودن مربوط میشه به شش ماه اول ورود خودرو به بازار نه بعد 4 سال
پس معلوم میشه که پارس خیلی بهتر بوده که مردم رفتن سمتش
لطفا مقاله سفارش اینخودرو ننویسین تابلو که ایرانخودرو درخواست داده
حمید: 1395/9/615:59:17،
33
52
دقت کردین هر ماشینی رو که میخان مقایسه کنن با پارس lx مقایسه میکنن
ال نود با پارس ال ایکس
سورن با ال ایکس
دنا با ال ایکس
اما ال ایکس فقط با دنا و ساندرو استپ وی مقایسه میشه نه با این آت و آشغالا
پارسي: 1395/9/618:32:33،
38
83
يارس= سالار
وسلام حالا اگه سورن نميدونم شورن و... بهتر باشن قيافه پارس واسه آدماي سالاره
سالارا پرچما بالا
سهیل: 1395/9/620:45:51،
30
49
اون آقایونی که میگن پارس tu5 تو سربالایی کم میاره سخت در اشتباه هستند یک دست شمع خوب بندازی روش تو سربالایی نزاری دور موتورت پایین 3500 بیاد هیچ وقت احساس کمبود شتاب و معکوس کشیدن نمی کنی حتی با 4سرنشین و صندوق پر.
ولی خب بالاخره ماشین ایران خودرو هزارتا مشکل داره ولی برای من هیچ کدومش مربوط به موترش نمیشد و فقط مربوط به تجهیزات رفاهی ماشین (فندک-چراغ راهنمای بغل)میشد.
درضمن قصد جسارت به هیچ عزیزی نداشتم.
این مطلب آقا امیر گذاشته بودن دیدم خوب گفته
df: 1395/9/622:31:37،
35
31
همه ماشين ها محاسن و معايب خودش رو داره
بايد شرايط خودت رو نگاه كني
كلا موتور tu5 نسبت به ef7 كم دردسر تره
نظر شخصي من اينه كه ٢٠٦ و ال نود گزينه هاي بهتري هستن
نتورکر: 1395/9/521:14:01،
132
27
بلخره نویسنده کدوم رو انتخاب کرد
فک کنم سورن رو انتخاب کرد
سهیل: 1395/9/609:37:58،
56
40
هیچکدوم، بهترین انتخاب اینه که 3 تا 5 تومن بزاره روش یه دنا بگیره یا اگه بتونه با قیافه ساندرو کنار بیاد یه ساندروی دستی بگیره
حتی تو همون رنج ال90 و یا 206 صندوق دار گزینه های بهتری هستن
رضا: 1396/2/1502:30:36،
4
4
بابا این خودش به سفارش ایران خودرو اینارو گفته.قشنگ معلومه کارشناسی شدس.به هرحال فقط سورن
@Rahman_h30: 1395/9/521:15:07،
114
34
حیف پول
007: 1395/9/523:21:33،
80
22
یکی از یکی بدتر حیف که مسولان زندگی را به ملت ما حرام کردن
ماشين زده !!!: 1395/9/1022:38:13،
26
23
يك TU5 پارس دارم ميفروشمش .... تيو جاده يك پيكان ازم سبقت گرفت من من از خجالت آب شدم با همه اون ضربه گيرهاي پلاستيكي (نو) كه روي ماشين بود ...




يك پژو 2000 قديمي شرف داره به پارس TU5 اصلا راه نمي ره تاره توي راه شيشه هاي بغل پايين اومد بالا نرفت يخ كرديم از سرما آخرش ماشين شب چسبوندم كنار ديوار و چادر كشيدم روش تا ماشين صفر شب نبرند . جالبه صبح بيدار شدم ماشين ببرم درست كنند شيشه ها بالا رفت ؟!!!
خخخخخ: 1395/9/521:15:28،
147
325
با وجودیکه هردوشون آشغالن , لطفا نظر بدید
پارس+
سورن-
امیر: 1395/9/523:12:40،
101
29
سمند نرمتره .برا جاده بهتره.کمکاش گازیه.دزد نمیبره کد میخوره.داشپورتش به نظرم بهتره.صندلیهاش راحت تره .ولی
یکم خرجش بالاتره.مصرف بنزینش بیشتره.شتاب اولیش کمتره ولی تو دور بهتره .خرج بدنش یکم بیشتره.سقفو ستوناش زودتر صدا میفته .در کل من بودم سمندو برمیداشتم .
کاوه: 1395/9/609:34:37،
57
24
من یکساله که سورن کلاس 11 خریدم تا الان 23000 تا کار کرده. بیش از 200 هزار کیلومتر با سایر محصولات ایران خودرو رانندگی کردم. سورن از اونها خیلی بهتره بخصوص تهویه مطبوع اتوماتیک و ترمزهای چهار چرخ دیسک
محمد: 1395/9/521:17:01،
119
30
خیلی فرق نمیکنه.وقتی انتخاب بین آشغال و آشغال تر باشه.
امید : 1395/9/521:17:08،
113
47
هیچکدام
تحریم تا سقوط کامل دو انحصار گر خودرو
علی: 1395/9/521:23:01،
48
192
با اینکه سمند سورن رو واسه خریدن تبلیغ کردی
ولی تمام خانواده سمند بهترین و با قدر ترین موتور دنیا رو هم روی اون بذارم و با تمام امکانات ی ایراد مهم داره که شامل سمند روسنایی سورن و دنا میشه اون هم شامل
1ایراد تو بدنه هستش که میدان دید خیلی کمی داره
2 ضریب واژگونیش خیلی بالاست
3هوار رو خوب برش نمیده و تو سرعت بالای 110 کیلومتر بر ساعت کاملا مشخصه که هوا رو نمیبره و صدا رو میده داخل و عقب خودرو بالا میاد
سالار : 1395/9/521:35:03،
138
45
معلومه که سمند سوار نشدی!!!
نمیخوام از سمند دفاع کنم
ولی خانواده سمند بدلیل شاسی پهن تر و وزن بیشتر در سرعتهای بالا سواری بسیار بهتری نسبت به خانواده پژو 405 من جمله پرشیا دارن، ضمن این که موتورشون بدلیل سیستم cvvt مصرف بسیار کمتری نسبت به موتور ضعیفتر tu5 داره...
من با توجه به شرایط فعلی کشور سمند lx-ef7 رو بهترین گزینه موجود میدونم و پول بیشتری برای هیچ خودرویی فعلا خرح نمیکنم...
از سال 93 تقریبا موتورهای ef7 بسیار کیفیت بهتری پیدا کردند...
یا حق
کوکی: 1395/9/522:30:03،
117
37
علی آقا این قسمت "بُرِش هوا" رو بیشتر توضیح بدید و اینکه چطور متوجه شدید عقب ماشین سمند میاد بالا!
بیزحمت از پرشیای هوابُرِش هم بیشتر بگید و اینکه چطوری هوا رو میبره!
امان از دست این پرشیا سوارها!
علی: 1395/9/523:15:41،
84
33
سمند بهتره دوست من.کل این اتو اشغالا ایرانی داشتم به جرات میگم سمند ال ایکس از پژو مژوها بهتره
...: 1395/9/523:56:32،
54
22
کلا همین جوری اومدی فقط بگی پرشیا خوبه دیگه.بابا ی ذره مطالعه کنید.نمیکنید هم از اینو اون بپرسید.نمیپرسید هم حداقل اظهارنظر نکنید الکی
رامین: 1395/9/611:28:17،
40
20
یعنی این ضریب واژگونی و برش هوات منو کشته .
معلومه که آدم با سواتی هستی . مخصوصا در زمینه خودرو
هوبور: 1395/9/617:17:50،
33
18
علی آقا در خصوص برش هوا ، نظر شما رو در خصوص سوناتا می خواستم بدونم . آیا این خودرو هوا را بخوبی برش می دهد ؟ و آیا عقب خودرو بالا می آید ؟ ممنونم
amin: 1395/9/521:27:33،
131
34
با یه تومن بیشتر مدل توربو شو میشه خرید که کلا پارس و tu5 با قدرت قورت میده
M.d: 1395/9/521:28:56،
127
41
بلاخره یه مقایسه عادلانه بین این دو ماشین خوندم!!!
من به شخصه هر دو این ماشین ها پارس و سورن هردو مدل 94 را داشتم و با اختلاف کیفیت و قدرت سورن بهتره.اما پارس سوار ها متاسفانه متعصبانه عیب های ماشینو نمی بینند و پارسو بهترین ماشین دنیا می دونن.سورن هم عیب هایی داره که شاید با برطرف کردنش ماشین خیلی خوبی می شد و به ماشین های خارجی نزدیک می شد.
محمد: 1395/9/522:17:27،
38
68
دو تا آشغال بی مصرف که هیچ تعریفی ندارند.
موتور پر استهلاک، گیربکس ضعیف، ترمز فاجعه، صدای زیاد داخل کابین و دهها ایراد بزرگ دیگر. اگر قبول ندارید یک ماشین کوچک مانند مازدا ۲، کیا پیکانتو یا میتسوبیشی میراژ را سوار شوید متوجه خواهید شد تازه اینها هیچکدام ماشینهای مناسبی نیستند.
علیرضا: 1395/9/521:34:32،
55
110
فقط پارس ال ایکس
مهرداد: 1395/9/521:35:19،
82
27
به نظر من با این پول میشه سورن توربورو خرید که بهتر از این دوتاس
sina: 1395/9/614:05:42،
21
28
درسته قدرت توربو بیشتره ولی به نظرم به دردسرهای توربو نمیارزه!!!!
شاهین: 1395/9/521:35:55،
29
74
ماشین کهنه و مستهلک رو گزینه خوبی ندونسته یعنی یه چیزایی از منطق میدونه
ولی خدایش گزینه های ایرانی کیفیت بهتری از چینی دارند ؟
برلیانس ها که شریک تجاری بی ام و هستن هم کم استهلاک ترن هم سواری بهتری دارند و هم طراحی بروز برای چی با برچسب چینی بودن این محصولات رو ندید بگیریم سمند و پارس بخریم؟
من یکساله برلیانس سوارم بی مشکل و بی دردسر با سواری بسیار راحت مگه دیوانم برم سورن بخرم که یه چشم به امپر ابش باشه مبادا واشر سرسیلندر بسوزونه یا پارس بخرم توی شهر صدی 14 بسوزونه ؟
دوران کلی گویی تموم شده
کلی برند چینی داریم ولی توشون خوب هم داریم
همین برلیانس ها به صدتا سورن و پارس و دنا می ارزه
مردم: 1395/9/523:59:21،
47
19
در کل با شما موافقم و نمیشه گفت که خودروی چینی همه بده چون مورد خوب هم زیاد داریم اما قطعا برلیانس جزو خودروهای خوب چینی قرار نمیگیره دوست من
علی: 1395/9/521:42:13،
77
35
من عاشقع ماکسیما هستم و روزی 18 ساعت کار میکنم حتی روزای تعطیل و به امید خدا تا یک ساله آینده یکیشو میخرم اونم مدله 2017 البته تو منطقه آزاد
رضا: 1395/9/521:52:30،
82
28
سلام
من یساله و نیمه سورن کلاس 11 دارم
قبل خرید بین پارس و سورن شک داشتم.
سورن عیب هایی داره ولی از پارس سرتره شک نکنید
مدل توربوش میگن زیاد گرم میکنه . امیدوارم روزی برسه همه ماشین روز دنیا زیر پامون باشه
Amir : 1395/9/521:54:17،
47
22
همشون از یک جنس هستند ماشینی که از همون اول باید بری تعمیرگاه!
m_d: 1395/9/521:54:55،
30
30
من فکر میکنم خرید خودرویی که دارن به یک چهارم قیمت به کشورهای دیگه میفروشن اصلا کار درستی نیست چون اگر اینقدر ارزش داشت به سایر کشورها با قیمت 9 میلیون فروخته نمیش
بهنام: 1395/9/521:55:04،
81
31
من ٤ سال سمند اي اف سون داشتم راضي بودم فروختم پارس صفرگرفتم فقط چندماه تونستم تحمل كنم فروختم .البته معمولي بود .سورن صفرگرفتم ولي انصافا نسبت به پارس خيلي بهتره
بردیا: 1395/9/521:57:16،
27
27
سلام،بنظرمن نزدیک ایران خودرو نرو ،من یک ماهه تحویل فوری نوشتم هنوز خبری نیست
جک احساساتی: 1395/9/522:20:18،
28
105
فقط اچ سی کراس حرف اول وآخررومیزنه وسلام
مهرداد: 1395/9/613:11:41،
19
34
درسته میگن.گیربکسش با تویوتا کرولا یکی هست
محمد: 1395/9/522:22:57،
34
77
سلام من هردوتا را داشتم الآن لیفان 620 خریدم تازه فهمیدم چند سال چه آشغالهایی سوار میشدم
درسته لیفان چینی ولی تا باهاش رانندگی نکردی نمیشه قضاوت کرد
اگه باهاش رانندگی کنی مطمئنا نظرت عوض میشه
کوکی: 1395/9/601:06:26،
61
27
با لیفانت خوش باش...
اما برای فروش ماشینت مجبوری به این وانتی هایی که ضایعات آهن پاره میخرن مراجعه کنی...
رامین: 1395/9/611:42:05،
25
20
لیفان فقط موتورش قدرت بیشتری داره و البته سر دو سال هم شروع به خرابی می کنه .
از نظر هندلینگ شک نکنید بسیار ضعیف هست و سمند و پژو کاملا برتری دارن به لیفان .
من لیفان ندارم ولی دوستام دارن و حداقل هزار کیلومتر باهاش رانندگی کردم و کاملا بر اساس تجربه شخصیم میگم .
در ضمن به خاطر سانروف سقف داخلیش ارتفاعش پایینه و اگه کمی قد بلند باشید سرتون به سقف می سابه .
صندلی هاش هم کوچیک و زیاد راحت نیستن .
امکاناتش خوبه .
کشش و شتابش هم خیلی بهتر از پژو و سمنده .
دید عقبش کمه ولی با دوربین جبران میشه .
جلو بندی قرص و محکمی هم داره .
غضنفر: 1395/9/522:40:48،
27
66
انتخاب برتر بازار :
پارس ماشین 40 تومنی
پراید ماشین 20 تومنی
پارس: 1395/9/601:22:45،
21
29
۲۰
عالی فرمودید
علی: 1395/9/522:51:39،
37
67
با اینکه به نظر من در مورد بدنه سمنداکثر بچه ها منفی دادن ولی اینو به جد میگم تو سرعت بالا بدنه پپژو به زمین میچسبه اما سمند نه
سینا: 1395/9/522:56:04،
48
25
با توجه که توضیح خوبی نسبت به این دو ماشین داد دیگه نیازی نیست که دوستان توضیح اضافه بدن چون این حرفا عین واقعیتن خود من با هر دو تای این ماشین تجربیاتی رو دارم هم با پارس هم با سورن و انتخاب من مسلما سورنه اینم بگم که کیفیت ماشین صفر خیلی پاینه سمند پرشیا تقریبا یه سری چیز های زیاد مشترکی با هم دارن برای همین بیایم بگیم سمند خیلی خوبه پرشیا خیلی بده یا بلعکس فکر کنم حرف درستی نزدیم
حمید رضا: 1395/9/600:12:21،
49
34
برنده سورن توربو شارژ.همرو حیرت زده میکنم با پول کم.و 150 اسب بخار..فقط ماکسیمارو رنده نکرد..عالیه
محسن 2: 1395/9/600:56:47،
20
53
توربو رو ef7 خنده داره!
توربو: 1395/9/603:00:46،
20
36
توربووووووو رو ماشین ایرانییییییی!!!
به نظرم گرفتی بزن تو کار مکانیکی!!!
سعيد: 1395/9/600:34:16،
50
25
من سه ساله سمند ef7 دارم ، هيچ مشكلي از لحاظ موتوري نداشته تا الان.
پارس: 1395/9/601:17:58،
33
88
سلام
پارس برتر از سورنه.
پارس به دلیل طول بیشتر خودرو و صندلی های بهتر و استاندارد تر از سورن بهتره.
صدای موتور از دور ۴۰۰۰ به بعد باز کاهش پیدا میکنه
اگر پارس tu5 و سورن ef7 کنار هم بذاریم شما هیچ گاه چه در داخل چه در خارج متوجه روشن بودن خودرو نخواهید شد.
من قول میدم شما با پارس tu5 سورن ef7 رو به راحتی پشت سر خواهید گذاشت.
داشبورد و داخل پارس خیلی بهتر از سورن است
چون فضای داخلی شاد و خیلی زیبایی دارد.
پارس در هم خوانی بدنه و هم خوانی داشبورد از سورن بهتره و هم چنین فرمان mfc در پارس tu5 باعث دسترسی و استفاده راحت تر از دکمه های روی فرمان می شود.
موتور سورن زود جوش است یعنی فشاری که به tu5 وارد میکنی به ef7 وارد بشه
باید بعد یکم بایستید تا ماشین کمی خنک شه.
اینا همه از روی تجربه ی هر دو خودرو است.
__پارس = پول نقد__
باز انتخاب با شخص خریدار است این هم از نظر ما.
امیر: 1395/9/609:25:12،
55
26
مشخصه که شما هیچ اطلاعاتی در موردماشین نداری
شاسی 405 با پارس هیچ فرقی نداره
شما درب 405 رو میتونی روی پارس ببندی
فقط دو تا چراغ فرق دارن
ایران خودرو هم از سادگی یه عده برای پول بیشتر زدن به جیب استفاده میکنه
امین: 1395/9/610:20:22،
42
20
داداش شما فکنم ef7 سوار نشدی تاحالا،پارس خوبه شتابش خوبه اما با این موتور اگه رانندگی کنی تازه میفهمی که از دور موتور ۴ به بعد اون روی خودشو نشون میده و وحشیانه گاز میخوره
حمید: 1395/9/601:36:22،
42
24
یه بار سوار شی متوجه میشی سمن ای اف سون حرف نداره 4 ساله دارم خرجی نداشته همشم کار کشیدم بالای 150 هزار. فقط ترمز عقبش باید دیسکی بود مثل دنا.
Hamed.no: 1395/9/604:13:55،
27
41
جفتشون اشغالن به هیچ دردی نمیخورن همون موتور قبلیا سگشون شرف داره به ef7 یاtu5 بیشتیرین ماشین تو بورس یا سمند Lx با موتور معمولیاس یا پراید همینو بس
master: 1395/9/605:13:16،
22
52
برو ال 90 پارس خودرو 40 تومن بګیر این تو لګنا سره
اسماعیل: 1396/3/2020:40:43،
2
1
سلام من ماشین نداشتم تاحالا ولی قصدم برا خرید سمند ef7 هستش.. چون تو اینترنت هرچی سرچ میکنم و نظرات رو میخونم میبینم درکل مردم ازش راضین.. تو نظرات همین سایت هم اگه نگاه کنید میبینید که هر کی از سمند تعریف کرده نظرش بیشتر لایک خورده تا کسی ک از پرشیا تعریف کرده..
امیر: 1395/9/607:49:31،
15
33
هیچکدام!هر دو خودروی لش و پرسروصدا با چهره ای قدیمی
و امکانات کم!بنده بین بد و بدتر انتخابم خودروی چینی
است که حداقل چهره به روزتر و امکانات بیشتر دارد.
pepan: 1395/9/608:14:45،
18
38
206 اس دی بخرین..کل سیستماتش رو از آبان ماه بوش آلمان وصل می کنن..
چون قراره 207 رو تحویل بدن به زودی
از این دوتا بروزتر و موتور تی یو 5 مرگ نداره..
حمید: 1395/9/713:21:35،
16
14
پارس tu5 موتورش از قدیم بوش بوده الان 206 قراره بوش بشه
در ضمن کارت طلایی و رینگ اسپرت و اتاق بهتر وبزرگتر صندلی برقی اما قیمت برابر با 206
مغز خر خوردی بی 206 بگیری
pepan: 1395/9/608:18:06،
13
45
10 تومن بزار روش یه مگان وارداتی بگیر تمام کن مسله رو..
محمدحسين: 1395/9/608:29:50،
55
30
من هم سورن دارم هم پرشيا
اصلا قابل قياس نيستن
سواري سورن خيلي نرم تر از پرشياست و تعادل در سر پيچ ها خيلي بهتر از پرشيا و توي كفي قسنگتر راه ميره.
سورن جادار تر از پرشياست و كيفيت داخلش بهتره و ترمزهاي بهتري داره و كولرشو اصلا نميشه با پرشيا مقايسه كرد
من در كل سورن رو ترجيح ميدم
شاهین: 1395/9/608:57:00،
17
25
سلام دوست عزیز
ضمن تشکر از اطلاعات گرداوری شده، لازم بذکر است بعضی اطلاعات ذکر شده مانند شتاب و مصرف سوخت ترکیبی پارس با کارخانه منطبق نمیباشد. هرچند که اطلاعات خود کارخانه نیز دارای تناقض های زیادی میبشد. البته "متاسفانه"
آرش66: 1395/9/609:17:35،
43
30
از هر نظر سمند و سمند سورن، بر پارس ال ایکس با موتور هندی شبیه به TU5 برتری دارند. موتور Tu5 برای همان 206 و رانا مناسب است. ضمن اینکه برای اطاق پارس طراحی نشده و گیرباکس و دسته موتور آن به اصطلاح به اطاق پارس خورانده شده است. پارس ال ایکس خیلی زود دچار تمام شدن یا خراب شدن مجموعه دیسک و صفحه و بلبرینگ کلاج می شود. کلاج آن اساسن نامناسب و ناموزون است. البته از نظر فنی نیز سمند سورن هیچ امتیازی به جز ترمز دیسکی چرخهای عقب نسبت به سمند LX معمولی ندارد و پرداخت 6 میلیون تومان اضافه برای خرید سورن، اصلن منقی نمی باشد.
az...: 1395/9/609:35:20،
22
21
سلام و با عرض پوزش مطلبی را چند دقیقه پیش فرستادم که مربوط به پژو پارس دنده اتوماتیک بود.
مطالب شما در ارتباط با پارس ELX کاملاً صحیح بود. باتشـــکر
سهيل: 1395/9/610:16:48،
29
57
پژو پارس قطعا به سورن سر هستش.بدنه پژو پرشيا بسيار زيباتر هستش چراکه شرکت پژو نيز در طراحي ان دخيل بوده است.کيفيت همه ماشين هاي ايراني يکي است.پرشيا حداقل ارم پژو را يدک مي کشه به جاي کله اسب.قدرت مانور پرشيا نيز خيلي بهتره .خانواده سمند کلا خيلي زود دچار استهلاک ميشه .
کلام اخر اينکه مردم ايران در کل پول جمع کنيد ماشين خارجي بخريد البته نه چيني .ماشين هاي چيني بايد تحريم بشوند
اراکی: 1395/9/610:20:58،
22
19
مقایسه و راهنمای خوبی بود برای ما بین این دو ماشین....ممنون. کاشکی ماشینهای همکلاس و هم قیمت دیگری هم اگر وجود دارد مقایسه می کردید."همکلاس و هم قیمت"
مهرداد: 1395/9/610:21:52،
18
18
فروش تولیدات ایرانخودرو با این قیمتهای گزاف به نظرم
توهین به مصرف کننده بی پناه است که در اثر حمایتهای
دولتی از خودروسازان ناکارامد به مصرف کننده تحمیل می کنند و در هیچ کجای دنیا وجود خارجی ندارد!!
behnam: 1395/9/610:48:47،
22
23
از نظر من هردوی این خودرو ها آشغال هستند وبیشتر مردم به لحاظ زیبایی وبازار خرید و فروش خودرو نگاه میکنن خوب با اینکه پارس خیلی قدیمی تره ولی هنوزم از نظر ظاهر بیرون خودرو یه کم زیباتر از سورن هست ولی داخلش واقعا بی کیفیت هست.ولی هرکی میخره فکر فروششم میکنه میدونه که بازار پژو پارس مثه پراید میمونه خیلی طول بکشه بفروشش دوهفته اس ولی سمن سورن شاید تادوماه طول بکشه .
405tu5از اینا بهتره یا باید پولی بیشتر بدی یه چیزی تومایه های الممد یا دنابگیری یا کمتر بدی بقیه اش بمونه تو جیب خودت چون خر همون خره فقط پالونشو عوض کردن.
امیر: 1395/9/611:11:19،
28
35
اون آقایونی که میگن پارس tu5 تو سربالایی کم میاره سخت در اشتباه هستند یک دست شمع خوب بندازی روش تو سربالایی نزاری دور موتورت پایین 3500 بیاد هیچ وقت احساس کمبود شتاب و معکوس کشیدن نمی کنی حتی با 4سرنشین و صندوق پر.
ولی خب بالاخره ماشین ایران خودرو هزارتا مشکل داره ولی برای من هیچ کدومش مربوط به موترش نمیشد و فقط مربوط به تجهیزات رفاهی ماشین (فندک-چراغ راهنمای بغل)میشد.
درضمن قصد جسارت به هیچ عزیزی نداشتم.
زاهد: 1395/9/613:32:37،
33
23
با عرض سلام برای کسانی که پول خرید ماشین خارجی ندارند خدا وکیلی بهترین گزینه سمند ef7 است . شتاب وسرعت ومصرف از تمامی خودروهای داخلی بهتر است وکمترین بودجه بنده از سال 91 سمند پایه گاز سوز دارم علی رغم بعضی ایردات درکل به نسبت قیمت بهترین ماشین است.
بابک: 1395/9/613:33:06،
28
21
مایه تاسفه که بعد از اینهمه سال تازه داریم با هم بحث میکنیم که کدوم یکی از این ماشینای عقب مانده واز رده خارج بهترن ؟!!تازه روشون تعصب هم داریم !!! هنوز از خر پرشیا نمیخوایم پیاده شیم .درحالیکه همسایگان ما در همین کشورهای همجوار بهترینا رو سوار میشن!! ):
رضا: 1395/9/620:50:38،
24
35
ازبازارفروشش معلومه کدومشه بهتره lxمثل سکه طلاست سورن صاحب اول اخرش خودتی
کوروش: 1395/9/621:04:46،
19
20
برای کسانی مثل ما که هر زور و دیکتاتوری مثل این خودرو سازها رو تحمل میکنیم و با تعصب کور کورانه با هم بحث هم میکنیم،بعید میدونم حتی لایق آمبولانس به اصطلاح بهشت های شهرمون باشیم.
رامین: 1395/9/914:05:11،
16
13
هردوشون بدرد .....نمیخورن خودرو یی که پنج میلیون بیشتر هزینه تولیدش نمیشه بهتون میدن چهل میلیون اونوقت براش صف هم میگیرن متاسفم برای این مردم!!!!!
مهدی: 1395/9/1203:18:23،
26
13
من از خرداد 94 سورن کلاس 11 دارم و 60 هزار تا باهاش رفتم، با پارس مقایسه اش نمیکنم اما میتونم بگم آپشنای خوبی داره، از نظر موتور و گیریبکس مشکلی نداشته، اما به خاطر بقیه قطعاتش شاید بیشتر از 20 بار نمایندگی رفتم (موتور چراغ جلو، اتصالی چراغ عقب، خرابی دکمه روی فرمون، خرابی کلید تنظیم آینه و...)
صندلی هاش انصافا خیلی خوبه، مسافرت باهاش زیاد رفتم و به تسبت ال 90 که قبلا داشتم صندلیهاش حرف نداره.
موتوری هم خوب بوده، تو همه وضعیتی خوب بهم جواب داده و کم نیاورده.
فقط بورس نداره متاسفانه...
داوود: 1395/9/1218:05:30،
13
12
ببین مملکت با این اشغالا که تحویلمون میده چطور کاری کرده که همه راضی باشن و تعریف کنن
اشکان: 1395/9/1218:31:18،
14
12
من جفتشو داشتم هم سمند ef7 هم پارس tu5 هر کدومشم یکسال سوار شدم سمندم قدرت موتور داشت قیافه نداشت و اصلا به منه جوون نمیومد پیرم کرده بود هربارم پمپ گاز میرفتم آیت الکرسی میخوندم وهمیشه انگار با خودمم بمب حمل میکردم پارس خریدم همه چیش خوب بود قیافه اش و زیرپا اما موتورش زور نداشت کشش نداشت ولی باهاش کنار اومده بودم ولی خیلی تعمیرگاه رفتم دیسک وصفحه عوض کردم و یبارم دسته موتور
سيد: 1395/10/2200:46:42،
13
11
سلام.
دوستان دنا بگيريد خودتونو راحت كنيد بره پي كارش...
قاسم: 1395/11/901:35:04،
11
7
سورن توربوشارژ سه ماهه گرفتم اخ نگفته تو گردنه لار لامرد خوب میشوته
فرهام: 1395/11/919:42:18،
8
14
پارس بهتره
علی: 1395/11/1320:04:26،
8
8
سلام.من ال90 دارم خداییش خیلی خوبه فوق العادست.ولی قیافش نابودم کرده توش میشینم مثل پرایده.دلم میخواد بفروشم یا پارس بخرم یا سورن.ولی میترسم چون انقدر کیفیت ال90 خوب بوده میترسم بفروشم پشیمون شم.ولی ظاهرش خستم کرده.هرچیم مطلب میخونم راجب پارس و سورن به نتیجه نمیرسم که چه تصمیمی بگیرم.
علی: 1395/11/1415:28:21،
8
8
امکانات شون تقریبا یکیه ولی بازار فروش و هزینه نگهداری و ظاهر و مصرف پارسlx بهتره و رانندگی باهاش حس قشنگی رو به راننده القا میکنه(البته توصیه میکنم اگه ال90ات خوبه نگه اش دار )
مهرداد: 1395/11/1520:24:58،
13
9
سلام دوستان سورن خوبه چون ما داریم از پارس خوبه تازه پارس بدنه اش عین پرایده سورن خوبه
محمد: 1395/11/2315:49:41،
16
12
اصلا پارس از لحاظ بی کیفیتی داخل اتاق قابل مقایسه با سورن نیست سورن هم زیباتر و لوکس تر نسبت به پارس هس موتور tu5 هم فقط برا رانا و206 هس در ضمن بیشترین ایراد فنی مربوط به پارس هس از لحاظ داشبورد دستگیره رودری گیر بکس بدنه نازک کلاج سفت مشکل نفوذ اب خش افتادن روی داشبورد
حميد محمدي: 1395/11/3021:54:43،
9
6
حيف پول بدي جاي ال لگن با قيافه دمقش.انگار از همه قهره.
بنظر من ماشيني خوبه كه شما ازش خوشتون بياد همين.

یوسف: 1395/12/522:27:44،
6
10
سلام
دوستان من یه ۲۰-۲۲ پول تو دست و بالم هست ومیخوام ماشین بخرم. گزینه های که موجود هست یه سورن مدل ۸۷-۹۰ یا ۲۰۶ یا پارس همین حوالی هست.
اولین ماشینم خواهد بود و تجربه ماشین داری ندارم. به نظر شما با توجه به این مقدار پول و اینکه دوست دارم یه ماشین داشته باشم که وقت زیادی رو صرف دنبال تعمیرکار و تعمیرگاه بودن ندارم و از یه طرف هم توان مالی بالایی برای هزینه و خرج ماشین ندارم پیشنهاد شما چیه؟
ممنون میشه منو راهنمایی کنید که بهترین انتخاب رو داشته باشم.

س.ح: 1395/12/801:01:45،
20
12
بهترین پیشنهاد برای شما پراید است...با این پولی که دارید هرگز سراغ پژو و ....نروید..چون نمیتوانید سرِ حالش رو پیدا کنید و از عهده هزینه هایشان بر بیایید...خانواده پژو در این رنج قیمتِ شما ینی سرطان...همیشه سعی کن ماشین ارزون تر بخری اما سر حال...پراید دمِ دستی ترین و ارزانترین ماشین در ایران است..با پراید شروع کن و خودتو در گیرِ تعمیر کار و نمایندگی تا حد ممکن ننداز...ی روز به حتم وضعیتِ مالیت خوب میشه..و میتونی ماشین بهتری سوار شی...به امید اون روز :)
سورن توربو شارژ: 1395/12/810:07:42،
18
13
حرفاتونو با دقت خوندم بهترین ماشین تو بازار ایران در حال حاضر نسبت به پارس و بقیه فعلا سورن حرف اولو میزنه فقط سورن
جوجو: 1395/12/1315:36:26،
6
10
سلام ببینم شماها کلا حالتون خوبه ??!!!!!!!
احمد: 1395/12/2212:08:40،
6
3
من سال ۹۲پارس ال ایکس گرفتم دوماه بعدش واترپمپش جام کرداگه زودمتوجه نشده بودم موتورش میسوخت درستش کردم چندماه بعدش دیسک وصفحه سوخت توسربالایی کم میاره فروختمش خلاصه اگه بدی هاشوبزاره کنار ماشین خوش ظاهریه ولی باطن نداره قطعاتشم نه ایرانیه نه فرانسه چینی اصل
امیر: 1395/12/2213:16:04،
5
3
پارس تیوفایوفقط توبورس خرید وفروش ولی قطعات داخل موتوروگریبکسش هندی چون من بازکردم قطعات مارک هیچ کشورسازنده رانداشت .کارت طلایی شم فقط تله پول هیچ به درد نمیخوره صدرحمت به ژیان های سابق
جواد: 1395/12/2701:17:21،
9
5
سورون بخرم
همت: 1396/1/1301:38:55،
7
3
بخر
رضا: 1396/1/1405:57:42،
6
3
اخه برادرمن که میگی هردوخودرورونبایدبخری وبایدتحریمشون کنیم خب عزیز من جنابعالی زمانی میتونی تحریم کنی که یه انتخاب بهترداشته باشی ازاینکه دوتا محصول اشغال هستن شکی داخلش نیست ولی واسه منوجنابعالی که همینا روهم بزوروقسطی داریم میخریم گزینه بهتری سراغ داری.
ولی ای کاش میشدef7رواتومات کردچون قدرتش ازپارس خیلی بیشتره بااینکه یه موتورef7موتورشکست خورده شرکت المانی هست ولی روهم رفته ازپارس به نظرمن بهتره.حداقلش اینه که سمندوسورن یه کم امنیتشون بیشتره دیگه ترس جونتوکمترداری حالاامکانات وسرعت وزیبای پیشکششون
ابراهیم: 1396/1/1412:02:02،
11
3
با سلام خدمت دوستان عزیز من چند وقتیه سمند سورن توربو خریدم خیلی مسافرت میرم قبلا هم پژو پارس و 405 داشتم از 405 به خاطر کم اصطحلاکیش و چک و فرزیش خوشم می آمد ولی به خاطر ترمز های بدش کلا توزوق می زد و فروختمش و پژو پاس tu5 گرفتم ولی بدلی هزینه بالاش فروختمش گول زاهرشو خوردم هیچی نداشت صد رحمت به 405 م
ولی حدود 4 ماهه سورن توربو خریدم خیلی راضی ام تو جاده اشینای بالای 100 میلیون فقط جرئت درگ دارن خیلی تیزه مصرفشم کمه خلاصه سروبالای و سنگین بودنو خدا پیرو پیغمبر نمیشناسه فقط راه می ره لامصب خوراکشم پیچه کم نمیاره باپژو پارسه سر پیچها که میپیچیدم کم میاورد ولی این نمیاره امید وارم که تونسته باشم کمکتون کنم باتشکر خدا به همراهتون.
سامان: 1396/1/2917:24:41،
5
3
یعنی پژو ۴۰۵ استهلاکش از پارس tu5 کمتره غیر ممکنه لطفا نظر منطقی بدید
aa: 1396/1/2017:38:08،
5
2
تحلیل منطقی بود
محسن: 1396/1/2802:27:55،
4
6
با سلام اونایی که میگن پارس تو سربالایی کم میاره اشتباه میکنن آقاشما راننده نیستید
پارسا: 1396/2/316:19:58،
6
5
واقعا سورن برتری زیادی نسبت به پارس داره تازه ی نکته مهم رو اشاره نکرده اونم اینه ک سورن بسیار بدنه محکم تری داره و در این باره میتونه با خودرو های غربی رقابت کنه درحالی ک پارس بدنه نرمی نسبت ب سورن داره و در تصادفات ب احتمال زیاد سرنشینانش آسیب میبینن.
Hossein: 1396/2/1221:49:57،
5
4
با سلام
من سمند ال ایکس داشتم از نظر شتاب پارس تیوفایو رو میگیره و کلا سمند ال ایکس ماشین بدی نیست ولی الان میخوام بفروشم سورن توربو بخرم چون زیاد از این و اون پرسیدم از هرکی پرسیدم میگفتن سورن خیلی بهتر از پارس هست و واقعا منطقی میگن چون هم شتابش از پارس بیشتره هم تعادل سر پیچ هاش هم داشتبوردش که ساناته ای هست و خشکل تر از دانلود پارس هست هم قیافه اش از پارس خشکل تره هم نرمتراز پارس هست و کلا سمند ماشین جاده هست و تو جاده حتی زانتیا رو هم قورت میده چون سمند توربو 150 اسب بخار داره ولی زانتیا 120 اسب بخار،
سمند ای اف سون 114 اسب بخار
پارس تسلیت میگن 108 اسب بخار
من سمند ای اف سون روندم و شتابش حرف نداره تو سربالایی نه نمیگه و فقط میگه گاز بده ماشاالله حتی زانتیا رو هم میگیره دیگه وای بحال سمند توربو که از ای اف سون قوی اره و براش افت کلاس داره با زانتیا مقایسه اش کنیم
Hossein: 1396/2/1221:52:14،
7
3
من از ماشین فقط زیبایی بیرونی و داخلیش و سرعت و ایمنی و ترمز و تعادل سرپیچ ها و جادار بودن برام مهمه که از همه این لحاظها سورن برتر از پارس هست،من متعصبانه جواب ندادم بلکه با منطق نظر دادم از همه نظر سورن بهتره و نرم تره
امیر: 1396/2/1612:32:57،
4
6
آخه پرشیارم با سمند مقایسه میکنن گول این توربو موربورو نخورین بابا هرچیش میشه میگن ببر مرکز استان پرشیا کجا سمند کجا انگار که داری اسب و با الاغ مقایسه میکنی
امیر: 1396/2/1612:37:05،
3
6
واقعا من موندم چرا بعضیا الکی هی میخوان رو حرفشون زور بدن من نمایشگاه دارم پرشیا رو سه تا سه تا میخرن سورن سالی یبار اونم بزور برین پیش مکانیک بگین پرشیا بهتره یا شمند بهتون میخندن الکی چهار تا بچه مچه نظر میدن شما ام باور میکنین
ناشناس: 1396/2/2323:44:32،
2
2
دادا شما که از ماشین سر در نمیاری بی خود حرف نزن ، شما و امثال شما می بینی چی برات بیشتر سود داره همونو می گی خوبه ، مفت ماشینو به هزار عیب از ملت می خرین با کلی سود می فروشین به یه جوون که فقط عشق ویراژ دادن داره و سر از فنی ماشین در نمی اره .
یکی از بیشترین لایلی که پارس نمای بهتری نسبت به سورن داره اینه که بیشترین خریدار پارس جوان ها هستن و عشق رسیدن به ماشین ، سورن رو معمولت افراد میانسال و اعیالوار می خرند و زیاد فرصت رسیدن به کار های خودرو رو ندارن .
هر دو خودرو رو یک شرکت تولید می کنه پس زیاد با هم فرق ندارن
پارس هم الان شده مثل پیکان ، پیکان هم فروشش زیاد بود ! این که یک ماشین زیاد دست به دست میشه دلیل بر خوب بودن یک ماشین نیست شاید از خوب نبودن هم باشه .
Hossein: 1396/2/2214:27:29،
3
3
خوب که خودت هم میگی پرشیا عالیه،پرشیا اون قدیمی هاش بود که خوب بود الان که تغییرنام زده شده پارس و الان پارس ماشین آشغالی هست دوستان هرکی خریده پشیمون شده هنوز از نمایندگی نیاوردتش بیرون زیرسینی پارس صدا میاد،چندتا از رفیقام پارس سال خریدن پشیمون هستن چون میگن بعداز دوروز داشتبوردش صدا میفته توش و توی درها و شیشه هاش صدا میفته زیر سینی ماشین صدا میفته
منم قبول دارم پرشیاهای قدیم ماشین عالی بودن والی از سال نود به بعد پارس ماشین آشغالی هست ولی سورن سال 95 و96 موتورش آلمانی اصل هست چون خودم کاپوت سورن رفیقم رو زدم بالا و آرم آلمان روش دیدم ولی پارس موتورش هندی هست(هندی یعنی چینی بیست سال پیش)
Hossein: 1396/2/2221:33:22،
7
3
داداش شما بگو پارس از چه لحاظ بهتر از سورن هست من بقیه حرفاتون رو قبول میکنم،از هر لحاظ فکرشو کنی سورن سرتره
منم قبول دارم بازار پارس بهتره و مشتری هاش بیشترن ولی خب هرکس یه ماشین می پس نده
خیلیا عشقه پارس هستن خیلی ها عشق سورن و خیلی ها 405 و...
ولی لطفا یکم منطقی باشید درسته پارس مشتریش بیشتره ولی سورن از همه لحاظ بهتره
اینکه میگن سمند اش هست و زود از قیافه میفته همش چرت و پرت هست،شما اگه ماکسیما هم داشته باشی ولی بهش نرسی از ریخت میفته،پس اگه به سمند برسی هیچ وقت از ریخت میفته
از نظر شتاب که سورن توربو بهتر از پارس هست
ازنظر زیبایی بدنه و داشبورد هم سورن خشکل تره
از نظر محکمی و ایمنی هم سورن بذاره
از نظر جادار بودن هم سورن برتره
سمند کلا ماشین جاده هست سرپیچ ها عالیه ترمزش هم که عقب و جلو دیسکی هست و خیلی بهتر از پارس هست
yasin: 1396/2/2419:51:12،
6
2
من کلی تحقیق کردم تو این رنج قیمت برای یک خونواده سه انتخاب هست پارس ال ایکس سورن توربو و ال نود که ال نود رو همین اولش حذف میکنم بخاطر قیافه،کولر ضعیفؤچپ شدن و کلا اینکه اصن بهش نمیاد اینقد پول بدی در حد پراید سواار شی...پارس ال ایکس فقط کم مصرفهو دیگه خز شده ..سورن توربو از نظر شتاب هندلینگ فضاامکانات از همشون سرتره و اگه زیادی جوگیر نشیم بخاطر توربو و مدام بهش فشار نیاریم بسیار ماشین خوبیه
علی: 1396/3/719:18:10،
4
2
نمیدونم چرا بعضی ای اف سوارا میان میخوان با زور ای افو بالا ببرن . یکی از دوستان که اندرون خواب رفتن 14 تا tu5 تو تعمیرگاه دیدن .حداقل عدد دروغ رو می آوردید پایین تر قابل باور تر باشه دوست من .واقعا زوره بگیم استهلاک tu5 از ای اف تُف بالاتره .همه از استهلاک موتور ملی می نالن .صفر تا صدی که ایکو اعلام کرده از پارس lx کاملا غلطه و اگه راننده راننده باشه راحت بین 11 و 12 میزنه .مدرک هم زیاد تو آپارات هست .tu5 تو شتاب اولیه راحت ef7 رو قورت میده اما شاید تو شتاب ثانویه و دور بالا از ef7 جا بمونه که بخاطر ضرایب سبک دنده های 3 و 4 و 5 هست که این مشکل در مدل های 95 کلاس 13 برطرف شده(ضرایب عوض شدن) و تو سربالایی هیچ کم آوردنی نمی بینید .ما خودمون مدل 95 کلاس 13 داریم سر گردنه اسدلی تو جاده اسفراین ماشین 140 تا میره و هنوز گاز خور داره که متاسفانه جاده مناسب نیس وگرنه کیلومتر راحت پر میشه
محسن: 1396/3/719:19:38،
4
3
یک پیستون TU5 می ارزه به کل هیکل EF7 .برید حرف نزنید .ای اف تُف خوبه همون پایه گاز سوز و روی تاکسی ها باشه
حسین : 1396/3/1615:47:08،
2
3
اگه من ef7 روندم و پارس تیوفایو روندم من میتونم بگم شتاب کدوم بهتره،درسته شتاب اولیه پارس تیوفایو یکم بیشتر از ef7 هست(البته فقط یکم) ولی توی دنده سه به بعد سمندef7 پارس رو قورت میده و اگه من ای اف سون روندم از من بپرس که توی سربالایی جاده کازرون 170 میرفتم (سربالایی که هیچ ماشین ایران خودرو نمینونه بیشتر از 120 تا بره من با ای اف سون 170 روندم )درحالیکه رو گاز بود درواقع بنظرم گاز و بنزینش یه شتاب داره
ولی درکل ای اف سون شانسی در میاد یا خوبه خوب گیرت میاد یا بده بد،بنظرم اگه از ایران خودرو تهران ثبت نام کنید ای اف سون خوب گیرت میاد چون ماشین های خوب اول توی نمایندگی های تهران میشه بعد میاد تو شهرستان ها
ولی پنجاه پنجاه هست اگه شانستون ای اف سون خوب گیرتون بیاد دیگه از موتور ملیش اذیت نمی شید منم پسرداییم ای اف سون مدل91 داشت دوبار واشر زد و فروختش ولی خیلیاشون هم خوب از اب درمیاد
Ali: 1396/3/1616:00:02،
3
3
منم همه ماشین های ایران خودرو رو داشتم بدون شک میگم هیچ ماشینی از نظر نرمی و راحتی و سواریش مثل سمند ای اف سون نیست البته سورن ای اف سون داشتم ولی توربو هنوز نداشتم ولی میدونم شتابش عالیه،ولی درکل سمند ماشینی هست که سنگین هست و به همین جهت دنده یک و دو یکم دیر دور برمیداره که البته تفاوت آنچنانی با پارس نداره ولی خب بعدش دیگه عالی میشه و شتابش از پارس بیشتره(البته منظورم سورن یا ای اف سون هست ولی سمند ال ایکس شتابش کلا از پارس کمتره)
من پارس تیوفایو داشتم و ماشین خوبی بوده ولی خب سواریش به پای ای اف سون نمیرسه چون هرچی درمورد ای اف سون میگن راسته و توسربالایی هرچی میخوای گاز بده و کم نمیاره قشنگ سربالایی 160,170 و حتی بیشتر رو هم پر میکنه ولی خب بعضی از موتور ملی می نالن ولی خب بالاخره بقولا شانست رو امتحان میکنی ولی 90 درصد ای اف سون خوب گیرت میاد
یاحق
حمید: 1396/3/1911:17:45،
2
2
با سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان و کارشناسان محترم؛
فقط باید تمام شرکتها بصورت خصوصی و رقابتی کامل با سهامداری خود مردم اداره شوند تا کیفیت همه محصولات خصوصاً محصولات دو شرکت انحصاری ایران خودرو و سایپا ارتقا یابند وگرنه این داستان تکراری مربوط به کیفیت پایین محصولات همچنان ادامه خواهد داشت. باتشکر و سپاس
Amir: 1396/3/2201:08:00،
1
1
والا هرچی فکر میکنم نمیفهمم چرا اینقدر روی ماشینتون حساسید هرکی پارس داره میگه پارس خوبه هرکی سمند داره میگه سمند هرکی 405داره تعریف ماشین خودشو میده،بنظرم باید از مکانیکی ها و دلال های ماشین بپرسید کسانی که همه مدل ماشین داشته.والا من 206داشتم و سمندef7 داشتم پارس داشتم و خب نظر شخصی من اینه سمندef7 بهتره فقط حیف که شتاب اولیه اش یکم پایین هست ولی تو شتاب دومیه پابه پای زانتیا میره(البته تو کفی) ولی تو سربالایی دیگه غوغا میکنه حتی زانتیا و پارسelx به کرد خاکش نمیرسن فقط باید احتیاطش کنی و زیاد بهش فشار نیاری که البته همه ماشین های مدل نود به بعد افتضاح هستن هم پارس هم 206 هم سمند
تا حالا نشنیدم کسی سمند و پارس داشته باشه و بگه پارس بهتر بوده،هرکی که هم سمند داشته هم پارس،همه میگن از سمند راضی تر بودن چون خودرو ملی هست و جادارتر و اپشن هاش بیشتره

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما